logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...
  • Kristína Pomsárová se ve společnosti Angry Beards stará o logistiku, sklady a nákup. Zároveň je...
  • Výrobci papírových pytlů a pytlového kraftového papíru napříč Evropou začali pracovat na...
  • Společnost Mondi oznámila, že do jejího týmu nastoupil Gavin Mounce na pozici ředitele pro...
  • Americká společnost BW Packaging, divize obalových strojů skupiny Barry-Wehmiller, sjednotila...

Nejlepší novinky roku 2020 se pyšní také inovativními obaly

18. června 2020
Inovace 0
3181
Nejlepší novinky roku 2020 se pyšní také inovativními obaly

Společnost Atoz Marketing Services vyhlásila výsledky jubilejního 20. ročníku marketingového programu Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka. Program každoročně oceňuje produktové novinky a inovace na českém trhu a pomáhá akceleraci jejich prodeje v maloobchodě. Výrobci a distributoři mohli do letošního ročníku programu přihlásit své inovace z oblasti rychloobrátkového zboží, spotřebního zboží, doplňků stravy a OTC produktů (s výjimkou tabákových výrobků), které byly na český trh uvedeny v období od ledna 2019 až do konce května 2020.

O titul Nejlepší novinka se letos ucházelo 160 nových a inovovaných výrobků. Ty se utkaly o přízeň 4000 spotřebitelů v celkem 51 kategoriích. Ke klasickým kategoriím, jako jsou například Pivo, Mléčné výrobky, Krmiva pro psy a kočky či Maso a masné výrobky, letos přibylo několik novinek, například Ekologické obaly, Ekologické prostředky na praní či Bezlaktózové potraviny. „Reagujeme tak, stejně jako mnozí výrobci a obchodníci, na rostoucí zájem spotřebitelů o ekologická témata a udržitelnost, stále také dominuje zdravý životní styl,“ vysvětluje rozšíření manažer marketingové skupiny pořádající společnosti Lukáš Matějka a dodává, že v letošním ročníku přibylo registrací nejen od silných značek, ale také od farmářských a regionálních výrobců.

O výsledcích v jednotlivých kategoriích rozhodl reprezentativní vzorek čtyř tisíc respondentů ve výzkumu společnosti Nielsen. Ta má každoročně za cíl zjistit, který z výrobků v dané kategorii považují čeští spotřebitelé za nejlepší. Vedle známých značek bodovaly na předních místech v řadě kategorií privátní značky maloobchodních řetězců. Absolutním vítězem, který dopadl v průzkumu celkově nejlépe, se stala řada Astrid Sun od společnosti Sarantis Czech Republic.

Jako každý rok výrobky hodnotila také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií a výrobců obalů. Čestné uznání poroty získal produkt Bohemia Sekt Ice. „Úroveň přihlášených produktů je letos velmi slušná, obecně se rok od roku v inovacích projevuje trend zdraví, ekologie, udržitelnosti a funkčnosti. Letos stála za povšimnutí obecně vysoká úroveň obalů u přihlášených inovací – v regálech je čím dál více zb­­­oží a je třeba se snažit, aby to nové vyniklo,“ říká za odbornou porotu managing partner společnosti DAGO Daniel Jesenský.

Inovace v obalech

Respondenti měli v průzkumu možnost hodnotit atributy novinek, jako například chuť/funkčnost, kvalitu, značku, nebo zda se daný produkt hodí k jejich životnímu stylu. Jedním z důležitých hodnotících znaků nových produktů byl i obal. Respondenti tak měli možnost vyjádřit se, zda se jim obal produktu líbí, nebo ne, a zda ho považují za silnou stránku výrobku.

Moderní spotřebitel je dnes velmi náročný a oceňuje ekologické obaly produktů. Průzkumy ukazují, že spotřebitelé jsou ochotni si připlatit za výrobky, které jsou zabalené v menším množství plastů. Tesco Stores ČR přišlo s novinkou, vatovými tyčinkami Fred & Flo v kategorii Dětská kosmetika, které jsou dokonce 100% recyklovatelné a neobsahují žádné plasty. V nové kategorii Ekologické obaly se představily Fino Green Life Pytle na odpadky od společnosti Sarantis Czech Republic, které jsou velmi užitečným domácím pomocníkem. Vysoký podíl recyklovaných materiálů a snadné uzavírání plného pytle jsou přednostmi, které ocení ten, kdo třídí odpad, i ten, kdo ukládá odpad směsný.

Inovativní novinkou zařazenou v průzkumu byl i Spontex Mikrohadřík z recyklovaných vláken. Hadřík z mikrovlákna obsahuje až 55 % recyklovaných vláken. K výrobě každého produktu byl použit plast z jedné 500ml PET lahve, a navíc je obal produktu ze 100 % recyklovaného papíru. Impulsem k uvedení novinky na trh byla poptávka na trhu související s udržitelností zdrojů a recyklací odpadů. SHP Bohemia přišla loni na trh s novinkou – produktovou řadou papírových utěrek Harmony, jejímž prostřednictvím se snaží spotřebitele učit používat papírové utěrky nejen v kuchyni, ale v celé domácnosti. Design obalů utěrek Harmony prostřednictvím obrázků na přední straně jasně komunikuje účel použití. Všechny druhy jsou zabaleny v atraktivní matné fólii, a navíc jsou vyrobeny z polotovaru papíru, který napomáhá k lepší a rovnoměrnější struktuře papíru. Je tak posílena struktura vláken uvnitř každého jednoho útržku, díky čemuž jsou utěrky Harmony ještě pevnější.

