Nestlé přesouvá výrobu tyčinek YES! do ČR a změní obaly místně vyrobených produktů s cílem snížit plast
Společnost Nestlé přesouvá výrobu YES! tyčinek z Velké Británie do České republiky. V těchto dnech nabíhá první vysokorychlostní výroba s balením do papíru a tyčinky tak z Olomouce poputují do celého světa. Spolu s již existujícími příchutěmi vyrobí v Olomouci i několik novinek pod značkou YES!, které společnost uvede na trh v druhé polovině roku.
“Značka YES! v loňském roce vstoupila na trh velice úspěšně. Dle čísel prodejnosti na vybraných zákaznících můžeme potvrdit, že ve vybraných měsících roku 2019 se YES! tyčinky staly nejprodávanějšími ořechovými tyčinkami na trhu. Před rokem se nám navíc úspěšně povedlo nahradit plastový obal papírovým a snížit tím environmentální stopu tyčinek,“ říká Martin Jiruška, Senior Brand Manažer značky YES!.
Za uplynulý rok se v České republice prodalo více než 400,000 kusů YES! tyčinek balených do papírového obalu. Úspěšný přechod z plastových obalů na papírové je jedním z kroků společnosti Nestlé, která tím plní své závazky směrem k vizi o budoucnosti bez odpadů.
Změnou obalů výrobků Nestlé se v místních závodech ušetří až 20 tun plastů ročně
Ve výrobních závodech Zora, Sfinx, Prievidza a Krupka mají plánované úpravy obalového materiálu zajistit úsporu více než 20 tun plastů za rok. Konkrétně například u Lentilek nahrazením plastového víčka papírem se ušetří až 2,6 tun polyetylenu ročně. Zjednodušením materiálu obalu JOJO Potěšení dojde k lepší recyklovatelnosti.
V závodě Zora v Olomouci společnost testuje úsporu více než 6 tun polypropylenu ztenčením obalu tyčinky Margot z 50 na 40 mikrometrů. V Krupce, kde se vyrábějí vegetariánské a veganské pokrmy Garden Gourmet, bude nově redukována strečová folie kolem palet, což přinese úsporu až 9 tun plastů. U značek Maggi a Chef vyráběných v Prievidzi pro restaurace došlo ke zjednodušení a zmenšení obalů. I v oblasti kombinovaných obalů dochází k úpravám, jako například u výrobků pod značkou Maggi Nápady.
“Možná se nyní zdá, že otázka udržitelnosti v aktuální situaci ztratila na důležitosti. Opak je ale pravdou. Nestlé nadále pokračuje ve svých závazcích směrem k lepší budoucnosti. Pro tento rok jsme se zaměřili na úsporu užitých plastů v obalech našich produktů na českém i slovenském trhu. V praxi to znamená, že dojde například k odstranění plastových folií ze skupinového balení Lentilek a Anticolu či redukci kombinovaných obalů u Maggi Nápadů. Kromě těchto změn také na stále více obalech nově spotřebitelé najdou jednoduchý návod, do jakého kontejneru patří,“ říká Vratislav Janda, ředitel pro korporátní záležitosti Nestlé.
Odměrka i víčko z rostlinného materiálu
Změny v obalových materiálech jsou plánovány i u výrobků Nestlé, které pocházejí ze zahraničí a jsou dostupné i na českém trhu. Jedním z nich je značka krmiva pro zvířata Purina, u které došlo k nahrazení nerecyklovatelného kombinovaného obalu plastovým obalem z polyetylenu, jež je snadno recyklovatelný. V oblasti kojenecké výživy, se chystá značka BEBA nahradit dosavadní víčko a odměrku těmi z obnovitelného rostlinného materiálu. NESCAFÉ Dolce Gusto startuje vlastní systém na sběr, třídění a recyklaci plastových kapslí. A Nespresso v minulém měsíci oznámilo vývoj nových kapslí z recyklovaného hliníku (až 80% podíl recyklátu). V rámci importních výrobků je plánovaná celková roční úspora až 30 tun plastů.
Bezobalový prodej NESCAFÉ ve Švýcarsku
Naplnění vize budoucnosti bez odpadů je cílem Nestlé i v zahraničí. Jedním z konceptů je také bezobalový prodej. Ve spolupráci s českým start-upem MIWA společnost nedávno umístila do vybraných obchodů ve Švýcarsku opakovaně použitelné a znovu naplnitelné zásobníky krmiva pro kočky Purina a rozpustnou kávu NESCAFÉ, ze kterých si můžou spotřebitelé dávkovat výrobky do vlastních nádob. Cílem pilotního projektu je omezit výrobu obalů na jedno použití.

