logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Rozbalíme to s Ondřejem Postránským, ředitelem strategického marketingu Mattoni 1873

22. října 2020
Rozhovory 0
2015
Rozbalíme to s Ondřejem Postránským, ředitelem strategického marketingu Mattoni 1873

Rozbalíme to s Ondřejem Postránským, ředitelem strategického marketingu Mattoni 1873

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Pravidelně vám časopis Svět balení přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých „rozbalíme“ jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností československého obalového trhu, se kterou to rozbalíme, je Ondřej Postránský, ředitel strategického marketingu skupiny Mattoni 1873.

Svět balení: Můžete přiblížit, jaký je dosavadní zájem zákazníků o zálohování PET lahví Mattoni v rámci nákupů na Košík.cz? Hodnotíte tento projekt, který jste na začátku roku 2020 spustili ve spolupráci s uvedeným on-line supermarketem, jako úspěšný a plánujete případně jeho další rozšíření?

Ondřej Postránský: První cirkulární lahev Mattoni se zálohou a z 80 % z recyklovaného PETu má v e-shopu Košík.cz velký úspěch. A to i přes to, že do jejího prodeje zasáhla, stejně jako do našich životů, pandemie koronaviru a Košík.cz byl nucen pozastavit prodeje, protože nemohl brát lahve zpět. Hlavním cílem tohoto pilotního projektu bylo otestovat, zda Češi mají o zálohované PET lahve skutečný zájem. A potvrdilo se, že mají. V prvních dvou měsících kupovali lidé cirkulární PETku oproti té klasické v poměru 70:30. Pro zálohy svědčí i fakt, že mnoho lidí bylo schopno skladovat prázdné PETky doma a vrátit je až po znovuuvedení prodeje a vracení. Potvrdili tedy naši domněnku, že skladování v domácnostech zas tak velký problém nebude.

Svět balení: Od letošního října nabízíte speciální edici minerální vody Mattoni s citronovou příchutí v zálohované plechovce, opět na Košíku. Co si slibujete od tohoto projektu?

Ondřej Postránský: Cíl zálohované plechovky je obdobný jako u zálohované PETky. Chceme ve veřejném prostoru udržet živou debatu o plošném zavedení záloh na nápojové PETKy a plechovky. Jen takový systém má totiž smysl – z ekonomického i environmentálního hlediska. Dalším záměrem je poukázat na naprosto nedostatečnou situaci v třídění a recyklaci hliníku v Česku.

Svět balení: Setkali jsme se s námitkou, zda není zbytečné stáčet minerální vodu do poměrně drahého materiálu, jako je plech… Co si o tom myslíte?

Ondřej Postránský: Vnímáme spotřebitelskou preferenci hliníkové plechovky, která je lehká a snadno se vychladí. Navíc, pokud by fungovala efektivní recyklace „z plechovky do plechovky“, byl by to i obal šetrný k životnímu prostředí.

Svět balení: Nedávno jste také spustili vlastní e-shop Mattoni. Jaké plány či cíle máte v tomto směru, mj. právě s ohledem na udržitelnost nápojových obalů?

Ondřej Postránský: E-shop Mattoni 1873 vznikal v době první vlny pandemie coby odpověď na poptávku po doručení nákupu až ke dveřím bytu. Právě v těchto dnech jsme rozšířili závoz i do krajských měst mimo Prahu. V budoucnosti chceme nabízet i zálohované obaly obdobným způsobem, jako to funguje na Košíku.

Svět balení: Chystáte další zvyšování podílu recyklovaného PET v plastových lahvích s produkty Mattoni?

Ondřej Postránský: Rozhodně, a nejen Mattoni, ale všech našich nápojových značek, které dodáváme na trh v PET lahvích. Mattoni 1873 je členem Evropské federace balených vod, která si již před časem vytkla za cíl, že 25 % každé PET lahve bude z recyklátu, což následně zahrnula i Evropská unie do svých cílů. To je ale pouze minimum, domníváme se, že z hlediska udržitelnosti je nezbytné používat mnohem vyšší podíl recyklátu. Aby to bylo možné, je ovšem potřeba zásadního zvýšení nabídky recyklátu v potravinářské kvalitě na trhu. V současné době je ho obrovský nedostatek. Věříme, že zavedení zálohového systému by k takovému zvýšení nabídky významně přispělo.

Svět balení: Co by podle vás pomohlo v Česku k celkově efektivnější recyklaci PET lahví i nápojových plechovek? Jak je možné stimulovat rozvoj cirkulární ekonomiky a kdo především by jej měl mít na starosti?

Ondřej Postránský: Asi nepřekvapí, že odpovědí bude zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky. Chtěli bychom, aby se Česko inspirovalo v zemích, kde tento systém funguje již desítky let. Zálohový systém je ale pouze prvním krůčkem. Pro nápojové odvětví je zásadní nastartování masové, lokální a opakované recyklace „z lahve do lahve“ a též „z plechovky do plechovky“. Aby byl cirkulární systém udržitelný, je potřeba, aby jej vzal za své byznys, aby jej přijali do své DNA výrobci i retail. Samozřejmě je zapotřebí, aby stát a příslušné úřady nastavily jednotné podmínky spravedlivě pro všechny. Jedině tak máme šanci na úspěch.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required