logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Případová studie: Gambrinus bez PET lahví

24. srpna 2020
Případové studie 0
2991
Případová studie: Gambrinus bez PET lahví

Případová studie: Gambrinus bez PET lahví

Plzeňsky Prazdroj na cestě k udržitelným obalům

Počínaje 1. lednem 2020 přestala značka Gambrinus stáčet a prodávat pivo v PET lahvích. Sníží tak produkci plastů o 334 tun ročně. Nejde ovšem o jediný krok, který společnost firma realizuje směrem k posílení udržitelnosti obalů svých pivních značek.

Přinášíme vám článek z časopisu Svět balení 107/2020. Je to ochutnávka originálního obsahu, který najdete každé čtvrtletí v luxusním tištěném „obalu“. Nechodí vám časopis? Registrujte se k odběru a nezmeškejte žádné vydání. Zasílaní je zdarma pro výrobce baleného zboží.

Plzeňský Prazdroj omezuje jednorázové plasty a jak uvádí, touto cestou hodlá jít i v budoucnu. Prvními značkami, které se jednorázových obalů začaly zbavovat, jsou Gambrinus a Radegast, ostatní značky budou postupně následovat. „Dále pracujeme na nových typech lahví pro ochucené příchutě nealkoholického piva Birell, které budou vyráběny z recyklovaných plastů. Už letos bychom chtěli Birell prodávat v PET lahvích s 25% podílem recyklovaného PETu a náš cíl je podíl rPETu postupně zvyšovat,“ poznamenává Roman Trzaskalik, marketingový ředitel Plzeňského Prazdroje. Birell vyhledávají spotřebitelé při různých venkovních aktivitách jako nápoj vhodný pro doplnění tekutin a od výrobce očekávají, že jim ho nabídne v nerozbitných uzavíratelných obalech.


VE ZKRATCE:

Konec používání PET lahví

Pivní značky Gambrinus a Radegast přestaly od začátku letošního roku vyrábět a distribuovat pivo v PET lahvích. Pivovar se na tento krok připravoval od loňského podzimu. Pivo obou značek v plastových obalech tak od ledna 2020 postupně mizelo z regálů prodejen a do několika dnů či maximálně týdnů již nebylo k dostání.

Recyklované plastové folie

Gambrinus používá 100% recyklované plastové folie, do kterých jsou baleny plechovky v počtu 6 x 500 ml. Aktuálně se testují i 100% recyklované plastové folie pro větší balení plechovek po 24 kusech. Tento typ folií chce Plzeňský Prazdroj používat i pro ostatní pivní značky ze své produkce.

Dlouhodobá strategie

Rozhodnutí ukončit výrobu obou značek v plastu je prvním velkým krokem na cestě k udržitelným obalům v rámci celého portfolia Plzeňského Prazdroje a je součástí dlouhodobé širší strategie udržitelnosti celé společnosti. Postupně budou následovat další pivní značky z produkce největšího tuzemského výrobce – tedy Velkopopovický Kozel, Primus a Klasik.


Recyklované plechovky v ohnisku zájmu

Vzhledem k tomu, že roste zájem spotřebitelů o nápoje v plechovkách zejména díky jejich nízké váze a poměrně rychlému vychlazení, se Plzeňský Prazdroj intenzivně zabývá také sběrem, tříděním a recyklací plechovek. Ty jsou již zhruba z poloviny vyrobeny z recyklátu. Jde o podstatný aspekt, protože znovupoužitím hliníku (tj. využitím recyklátu) se snižuje energetická náročnost celého výrobního procesu o 75–95 %.

Další výhodou je, že pro výrobu plechovek z recyklátu není třeba použít výhradně použité plechovky, ale lze využít jakýkoliv již použitý hliník například z konzerv nebo obalů na spreje. „Naše plechovky jsou 100% recyklovatelné a na rozdíl od PET lahví lze plechovku, potažmo jakýkoliv obal z hliníku, recyklovat donekonečna. Kvalita recyklovaného hliníku bude vždy stejná jako hliníku primárního,“ poznamenává Roman Trzaskalik.

Celkově Plzeňský Prazdroj v roce 2019 prodal ve vratných skleněných lahvích 40 % vlastní produkce, sudy tvořily 32 %, plechovky 18 %, pivo v tanku 5 % a PET lahve měly rovněž pětiprocentní podíl.


 „Ohleduplně k životnímu prostředí“

„Trvale usilujeme o minimalizaci dopadů našeho podnikání na životní prostředí. To platí i u naší obalové strategie. V současné době je až 78 % našich obalů vratných a znovupoužitelných, přitom všechny jsou recyklovatelné.“

Roman Trzaskalik, marketingový ředitel, Plzeňský Prazdroj


Text: David Čapek

Foto: Plzeňský Prazdroj

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required