
Bernard i Plzeňský Prazdroj představily limitované edice pivní pálenky
Tuzemské pivovary Bernard a Plzeňský Prazdroj připravily každý svou verzi pivní pálenky. K její výrobě využily vlastní sudové pivo, které se neprodalo během mimořádných opatření proti šíření koronaviru, vyhlášených letos na jaře českou vládou.
Jak informuje Rodinný pivovar Bernard, proces výroby pálenky je „manuální“, včetně například topení dřevem nebo stáčení nápoje. Každou lahev vezme do ruky pracovník při stáčení nebo pak zaměstnanci pivovaru, kteří na lahve ručně lepí etikety.
Silná i jemná
Láhev vybíral humpolecký pivovar u dodavatele pálenky Jiřího Syrovátky v Zámeckých sadech Chrámce. „Když jsme ochutnali, jak skvělý nápoj z čerstvého ležáku Bernard vypálil, hledali jsme lahev, která bude charakter nového nápoje co nejlépe vyjadřovat. Je to dokonale čistá, silná, ale v chuti a vůni jemná pálenka. Proto náš výběr padl na tuto vizuálně čistou a jemnou lahev, kterou na své nápoje používají právě i Zámecké sady Chrámce,“ přibližuje Radek Tulis, tiskový mluvčí Rodinného pivovaru Bernard.
Do prodeje firma uvedla limitovaný počet dvou tisíc půllitrových lahví a tři tisíce lahviček o objemu 0,1 litru. Každá lahev má jedinečnou ručně lepenou etiketu a každá etiketa navíc i svoje číslo. „Zejména na úvod ručního lepení se špatně nalepené etikety musely strhnout a nahradit jinými, které ale už měly vyšší číslo, ke ‚ztrátám‘ docházelo i v průběhu lepení,“ říká s úsměvem Radek Tulis. Na trhu se tak objevily i lahve s číslem vyšším než dva tisíce, jež jsou „neplánovaně raritní“.
Volba sládků v ostřejším provedení
Plzeňský Prazdroj vyrobil limitovanou edici pivní pálenky ve spolupráci s likérkou L´Or special drinks. Použil na ni pivo z programu Volba sládků, které se kvůli uzavření hospod a restaurací v souvislosti s koronavirovou pandemií na jaře nepodařilo prodat. „Vedla nás k tomu snaha zužitkovat pivo, na jehož výrobu byly využity špičkové suroviny a ve kterém je velké množství lidské práce. Byl to pro nás zajímavý test, jak využít surovinu, která byla vlastně určená k likvidaci,“ vysvětluje Zdeněk Kovář, tiskový mluvčí Plzeňského Prazdroje.
Pivní pálenky z produkce Prazdroje se vyrobilo dohromady 100 litrů a k dostání byla v lahvích o objemu 100 ml a 500 ml přímo v pivovaru. Aktuálně je pálenka již vyprodaná, informuje Plzeňský Prazdroj. Skleněné lahve firma vybrala ve spolupráci se zmíněnou likérkou L´Or special drinks z obce Prádlo u Nepomuku. Etiketu navrhla webová a grafická agentura Beneš & Michl z Plzně.