logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...
  • Nápojové obaly jsou stále více ekologické i ekonomické Zaměření na environmentální udržitelnost...
  • Limitovaná edice Becherovky v ukrajinských národních barvách Limitovaná edice Becherovky...
  • Kaufland a Lidl podporují zálohování PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a Lidl, které patří...
  • Značku Fentimans bude pro český trh distribuovat Stock Plzeň-Božkov Společnost Stock...

20 let, 20 pohledů: Etikety a flexibilní obaly – Trh udělal velký pokrok v materiálech i barvách

12. června 2020
20 let časopisu Svět balení 0
1315
20 let, 20 pohledů: Etikety a flexibilní obaly – Trh udělal velký pokrok v materiálech i barvách

Potisk flexibilních obalových materiálů představuje jeden ze zásadních trendů současnosti. „Vývoj směřuje k celkovému zjednodušení grafiky na obalech a zároveň zvýšení variability potisku,“ říká Aleš Paula, obchodní ředitel tiskárny Colognia press, kterou v roce 1996 založili tři podnikatelé z Kolína.

Přinášíme rozhovor, který jsme publikovali v časopise Svět balení 107 / duben–červen 2020. Jde o jeden z příspěvků, jež uveřejňujeme k výročí 20 let Světa balení.

Svět balení:

Colognia press funguje téměř čtvrtstoletí? Jaké hlavní vývojové trendy vidíte na současném trhu?

Aleš Paula:

Odehrávají se především v oblasti technologií. Trendem je zejména potisk flexibilních obalových materiálů. Vývoj směřuje k celkovému zjednodušení grafiky na obalech a zároveň zvýšení variability potisku. Velký pokrok vidíme ve vývoji primárních potiskovatelných materiálů a nízkomigračních barev. Obal by měl být také funkční, atraktivní a zároveň šetrný k životnímu prostředí.

Zájem je tak o potisk technologií UV flexo na různé typy materiálů. Primárně potiskujeme samolepicí materiály, ale důležitou součástí je potisk laminátových folií, flexibilních materiálů pro přímou výrobu obalů, materiálů pro výrobu rukávových etiket – sleevů nebo speciálních papírových materiálů s různou povrchovou úpravou.

Svět balení:

O jaké produkty v oblasti obalů mají firmy na trhu největší zájem?

Aleš Paula:

Mezi nejžádanější produkty patří hlavně etikety a speciální etikety, ale není to jediné. Jde o celou řadu produktů, jako jsou visačky, flexibilní obaly, peel-off etikety, Braille etikety, DPG etikety (německý trh – pozn. red.), shrink sleeve, lamináty, tuby, nekonečné pásy nebo vstupenky.

Svět balení:

Proměňuje se postoj firem k ekologii?

Aleš Paula:

Firmy stále více řeší vztah k životnímu prostředí nebo odklon od neekologických materiálů. Potištěné obaly na bázi například polyetylenu nebo polypropylenu asi nikdy úplně nezmizí, ale společnosti se je snaží nahradit. Řada výrobců své plastové obaly ztenčuje, s některými našimi zákazníky spolupracujeme také na tisku na rozložitelné materiály.

Svět balení:

V posledních letech se hodně mluví o Průmyslu 4.0. Promítají se jeho zásady v obalovém průmyslu?

Aleš Paula:

Je zřejmé, že komunikace se přesouvá od lidí k výměně informací mezi výrobními stroji. Stroje tak často reagují samostatně bez zásahu operátora. Zákazníci požadují, aby tiskárny vyráběly rychleji, přinejmenším ve stejné kvalitě, ale také efektivněji. Tržní požadavky nás pak nutí stát se součástí takzvaného Průmyslu 4.0, tedy autonomního využití výrobních prostředků a automatizace tiskových provozů, bez kterých si naši výrobu již nedovedeme představit.

Svět balení:

Jaké investice jsou dnes nutné pro to, aby firmy dokázaly držet krok s rozvojem Průmyslu 4.0?

Aleš Paula:

Především jsou v této branži důležité neustálé inovace. Konkrétně my jsme vloni investovali jak do tiskových strojů (Gallus LabelMaster 440), tak do automatizace podpůrných procesů výroby (nová osvitka pro výrobu tiskových desek). Za důležitý považujeme také nástroj Plantyst, který slouží k přesnému sledování výroby online. U nás se toto řešení vyvíjelo a používá od roku 2011. Díky němu lze mít přesný obraz o celé výrobě a zakázkách online v režimu 24/7. Přesné plánování výroby je klíčovou součástí Průmyslu 4.0.

Svět balení:

V posledních letech se prosazuje digitální tisk. Jaké možnosti poskytuje?

Aleš Paula:

Ve světě digitálních technologií je lídrem společnost Hewlett Packard. V Colognii využíváme například jejich software Smartstream Mosaic. Ten umožňuje snadné vytvoření variabilních dat, jež se liší nejenom textem či barvou, ale třeba i posunutím obrazu, deformací, zvětšením, rotací či vygenerovanými barevnými kombinacemi některých prvků. Tímto způsobem lze vytvořit nekonečné řady personalizovaných obalů se společným grafickým základem.

Svět balení:

Kam se bude ubírat další vývoj v oboru?

Aleš Paula:

Dopředu půjdou ti, kteří se zajímají o inovace a zkoušejí nové trendy v polygrafii. Alfou a omegou úspěchu bude vždy kvalita, která se projevuje v nešetření na materiálech, používání kvalitních tiskových forem a nejnovějších strojů a perfektní údržbě.

Aleš Paula

 

Text: Stanislav D. Břeň

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required