I odborná porota ocenila obalové inovace

Každý rok zasedne také odborná porota složená ze zástupců maloobchodu, marketingu, odborných médií i zástupců výrobců obalů, aby vybrané novinky zhodnotila z pohledu své odbornosti. Zaměřuje se na skutečné inovace na trhu, atraktivitu výrobku v konkurenčním prostředí, obalovou inovaci i příležitost pro komunikaci výrobků v obchodě. Nechybí ani pohled směrem k trvalé udržitelnosti.

Hodnocení odborné poroty letos kvůli koronavirové pandemii poprvé proběhlo jen on-line. Celkově nejvíce hlasů získal první Bohemia Sekt podávaný na ledu – Bohemia Sekt Ice v kategorii Víno. „Zaujme atraktivním balením a zajímavým konceptem,“ říká jednatel společnosti inpublic group Richard Prajsler. Právě atraktivní obal dokáže v regále zaujmout pozornost zákazníků.

Ani v kategoriích určených pro domácí mazlíčky nebyla o inovace nouze, Daniela Jesenského například zaujal Kočkolit Magic Litter: „Je to dobrá kombinace ekologie a vysoké míry přidané užitné hodnoty. Atraktivní balení, které upoutá pozornost. Je funkčnější, přírodnější, ekologický a voňavý. Co více se dá na kočkolitu ještě vylepšit?“ Porota také pochválila Plzeňský Prazdroj za novinky značky Birell, zejména variantu Cola. „Je to lákavá a originální kombinace Birellu a Coly. Navíc se zdravými ingrediencemi, zdařilým obalem, který navazuje na předchozí úspěšné mixy Birellu. A nechybí dominantní a vlivná komunikační kampaň, která může po vyzkoušení motivovat zákazníky k plánovaným nákupům,“ myslí si Daniel Jesenský.

Pozornost si získaly také ekologické inovace, které v kategorii Ekologické obaly představila společnost Kaufland Česká republika. Její 100% polyesterový nEKOnečný sáček je použitelný opakovaně na ovoce a zeleninu a obsahuje speciální etiketu na nalepení cenovky u váhy.

Obaly ze sociodemografického pohledu

Ze sociodemografických částí průzkumu vyplynulo, že 49 % mužů a 47 % žen považuje obal za důležitý znak produktu, pokud nemají s produktem žádnou zkušenost. Pokud s produktem zkušenost mají, obal je důležitý pro 31 % mužů a 34 % žen. Průzkum byl rozdělen do pěti věkových kategorií. Obal je důležitým znakem zejména pro dotazované od 18 do 24 let, pokud výrobek neznají, a nejméně důležitý pro dotazované od 55 let a více. Pokud respondent produkt zná, až 46 % respondentů ve věku od 18 do 24 let považuje obal produktu za relevantní. Pokud je výrobek známý, nejvíce ovlivňuje obal respondenty s dokončeným a nedokončeným základním vzděláním (až 42 %) a nejméně s vyšším odborným vzděláním (24 %). Pokud je produkt neznámý, obal je důležitou charakteristikou pro 51 % osob s vysokoškolským vzděláním.

Loga Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2020 se brzo objeví na obalech vítězů

Letošnímu, jubilejnímu ročníku sice chybělo oficiální vyhlášení na slavnostním galavečeru, který byl kvůli pandemii zrušen, ale o to větší získají novinky podporu. Organizátor ji letos připravuje ve spolupráci s řadou mediálních partnerů i obchodníků pro nadcházející pololetí. Odehraje se v televizi, tištěných i on-line médiích, a také v obchodech, obchodních centrech či městské hromadné dopravě. Chystá se také silnější on-line podpora novinek díky spolupráci s youtubery a influencery.

Oceněné společnosti mohou při propagaci vítězných výrobků ve svých marketingových materiálech užívat logo Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2020 po dobu jednoho roku. Až do konce roku 2021 mohou mít výrobky logo umístěné na obale. Podle průzkumu agentury SC&C (II–III/20, 774 respondentů) motivují výrobky označené logem Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka více než polovinu (53 %) zákazníků k jejich koupi (nezávisle na znalosti tohoto ocenění) a více než třetina zákazníků je ochotna si za takový výrobek připlatit.

Kompletní přehled vítězů Volba spotřebitelů – Nejlepší novinka 2020 najdete ZDE.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]

Greiner investuje ve Slušovicích stovky milionů. Nová inline linka na recyklovaný PET posune výrobu o další úroveň

Společnost Greiner Packaging Slušovice, specializující se na výrobu plastových kelímků, vaniček a víček především pro potravinářský průmysl, realizuje ve svém areálu největší technologickou investici za 33 let svého působení. Nová rPET Inline linka Srdcem této investice je nová rPET inline výrobní linka, která bude schopná produkovat až 500 milionů kelímků ročně. Zpracovávat bude recyklovaný PET […]

Mondi Bupak je sociálně zodpovědnou firmou

Jako výrobní firma si zakládáme především na kvalitě, službách a inovacích, a právě tyto aspekty nám pomáhají dosahovat skvělých výsledků spolupráce s našimi zákazníky a zajistit naší společnosti udržitelný růst. Nejsme však zdravě ambiciózní jen v oblasti výroby a vztahů se zákazníky, velmi dbáme i na naši zodpovědnost vůči životnímu prostředí a komunitě. Naši zaměstnanci jsou pro […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required