logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Ball postaví na Plzeňsku nový výrobní závod Společnost Ball, výrobce plně recyklovatelných...
  • Dobrá voda je třetí značkou Mattoni 1873, jež sjednotila barvu PET lahví kvůli lepší cirkularitě...
  • Mondi spustil ve Štětí nový stroj na výrobu speciálního kraftového a recyklovaného papíru pro...
  • Plzeňský Prazdroj Slovensko sa ešte viac zameria na vratné fľaše a recyklovateľnejšie plechovky...
  • Evian spolupracuje se známým designérem na nové podobě lahví vyrobených z rPET Vytříbený design...

Rozbalíme to s… Katjou Seidenschnur, ředitelkou kategorie cukrovinek Nestlé Česko a Slovensko

21. června 2020
Rozhovory 0
1125
Rozbalíme to s… Katjou Seidenschnur, ředitelkou kategorie cukrovinek Nestlé Česko a Slovensko

Rozbalíme to s… Katjou Seidenschnur, ředitelkou kategorie cukrovinek Nestlé Česko a Slovensko

(English text below)

Svět balení: Můžete nám přiblížit závazky Nestlé v oblasti udržitelnosti?

Katja Seidenschnur: Posláním Nestlé je zvyšovat kvalitu života a přispívat ke zdravější budoucnosti. Proto se Nestlé velmi snaží podporovat lepší život spotřebitelů, pomáhat komunitám a chránit přírodní zdroje, pečovat o vodu a životní prostředí. Jsme přesvědčeni, že naše podnikání může přispět k šíření dobra, a jsme odhodláni plnit cíle udržitelného rozvoje OSN (SDG). V loňském roce jsme se zavázali k dosažení nulových čistých emisí skleníkových plynů do roku 2050, což je nejambicióznější cíl Pařížské dohody.

Svět balení: Jakou roli hraje udržitelnost ve strategii balení výrobků Nestlé?

Katja Seidenschnur: V souvislosti s obaly velice citlivě vnímáme globální problém růstu plastového odpadu. V Nestlé jsme proto zrychlili kroky k řešení tohoto problému s ambicí učinit 100 % našich obalů recyklovatelnými nebo znovu použitelnými do roku 2025. Vytvořili jsme Nestlé Institut pro vývoj obalů a oznámili jsme významný závazek investovat až 2 miliardy CHF (50 mld. Kč) do urychlení vývoje inovativních udržitelných obalových řešení na celém světě a do používaní recyklovaných obalů v potravinářství. Musíme usilovat o spolupráci s dodavateli a dalšími partnery, abychom společně podpořili rozvoj cirkulární ekonomiky.

Svět balení: Co konkrétně děláte s obaly v České republice a na Slovensku?

Katja Seidenschnur: V České republice a na Slovensku je 76–98 % obalů výrobků pocházejících z našich továren recyklovatelných, přičemž počet se liší podle typu výroby. Postupně měníme naše obaly a snižujeme spotřebu plastů z primární suroviny (tzv. panenských plastů) a v průběhu tohoto roku chceme snížit objem plastů, které v našich obalech používáme, o 50 tun. Máme lokální plastovou strategii, abychom dosáhli našich specifických cílů v oblasti balení v České republice a na Slovensku. Kromě toho jsme odstranili veškerý plast na jedno použití z našich továren i z naší pražské a bratislavské centrály.

Svět balení: Můžete nám uvést několik příkladů, jak jste učinili balení výrobků udržitelnější?

Katja Seidenschnur: Jedním z významných kroků, které jsme nedávno podnikli, byla změna obalů našich ovocných a ořechových tyčinek YES! Ty jsou nyní baleny do plně recyklovatelného papírového obalu na vysokorychlostní výrobní lince, což byl unikátní a obrovský krok vpřed v kategorii cukrovinek. V blízké budoucnosti se zaměříme také na další produkty a řešení. Například v současné době rozšiřujeme recyklační systém našich kávových kapslí, plastové prvky v našich POS materiálech nahradíme papírovými, plastové formy v dárkových krabičkách Orion budou transparentní, aby se daly snadněji recyklovat, a do příštího roku bude balení Lentilek zcela bez plastů.

