
Design Watch: Řada mléčných výrobků Milgrad z Ruska
Představujeme vám Design Watch, novou online / offline rubriku časopisu Svět balení. Design Watch vás propojí s předními designéry obalů a marketingovými guru na českém a slovenském trhu a pomůže vám získat přehled o špičkovém obalovém designu. Přineseme vám nejen vizuály designů, ale také reakce samotných odborníků. Design Watch – exkluzivně zde na www.svetbaleni.cz a na stránkách tištěného časopisu Svět balení.
Komentář Marka Cichona, česko-australského obchodního a marketingového stratéga, bývalého generálního ředitele DDB a bývalého marketingového ředitele společnosti Mars…
Děláte týdenní nákup. Opravdu vás to nebaví. Dostanete se do sekce mléka a mlékárenských výrobků, kde si bez přemýšlení rychle koupíte sýr, jogurt, kysané mléčné výrobky… a pak najednou uvidíte modrou kočku v různých pózách, různé části těla kočky na krabicích na mléko!
Zastavíte se! Nemůžete si zkrátka nevšimnout. Na tváři se vám objeví úsměv; ani asi nevíte, že se usmíváte. Uděláte pár kroků blíž a vezmete krabici, prohlédnete si ji. Znovu se usmějete, podíváte se zpět a vidíte, jak jsou všechny čtyři kartony seřazené dohromady, aby vytvořily roztomilé modré koťátko. Zaujalo vás to. Vezmete krabici a vložíte ji do nákupního košíku. Ne, sakra, do nákupního košíku vložíte čtyři kartony, abyste měli celou sadu, a jdete k pokladně.
Co se právě stalo? Nakupovali jste v režimu zombie, přišli jste do příšerně nudné mléčné sekce, kde je všechno bílé nebo žluté, a najednou jste se zastavili. Upoutal vás obal. Ačkoli jste o značce nikdy neslyšeli, zaujalo vás to; nalákalo vás to a přimělo vás to koupit si značku, o které jste nikdy předtím neslyšeli. Dokonce jste si koupili čtyři kartony!
Vážení, právě tento efekt mohou mít výrazné, kreativní a poutavé obaly. Ovlivní vás natolik, že je nemůžete ignorovat. Vyvolají dostatek pozornosti, abyste výrobek zkusili a koupili si ho.
Jedná se o skvělý obalový design:
- Okamžitě upoutá pozornost nakupujícího vtipným, neobvyklým a zajímavým kočičím designem.
- Okouzlí nakupujícího svým provedením. Všichni máme rádi kočky, ale zde je to dokonce relevantní pro danou kategorii, protože kočky a mléko jdou dohromady.
- Zrodila se vizuální identita značky – modrá kočička.
- Designeři si hrají s kočičími postoji na jedné krabici a skvěle je používají na sadě několika kartonů.
- Design je konzistentní, protože využívá koťátko napříč ostatními třídami produktů.
- Vytváří kreativní a designový základ pro nadcházející roky jako odrazový můstek pro další produkty, realizace a reklamu.
Celkově vzato, jednoduchý a skvělý nápad, který vynikne, zaujme a je dostatečně flexibilní, aby jej bylo možné použít pro různé produkty, formáty, tvary a velikosti. Ale co je nejdůležitější, vytváří pro značku velmi výrazný rušivý element, který lze skvěle použít jako impuls pro ovlivnění nakupujícího.
Doufám, že designérský tým získá řadu ocenění, že značka se stane globální a že společně dosáhnou velkého úspěchu!
Deset z deseti hvězd!
Komentář designové agentury Depot WPF z Moskvy…
Mléčné výrobky tvoří více než 22 % ruského FMCG trhu, ale branding mléčných výrobků v posledních letech stagnoval. Konkurence je velká a je velmi těžké v regále vyniknout. Značka Milgrad mlékárny Bryansk je známá jako první značka, která přináší štěstí. Marketingový tým přišel s nápadem, jak mohou produkty získat srdce spotřebitele. Rozhodl se vytvořit něco opravdu roztomilého a laskavého.
Modrá kočka putuje přes obaly různých mléčných výrobků. Zaujatě pozoruje, hraje si s provázkem, číhá a řádí. Ilustrace začíná na jedné straně obalu a pokračuje na druhé, takže je možné s ní komunikovat přímo na základě rozložení v regálu supermarketu. Pro uměleckou ředitelku Veru Zverevu byla hlavní múzou její kočka Brunhilda, každý milovník koček ale může v ilustračním příběhu poznat i svoji kočku.
Redesign začal přepracováním hlavních produktů v kategorii mléčných výrobků. Bylo velmi důležité dodržet běžně očekávané barevné kódování: bílá pro mléko, zelená pro kefír a světle hnědá pro podmáslí. Tým přišel s minimalistickým nápadem vyplnit pozadí plnou bílou barvou a odlišit výrobky pouze změnou barvy písma. Mléko jako hlavní produkt zůstalo čistě bílé a pouze modré. Roztomilá kočička se objevuje na každém produktu ve stejném modrém odstínu. Styl je přizpůsoben celé řadě mléčných výrobků Milgrad. Modrou kočku tedy najdete na zakysané smetaně, tvarohu, pudingových dezertech, másle, tvarohu a sýru vyzrálém ve slaném nálevu.
Nové logo pro Milgrad je jednodušší a modernější. M jako mléko. M také jako Milgrad. M vypadá jako čumáček kočičky. Písmeno M a kočičky jsou poznávacím znamením značky, rozlišovat produkty pak lze pomocí jejich kombinace, barvy a významu.
Výrobky v novém designu jsou v prodeji po celém Rusku od srpna 2020.