Kellogg’s testuje nový obal určený pro nevidomé
U příležitosti Světového dne zraku (letos 8. října) společnost Kellogg’s uvedla na trh krabice Coco Pops s kódem pro nevidomé a slabozraké. Nová technologie se nyní testuje v 60 obchodech Co-op po celé Velké Británii. Nový obal byl vytvořen ve spolupráci s Royal National Institute of Blind People (RNIB). Lidé se zrakovým postižením mohou naskenovat kód na obalu pomocí fotoaparátu ve smartphonu a bezplatné aplikace a poté si poslechnout informace o ingrediencích, alergenech a recyklaci.
Studie RNIB odhalila, že devět z deseti nevidomých a slabozrakých lidí má pocit, že informace na obalech potravin je obtížné nebo nemožné číst. NaviLens kód lze využít jak v obchodě, tak poté u spotřebitele v doma. Kód je možné načíst telefonem ze vzdálenosti 12 metrů za 30 sekund. Smartphone nemusí zaostřovat a dokáže skenovat kódy až v úhlu 160 stupňů, i když je v pohybu.
NaviLens kód poprvé na obalech
Technologie NaviLens se v současné době používá v dopravních systémech v Barceloně, Madridu a Murcii, což usnadňuje navigaci tisícům zrakově postižených občanů. Společnost Kellogg’s je první firmou, která použila NaviLens kód na obalech potravin.
Chris Silcock, výkonný ředitel společnosti Kellogg’s, uvedl: „Více než dva miliony lidí ve Velké Británii žijí se ztrátou zraku a nejsou schopni jednoduše přečíst informace na našich krabicích s cereáliemi. Proto jsme navázali partnerství s RNIB, abychom jako první v potravinářském průmyslu vyzkoušeli speciální krabice s technologií NaviLens. Pokud bude testování úspěšné, doufáme, že by se mohl kód NaviLens objevit na více našich krabicích s cereáliemi.“
Marc Powell, strategic accessibility lead v RNIB, dodal: „Důležité informace na obalech jsou často vytištěny velmi malým písmem, což znesnadňuje čtení nevidomým a slabozrakým. Díky tomu může být nakupování skutečnou výzvou, zejména pro ty, kteří mají specifické stravovací požadavky – protože nemohou vidět všechny důležité nutriční informace. Tento test s Kellogg’s a technologií NaviLens zvýšil laťku v inkluzivním a přístupném designu obalů – umožní slabozrakým nebo nevidomým lidem najít produkt a úplně poprvé získat přístup k veškerým informacím o něm.“
Limitovaná edice krabic Coco Pops World Sight Day je také opatřena Braillovým písmem a informace na obalu jsou napsány větší velikostí písma.