Jeden z pilířů naší plastové strategie se nazývá „Měnit chování a zvyšovat porozumění“, kde věnujeme zvláštní pozornost vzdělávání našich zaměstnanců a spotřebitelů (např. informováním o recyklovatelnosti na našich obalech, podpoře dobrovolnické činnosti zaměstnanců, cílenou komunikací atd.). Podporujeme zvyšování efektivnosti fungujících systémů sběru, třídění a recyklace.

Svět balení: Změnila se tato strategie ve vaší společnosti během pandemie koronaviru?

Katja Seidenschnur: Zavádění prvků udržitelnosti vyžaduje dlouhodobé úsilí a pandemie koronaviru naše odhodlání ani naši strategii udržitelnosti nezměnila. V uplynulých letech si čeští a slovenští spotřebitelé a nakupující začali více uvědomovat důležitost udržitelnosti, zejména když má na ně dopad lokálně. Například v České republice je nedostatek vody a efektivní hospodaření s vodou v krajině představuje jednu z klíčových výzev.

Myslím, že pandemie naučí lidi více se orientovat na místní a rodinné hodnoty. Budou si více vědomi svých rozhodnutí, pokud jde o zdraví, udržitelnost a uvědomění si, které firmy pomáhají rozvíjet místní komunity a společnost obecně a které nikoli. Nestlé je v popředí například s řadou lokálních značek vyráběných v České republice a na Slovensku. Naše továrny lze v tomto považovat za dobrý příklad. Ve srovnání s rokem 2010 jsme snížili spotřebu vody o 46 % a emise CO2 o 73 %. Používáme pouze elektřinu z obnovitelných zdrojů a máme pravidlo, že na skládky neodkládáme žádný odpad.

Svět balení: Jak očekáváte, že pandemie v budoucnu změní strategii udržitelnosti ve vaší společnosti a v potravinářství obecně?

Katja Seidenschnur: Společnosti, které se vážně zabývají udržitelností a jsou zaměřeny na dlouhodobou perspektivu, nezmění svou strategii udržitelnosti kvůli koronaviru. U společnosti Nestlé bude udržitelnost ještě více zakotvena v našich značkách, v našem podnikání a v našich provozech s jasným cílem dosáhnout našeho závazku nulových emisí CO2 do roku 2050. Věřím, že krize je příležitostí: Spotřebitelé, nakupující a zákazníci budou očekávat od výrobců ještě udržitelnější řešení za přijatelné ceny. Musíme jim to poskytnout.

Svět balení: Na závěr, osobní otázka, co znamená udržitelnost pro Katju Seidenschnur jako osobu?

Katja Seidenschnur: Udržitelnost je velmi široký pojem a často se chápe pouze z environmentálního hlediska. Udržitelnost je pro mě dlouhodobá změna, která přináší hodnotu lidem, komunitám i planetě. Musíme zajistit, aby naše generace při využívání přírodních zdrojů nezapomínala na péči o svět s cílem připravit lepší budoucnost pro další generace. Osobně se snažím při svých rozhodnutích méně poškozovat životní prostředí: odmítám, omezuji a znovu používám. Například odmítám plastové sáčky, jím méně masa, létám méně a omezuji odpad. Jako manažerka se snažím činit správná a dlouhodobě udržitelná rozhodnutí, aby se prostřednictvím podnikání projevila ve větším měřítku.


Unpacking it with… Katja Seidenschnur, Business Executive Officer Confectionery Nestlé CZ & SK

Svět balení: Can you tell us a little bit about Nestlé’s commitment to sustainability?

Katja Seidenschnur: Nestlé is very keen to contribute to healthier lives, to help communities and to steward resources like caring for water and the environment. We are convinced that business can be a force for good, and we are committed to achieve the United Nations Sustainable Development Goals (SDGs). Last year, we committed to achieve zero net greenhouse gas emissions by 2050, the most ambitious aim of the Paris Agreement.

Svět balení: What role does sustainability play in Nestlé’s packaging strategy?

