logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Konferenční program kongresu OBALKO 11: návod, jak sjet obalové tsunami Jízda na vlně. To letos...
  • Král sýrů slaví stovku. Nadělil si limitovanou edici obalů Pod značkou Král sýrů ochutnali čeští...
  • Balení v Notinu postupně přebírají automatické linky Online prodejce Notino začal v pandemii...
  • SB 120: Balení pro pet food; Obalová řešení v e-commerce; Digitální tisk Časopis Svět balení 120...
  • Sládci Prazdroje vytvořili pivo i kampaň s pomocí AI K zářijovému speciálu programu Volba sládků...

Rozbalíme to s Petrou Tříškovou, marketingovou ředitelkou společnosti Chocoland

23. září 2020
Rozhovory 0
2024
Rozbalíme to s Petrou Tříškovou, marketingovou ředitelkou společnosti Chocoland

Rozbalíme to s Petrou Tříškovou, marketingovou ředitelkou společnosti Chocoland

Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Pravidelně vám časopis Svět balení přináší krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých rozbalíme jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. Další osobností československého obalového trhu, s kterou to rozbalíme, je Petra Tříšková, marketingová ředitelka společnosti Chocoland.

Svět balení: Společnost Chocoland je česká společnost, která o své místo na trhu bojuje s nadnárodními koncerny. Jste schopní soupeřit v oblasti obalů s cukrovinkovými giganty?

Petra Tříšková: Máte pravdu, máme to mnohem těžší, nestačí jen vyrobit dobrý produkt v pěkném balení a uvést ho na trh levněji než konkurenční giganti. Z tohoto důvodu, naše marketingová strategie směřuje posledních pár let k cíli vybudovat oblíbenou značku, která nabízí zajímavé a chutné produkty, které si získají loajalitu zákazníků. Při koncepci designů obalů vždy upřednostňujeme myšlenku – každý náš obal musí odpovídat ve všech směrech produktu, který je uvnitř. V praxi bych to definovala slovy, že každý náš obal, a tedy i výrobek uvnitř, je pravdivý, jednoduchý a nehraje si na to, co není. Při rozhodování, do jakého obalu, a jak výrobky zabalíme, nám dlouhodobě pomohla strategie stát chvíli na druhé straně regálu – na pozici našeho zákazníka, a tak se nám podařilo nacházet správnou kombinaci mezi dobře zvolenou prodejní cenou a zajímavým obalem.

Svět balení: Jak byste hodnotila vztah Chocolandu s dodavateli obalů? Spolupracujete spíš s českými anebo se zahraničními dodavateli?

Petra Tříšková: Vztahy s dodavateli obalů i surovin máme dlouhodobé a nadstandardní, díky časté komunikaci při podílení se na koncepci nových obalů či vylepšení původních, si troufám říct, že jsme s mnoha z nich přešli po tolika letech do přátelské úrovně. Snažíme se být fair, a tak jak rosteme my, pomáháme růst našim dodavatelům, proto hlavním kritériem při výběru dodavatele není nejnižší cena, ale kompletní dodavatelský servis, společná spokojenost a zápal pro každý menší či větší projekt. Naši dodavatelé jsou rozesetí po celé Evropě, ale ti zásadní jsou z České republiky.

Svět balení: Vyrábíte hodně privátních značek. Jaká je spolupráce s řetězci v oblasti balení? Jak přistupujete k obalům privátních značek versus obalům vašich značek?

Petra Tříšková: Privátním značkám se za poslední roky skutečně daří, a to nejen u nás v Chocolandu, vždyť i podle ročenky (PLMA) měly v roce 2019 privátní značky obchodních řetězců na pultech tuzemských prodejen už čtvrtinový podíl. Rostoucí obliba privátních značek, je podle mě způsobena tím, že zákazníci objevili skutečnost, že pod privátním obalem, za nižší cenu, pořídí skutečně kvalitní zboží. Alespoň v našem případě to platí. Nenabízíme řetězcům rozdílné nebo méně kvalitní receptury, než sami uvádíme na trh. Naopak, s přísliby větších odběrů při vývoji výrobků jsou často receptury obohaceny o více procent té či oné suroviny, a to samé platí i pro obaly, tlak obchodních řetězců na kvalitu obalů a v posledních letech především na jejich recyklovatelnost, je často až nekompromisní. Ať tedy náš či privátní obal, vše uvádíme na trh ve stejné kvalitě, která reflektuje současné požadavky legislativní i tak často skloňované udržitelnosti.

Svět balení: Který z vašich obalů se podle Vás obzvlášť povedl? Na který jste nejvíc hrdá?

Petra Tříšková: Za nejpovedenější obal považuji určitě řadu tabulkových čokolád Chocoland Sugar Free a No Added Sugar, které za poslední dva roky, kdy jsme první příchutě uvedly na trh, prošly hned několika změnami, ale nyní si myslím, že jsou skutečně povedené, a je to vidět i na stále stoupajících prodejních číslech. Jako každý povedený projekt se ovšem i tento stále vyvíjí. Snažíme se dále překvapovat naše zákazníky, a proto jsme například přidali ke třem původním variantám dvě další příchutě. Nabídku této řady jsme obohatili i tím, že k původní gramáži 85 gramů aktuálně na trh uvádíme i sníženou gramáž 50 g, abychom drželi krok s rostoucími trendy a tlakem na snižování gramáží cukrovinek, a vůbec nehraje roli, že jsou sugar free.

Ráda bych zde uvedla i moji opravdovou srdcovku, a to je kolekce výrobků pod brandem Magic Cute Unicorn, která se již druhým rokem drží mezi topovými produkty vánoční nabídky, a to nejen na našem trhu, ale především v zahraničí.

Svět balení: Osobně sedíte na třech židlích. Řídíte marketing, import a zároveň i nákup obalů a surovin. Která oblast Vás baví nejvíce? Jak zvládáte tolik různých věcí?

Petra Tříšková: Když to takto čtu, tak mi to skoro nahání hrůzu, a otázku, jak to zvládám, si sama kladu často. Je to skutečně velmi náročné na čas a práce mi zasahuje do osobního života a velmi ho ovlivňuje. Ale před třemi lety to byla pro mě výzva, myslím vedení MTZ (oddělení materiálního a technického zázemí), kterou jsem si k marketingu přibrala. Hodně mi pomohlo právě předchozí působení v marketingu společnosti, perfektní znalost portfolia a vůbec celého procesu uvádění výrobků na trh tvořilo základní předpoklad pro správné uchopení této výzvy. Začala jsem procesem konsolidací dodavatelského portfolia, a to skutečně každého jednotlivého obalu, velmi intenzivně jsem prohloubila za poslední roky vztahy s vybranými dodavateli, a tak jsme dosáhli nejen výhodnějších cenových a platebních podmínek, ale i celého dodavatelského servisu. Nákupní oddělení má v Chocolandu pod kontrolou 75 % výdajů společnosti, a proto má strategický význam na snižování nákladů. Troufám si tvrdit, že nyní je stabilita skladových zásob a zároveň vztahů s dodavateli nastavena perfektně, a pozitivně tak ovlivňuje celkovou výkonnost a konkurenceschopnost Chocolandu, a tedy za mě nastal čas, předat tuto část mé práce novému nástupci. Marketing a import spolu velmi souvisí, jelikož nákup chybějících položek, které si neumíme sami vyrobit, do našeho prodejního portfolia, zaručuje komplexnost a tím konkurenceschopnost, takže tyto dvě oddělení se budou v pracovní náplni marketingového ředitele snoubit i nadále.

A abych se ještě vrátila k otázce, co mě baví nejvíc. Nedá se říct, co mě baví nejvíce, moje práce jako taková mě baví, ráda pracuji, jsem kreativní člověk s duchem obchodníka, takže i na práci šéfa nákupního oddělení si umím najít to zábavné. Mám-li být upřímná, tak na mé práci mě nejvíc baví vývoj a hledání nových výrobků, ať těch, co si vyrobíme sami nebo nakoupíme v zahraničí na straně jedné, a pak se zaujetím sleduji a raduji se z prodejních výsledků na straně druhé. Mám ráda výzvy, nebojím se hledat cesty k projektům, které se zdají být neřešitelné. Uvidíme, jaké další mi život přinese.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Vítejte v Mondi Bupak

Vítejte v Mondi Bupak Mondi Bupak sídlí v Českých Budějovicích – v srdci jižních Čech, 150 km jižně od Prahy a 200 km severozápadně od Vídně. Vyrábíme vlnitou lepenku, která se v našem integrovaném výrobním závodě mění na obalová řešení z vlnité lepenky. Zaměřujeme se zejména na výrobu vysoce kvalitních krabic z vlnité lepenky, jež […]

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu

U Plzně se vyrábí ráfky do kol pro celou Evropu Poptávka po kolech se z různých důvodů v čase výrazně mění. Jednou je kol málo, podruhé moc, jednou chybí součástka pro výrobu, podruhé není odbyt. Výrobce komponent na kola z Kalifornie však společně s německou logistickou firmou úspěšně zvládají takové výzvy a část výroby od loňského roku realizují v Ejpovicích […]

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště

LPR – La Palette Rouge spustila provoz servisního střediska nedaleko pražského letiště LPR – La Palette Rouge Czech Republic, nejmladší z dceřiných společností LPR, předního poskytovatele paletového poolingu v Evropě, v srpnu 2023 úspěšně přestěhovala a spustila své servisní středisko v Kněževsi. Změna působiště přichází ruku v ruce s lepší dostupností, modernizací depa, rozšířením skladových […]

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required