logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Udržitelná smršťovací fólie od Inovia Film Udržitelný typ materiálu, který využijí výrobci...
  • Mornflake Mighty Oats ve „100%“ recyklovatelném obalu Britská značka ovesných vloček...
  • Nová automatizovaná linka Prazdroje vytřídí přes 80 tisíc lahví za hodinu Prazdroj zprovoznil v...
  • Domorodé umění vypráví příběh značky na obalu Palmolive Agentura Tweak, která se zabývá designem...
  • Smurfit Kappa vyrobila dárkovou krabičku pro Horseshoe Gin Společnost Smurfit Kappa vytvořila...

Pařížský SIAL se odkládá na rok 2022

5. srpna 2020
Reporty z obalového trhu 0
932
Pařížský SIAL se odkládá na rok 2022

Pařížský SIAL se odkládá na rok 2022

Podle vyjádření zástupců mezinárodního veletrhu SIAL, který se každé dva roky koná v Paříži, vedl nejnovější vývoj situace na celém světě a nejistoty, které z nich vyplývají, k podstatnému posunu názorů a na letošní říjen plánovaná akce byla o dva roky odložena. Uskuteční se 15. až 19. října 2022, tedy v době, kdy se tradičně koná.

Jak v prohlášení uvedli představitelé odloženého mezinárodního veletrhu SIAL, od října 2020 bude nabízena řada nových akcí zaměřených na zásadní globální problémy, trendy a inovace, které budou utvářet potravinářský průmysl budoucnosti. Na tyto hlavní body se zaměří mezinárodní a exkluzivní studie realizované odbornými partnery této akce, společnostmi Kantar, ProtéinesXTC a Gira. „Důkladná analýza hlavních trendů a jejich vývoje v průběhu času bude postavena na třech pilířích: očekávání zákazníků, inovace produktů a chování v rámci konzumace potravin mimo domov,“ doplňuje Nicolas Trentesaux, ředitel sítě SIAL. Dva následující roky budou podle něho využity k přípravě ještě inspirativnějšího a účinnějšího veletrhu SIAL 2022.

Přesun je určitou brzdou, ale pochopitelnou

Tato akce je dlouhodobě vyhledávána a navštěvována také českými výrobci a distributory FMCG. Časopisy Zboží&Prodej a Svět balení některé z nich oslovily a požádaly je o vyjádření k výše uvedenému kroku. Martin Jahoda, generální ředitel společnosti Emco, vyjadřuje určité politování, ale i pochopení: „Přesun veletrhu SIAL nás mrzí, protože jsme na místě potřebovali potkat mnoho stávajících či potenciálních zákazníků a trošku nás to byznysově zabrzdí. Obvykle míváme na místě osm lidí, kteří během konání akce absolvují zhruba 150 schůzek. Na druhou stranu je to s ohledem na aktuální situaci pochopitelné řešení. Zvláštní je řešení formou ´přesunu´ na termín, kdy se veletrh za dva roky standardně koná.“ Dodává, že aktuálně s organizátory řeší vrácení vložených peněz.

Michal Feitl, výkonný ředitel společnosti F. W. Tandoori, který na veletrh pravidelně jezdí, aby se zde osobně setkal se svými zahraničními obchodními partnery, nevnímá tento krok jako překvapivý: „Víceméně jsem s tímto rozhodnutím počítal, většina našich dodavatelů z Asie svou účast odvolala už s předstihem. Ubytování jsem mohl bezplatně zrušit, o stornování mojí letenky se postaraly aerolinky.“

Zrušení během příprav by bylo zatěžující

Podle Michaela Beneše z Pivovaru Bizon patří SIAL mezi největší a nejnákladnější veletrhy spojené s potravinami. A v této nejisté době absolutně rozumí kroku, že jej organizátoři přesunuli: „Vystavující firmy mají nemalé výdaje spojené s účastí na této akci, a pokud by se v průběhu příprav zrušil nebo měl rozsáhlá omezení, bylo by to zatěžující po všech směrech. Na mezinárodním veletrhu se setkávají desetitisíce obchodníků z celého světa, což nese velké riziko šíření nákazy. Za Pivovar Bizon věříme, že i tak najdeme cestu, jak naše pivo dostat k zahraničním zákazníkům.“

Lze očekávat horší výsledky

Peter Kulich, zakladatel a spolumajitel společnosti Max Sport, potvrzuje, že účast na SIAL 2020 mají předplacenou a nemají obavy, že by přišli o nějaké prostředky, protože jde o seriózní organizaci. „Na pařížský veletrh jezdíme od roku 2014. Vždy tam představujeme aktuální top novinku daného roku. To na náš stánek přiláká jednak většinu našich existujících partnerů z více než 30 zemí, jednak nám to dává prostor pro rozhovory s novými potenciálními partnery. Fakt, že je akce zrušena, bude mít negativní dopad i na naše výsledky ve čtvrtém kvartálu letošního a v prvním kvartálu příštího roku. Budeme muset vyvinout větší úsilí v hledání nových exportních partnerů. Nebudeme také moci v závěru roku absolvovat nezbytná osobní jednání s desítkami distributorů, které jsou v exportním byznysu jakousi alternativou jednání na konci roku s nákupčími retailový sít,“ predikuje.

Opět došlo na posílání vzorků, katalogů a maket novinek

Společnost Chocoland se podle marketingové ředitelky Petry Tříškové letos na SIAL ani nepřihlásila, protože chtěla zkusit amsterdamský PLMA. Ten byl ale zrušen, protože měl proběhnout v době karantény. Situaci shrnuje takto: „Po zkušenostech z ISM v lednu 2020, kde jsme snad byli jediní, úroveň byla nevalná, většina nákupčích se na poslední chvíli omluvila a vůbec nedorazila, jsme SIAL tentokrát prostě vynechali. Obchod se přesunul na on-line úroveň a probíhá opětovné posílání vzorků a tištěných katalogů a maket novinek. Budeme snad na ISM 2021. Zálohu jsme uhradili a doufáme, že se to zlepší a návštěvnost bude větší.“

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obaly: Biomasa v hlavní roli

Obaly: Biomasa v hlavní roli Současný trend k udržitelnosti vede mnohdy k inovativním postupům při výrobě papíru. Papírna Aloisov a.s., která je jediným výrobcem trávového papíru v České republice, posunula tuto hranici ještě dále. Ve spolupráci s několika výzkumnými pracovišti vyvinula papír ze slámy a listí. Výrobek splňuje veškerá mechanicko-fyzikální kritéria, potřebná pro využití v obalovém průmyslu. Vznikají tak například papírové […]

První automatizované zpracování použitých palet v Česku

První automatizované zpracování použitých palet v Česku Společnost HERUS provozuje více než rok první automatizovanou třídicí a opravárenskou linku použitých palet v České republice, a to ve své nové hlavní provozovně ve Zlíně – Malenovicích. A tak je díky této automatické lince HERUS první českou firmou, která odstartovala přechod od čistě manuální práce při zpracování […]

Dosáhněte lepších výsledků s přenosnými tiskárnami Brady

Dosáhněte lepších výsledků s přenosnými tiskárnami Brady Nové přenosné tiskárny etiket M610, M611 a M710 společnosti Brady přinášejí rychlost, všestrannost a odolnost pro špičkové značení kdykoli a kdekoli. Uživatelé se teď mají o co opřít, protože nové přenosné tiskárny Brady nabízejí nespočet možností pro návrh štítku dle vašich představ – prostřednictvím vestavěné klávesnice, na PC […]

Trendy udržitelnosti v obalovém průmyslu

Trendy udržitelnosti v obalovém průmyslu Trendem posledních let jsou ekologické a z hlediska výroby i udržitelné produkty. Jak ale vyvážit poměr mezi ekonomickou a ekologickou stránkou produkce prvotřídního značení v obalovém průmyslu, přispívající k vyšší kvalitě ovzduší a ochraně životního prostředí? Může jít o investice do moderních energetických systémů, technologických postupů a v neposlední řadě i používání alternativních […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required