Katja Seidenschnur: Specifically for packaging, one challenge is the enormous growth of plastic waste. We have accelerated actions to tackle this with an ambition to make 100% of our packaging recyclable or reusable by 2025. We created an institute for packaging and announced our commitment to invest up to 2 billion CHF into accelerating the development of innovative sustainable packaging solutions globally. We need to further work together with suppliers and other partners to strive for a circular economy.

Svět balení: What about here in the Czech Republic and Slovakia?

Katja Seidenschnur: In the Czech Republic and Slovakia, 76–98% of packaging coming from our factories is recyclable (the number varies according to the type of production). We are gradually changing our packaging and reducing virgin plastic usage, and our plan for 2020 is to reduce the amount of plastic we use in our packaging by 50 tons. We have a clear “plastic roadmap” to reach our packaging targets in the Czech Republic and Slovakia. In addition, we have eliminated all single-use plastics in our factories as well in our head office.

Svět balení: Can you give us some examples of how you have made packaging of products more sustainable?

Katja Seidenschnur: One major step that we recently took was to change the wrapping in our YES! healthy snacking bars – they are now wrapped in fully recyclable paper, which was an enormous step forward for the confectionery category. In the near future, we also focus on other products and solutions. For example, we are currently extending the recycling system of our coffee capsules, we will replace plastic trays in our POS displays with paper ones, our trays in Orion gift boxes will be made transparent to make them more easily recyclable, and we will make our Lentilky packaging completely plastic free by next year.

One pillar of our strategy is called “Drive new behavior and understanding”, where we pay particular attention to educating our employees and consumers (through, for example, claims on our packaging, employee volunteering activities, communication strategy, etc.). We support well-functioning collection, sorting and recycling schemes.

Svět balení: Has this strategy changed in your company during the coronavirus pandemic?

Katja Seidenschnur: Sustainability is a mid- and long-term effort and the coronavirus pandemic has not changed our sustainability strategy. In the past years, Czech and Slovak consumers and shoppers have become much more conscious about sustainability, especially when it impacts them locally. For example, in Czech Republic the water shortage is one area of key concern.

We believe that the pandemic has taught people to focus more on localness and family values. They will be more conscious about their choices when it comes to health or sustainability, and they will be aware which companies contribute to local communities and society as a whole and which do not. Here, Nestlé is very much at the forefront with, for example, a lot of local brands produced in the Czech Republic and Slovakia. Our factories can be considered a good example, and we have reduced our water consumption by 46% and our CO2 emissions by 73% compared to 2010. We use only renewable electricity and we have a rule to send zero waste to landfills.

Svět balení: How do you expect the pandemic to change the sustainability strategy in your company and industry in the future?

Katja Seidenschnur: Companies that are serious about sustainability and are focused on the long term will not change their sustainability strategy because of the coronavirus. For Nestlé, sustainability will become even more embedded in our brands, in our business and in our operations, with the clear goal of reaching our commitment of zero CO2 emissions by 2050. I believe the crisis is an opportunity: Consumers, shoppers and customers will demand from manufacturers even more sustainable solutions at affordable prices. We have to provide this for them.

Svět balení: On a final, personal note, what does sustainability mean for Katja Seidenschnur as a person?

Katja Seidenschnur: Sustainability is a very broad term, and it is often understood only in an environmental sense. For me, sustainability is looking at the long term and adding value to the people, communities and the planet as well. We need to make sure that our generation is not just exploiting the resources and world, but it’s about conscious choices and taking care of the world for a better future for the next generations. Personally, I try to harm the environment less with my choices: I refuse, reduce and reuse. For example, I refuse plastic bags, eat less meat, fly less and reduce waste and packaging. And as a manager, I try to make the right long-term choices so that the business can have an impact on a larger scale.

Související články:

Rozbalíme to s Pavlem Chalupkou, marketingovým ředitelem Kofola ČeskoSlovensko Rozbalíme to s Lukášom Miklošom, CE Lead Packaging Managerom Tesco Stores CR & SR ROZHOVOR: Data jsou ropou současnosti ROZHOVOR: Přecházíme na boxy jednoduše uchopitelné robotem

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok