
Panorama Petrohradu dává řetězci kaváren novou tvář – Bushe dostala za svůj design značky cenu Red Dot
Od roku 1955 se uděluje Red Dot Design Award jen těm nejlepším designérským počinům všech kategorií. Často nechybí ani obaly. V letošní soutěži, mimo jiné, zabodoval brand Bushe. Ztlumená paleta barev, rozpadající se omítky a rezavé ploty – realita některých míst v Petrohradu. Struktury, barvy a architektura ruského města byly zdrojem inspirace pro nový vizuál řetězce kaváren Bushe (буше). Design byl oceněn v soutěži Red Dot Award v kategorii Komunikační design. Cenu Grand Prix získal projekt Bushe spolu s moskevskou agenturou Supermatika.
Nová vizuální identita známých kaváren
V Petrohradě je 40 poboček Bushe. Kavárna se specializuje na cukrovinky a pekárenské výrobky. Filozofie společnosti je založena na ruské slovní hříčce есть настоящее (jíst opravdově/prožitek teď a tady). Tímto způsobem zdůrazňují poctivý obsah, nikoli klamavou reklamu na obalu.
Během posledních 20 let se kavárny Bushe staly symbolem města, jeho architektury, zvláštního počasí s pouhými 80 slunečnými dny v roce, lidí a jejich příběhů. V souladu s touto filozofií se ruské agentuře Suprematika podařilo vytvořit nový design značky pro řetězec, který autenticky odráží město se všemi jeho aspekty.
Nostalgie i zvláštní kouzlo
Stěny domu s oloupanou omítkou nebo rezavými dveřmi – tedy něco, co se na první pohled zdá být spíše neatraktivní, vystihuje jedinečné kouzlo města Petrohrad. Tyto vizuální detaily, textury a zvláštní povrchy jsou základem vizuální identity Bushe. Design je doplněn jasnou a moderní typografií. Nová vizuální identita je využita na všech produktech kavárny, jako jsou plakáty, kelímky, sáčky na kávu, nebo suvenýry.