logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

P&G Beauty uvede systém opakovaně použitelných lahví z hliníku

23. října 2020
Udržitelnost 0
533
P&G Beauty uvede systém opakovaně použitelných lahví z hliníku

P&G Beauty uvede systém opakovaně použitelných lahví z hliníku

Společnost P&G Beauty představila inovaci obalů značek Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie, které mají změnit způsob, jakým spotřebitelé nakupují, používají a likvidují šamponové lahve. Systém doplňování šamponových lahví se bude skládat ze znovupoužitelné hliníkové lahvičky a sáčku s náplní. Sáček s náplní je z monomateriálu (typu PE) a obsahuje o 60 % méně plastu na 1 ml oproti klasické plastové šamponové lahvi.

Nové obaly byly poprvé představeny na Reuters Responsible Business Summitu. Ke spotřebitelům se dostanou na začátku roku 2021. P&G Beauty tímto krokem chce snížit spotřebu virgin plastu o 50 % v obalech šamponů a kondicionérů do konce roku 2021, kdy plánuje ročně vyprodukovat o 300 milionů kusů plastových lahví z virgin plastu méně.

„Musíme zastavit příliv plastového odpadu a při ochraně planety už nemůžeme dále ztrácet čas. Proto s nadšením oznamuji obalovou inovaci nazvanou ‘good refill system’. Umožňuje spotřebitelům používat od roku 2021 designovou opakovaně použitelnou hliníkovou lahvičku a náplně v sáčcích. Tato inovace se bude týkat Head & Shoulders, Pantene, Herbal Essences a Aussie. Víme, že to je jen začátek. Je před námi mnohem více úkolů a P&G Beauty bude i nadále motorem pro konání správných věcí v celé Evropě a krůček po krůčku se bude posouvat k dosažení cílů souhrnně nazvaných Zodpovědná krása 2030,“ uvedl Artur Litarowicz, viceprezident a generální ředitel divize péče o vlasy v P&G Europe.

Virginie Helias, generální ředitelka společnosti P&G pro udržitelnost, dodala: „Zavázali jsme se umožnit a inspirovat odpovědnou spotřebu prostřednictvím inovací našich produktů a obalů. Naše přední značky pro péči o krásu se dotýkají milionů životů. Tato obalová inovace přispěje k tomu, že opětovné použití obalů bude jednoduché, a zároveň umožní snížení používání plastu v souladu se závazkem P&G Ambice 2030. Už to není jen o tom, zda a co můžeme udělat, ale jak rychle to dokážeme – náš čas je nyní a musíme přijít s novým udržitelným životním stylem.“

K recyklovatelnosti obalu na místním trhu se vyjádřil Martin Fojtík z AOS Eko-Kom: „Pokud se jedná o čistý PE, pak je to dobrá zpráva pro zpracovatelský průmysl. Obecně jsou monomateriály nejlépe recyklovatelné. U sáčku s náplní bude také záležet na tom, zda bude dobře vyprázdněný – větší zbytky kosmetických výrobků mohou činit problémy při praní již nadrceného plastu. Každopádně, pokud spotřebitel odhodí sáček do žlutého kontejneru na plasty, zajistí tak jeho recyklaci – v souladu s novou Strategií EKO-KOM 21+ s cílem dosažení maximální recyklace. Bude-li sáček z čistého PE a bude dobře vyprázdněný, pak bude recyklován znovu na fólie. Bude-li sáček kompozitní z více druhů plastů, pak bude recyklován spolu se směsnými plasty např. na zatravňovací dlaždice či lavičky do parku. Z hlediska vlivu obalu na životní prostředí je hliníková lahvička, která jde znovu naplnit, dobré řešení. V tomto případě výrobce použil i „trvanlivější“ materiál než jsou obvyklé lahvičky z plastu a tak lze předpokládat, že spotřebiteli hliníková lahvička vydrží déle, než ji odhodí do kontejneru na sběr kovů.“

Související články:

Procter & Gamble plánuje méně plastu, více recyklátu a nový způsob třídění Více než pětina obalových plastů může být nahrazena lepenkou Coca-Cola a Heineken zavedou udržitelné multipacky Purina představuje první recyklovatelnou kapsičku na mokré krmivo pro domácí mazlíčky

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok