logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

20 let, 20 pohledů: Etikety a flexibilní obaly – Trh udělal velký pokrok v materiálech i barvách

12. června 2020
20 let časopisu Svět balení 0
2639
20 let, 20 pohledů: Etikety a flexibilní obaly – Trh udělal velký pokrok v materiálech i barvách

Potisk flexibilních obalových materiálů představuje jeden ze zásadních trendů současnosti. „Vývoj směřuje k celkovému zjednodušení grafiky na obalech a zároveň zvýšení variability potisku,“ říká Aleš Paula, obchodní ředitel tiskárny Colognia press, kterou v roce 1996 založili tři podnikatelé z Kolína.

Přinášíme rozhovor, který jsme publikovali v časopise Svět balení 107 / duben–červen 2020. Jde o jeden z příspěvků, jež uveřejňujeme k výročí 20 let Světa balení.

Svět balení:

Colognia press funguje téměř čtvrtstoletí? Jaké hlavní vývojové trendy vidíte na současném trhu?

Aleš Paula:

Odehrávají se především v oblasti technologií. Trendem je zejména potisk flexibilních obalových materiálů. Vývoj směřuje k celkovému zjednodušení grafiky na obalech a zároveň zvýšení variability potisku. Velký pokrok vidíme ve vývoji primárních potiskovatelných materiálů a nízkomigračních barev. Obal by měl být také funkční, atraktivní a zároveň šetrný k životnímu prostředí.

Zájem je tak o potisk technologií UV flexo na různé typy materiálů. Primárně potiskujeme samolepicí materiály, ale důležitou součástí je potisk laminátových folií, flexibilních materiálů pro přímou výrobu obalů, materiálů pro výrobu rukávových etiket – sleevů nebo speciálních papírových materiálů s různou povrchovou úpravou.

Svět balení:

O jaké produkty v oblasti obalů mají firmy na trhu největší zájem?

Aleš Paula:

Mezi nejžádanější produkty patří hlavně etikety a speciální etikety, ale není to jediné. Jde o celou řadu produktů, jako jsou visačky, flexibilní obaly, peel-off etikety, Braille etikety, DPG etikety (německý trh – pozn. red.), shrink sleeve, lamináty, tuby, nekonečné pásy nebo vstupenky.

Svět balení:

Proměňuje se postoj firem k ekologii?

Aleš Paula:

Firmy stále více řeší vztah k životnímu prostředí nebo odklon od neekologických materiálů. Potištěné obaly na bázi například polyetylenu nebo polypropylenu asi nikdy úplně nezmizí, ale společnosti se je snaží nahradit. Řada výrobců své plastové obaly ztenčuje, s některými našimi zákazníky spolupracujeme také na tisku na rozložitelné materiály.

Svět balení:

V posledních letech se hodně mluví o Průmyslu 4.0. Promítají se jeho zásady v obalovém průmyslu?

Aleš Paula:

Je zřejmé, že komunikace se přesouvá od lidí k výměně informací mezi výrobními stroji. Stroje tak často reagují samostatně bez zásahu operátora. Zákazníci požadují, aby tiskárny vyráběly rychleji, přinejmenším ve stejné kvalitě, ale také efektivněji. Tržní požadavky nás pak nutí stát se součástí takzvaného Průmyslu 4.0, tedy autonomního využití výrobních prostředků a automatizace tiskových provozů, bez kterých si naši výrobu již nedovedeme představit.

Svět balení:

Jaké investice jsou dnes nutné pro to, aby firmy dokázaly držet krok s rozvojem Průmyslu 4.0?

Aleš Paula:

Především jsou v této branži důležité neustálé inovace. Konkrétně my jsme vloni investovali jak do tiskových strojů (Gallus LabelMaster 440), tak do automatizace podpůrných procesů výroby (nová osvitka pro výrobu tiskových desek). Za důležitý považujeme také nástroj Plantyst, který slouží k přesnému sledování výroby online. U nás se toto řešení vyvíjelo a používá od roku 2011. Díky němu lze mít přesný obraz o celé výrobě a zakázkách online v režimu 24/7. Přesné plánování výroby je klíčovou součástí Průmyslu 4.0.

Svět balení:

V posledních letech se prosazuje digitální tisk. Jaké možnosti poskytuje?

Aleš Paula:

Ve světě digitálních technologií je lídrem společnost Hewlett Packard. V Colognii využíváme například jejich software Smartstream Mosaic. Ten umožňuje snadné vytvoření variabilních dat, jež se liší nejenom textem či barvou, ale třeba i posunutím obrazu, deformací, zvětšením, rotací či vygenerovanými barevnými kombinacemi některých prvků. Tímto způsobem lze vytvořit nekonečné řady personalizovaných obalů se společným grafickým základem.

Svět balení:

Kam se bude ubírat další vývoj v oboru?

Aleš Paula:

Dopředu půjdou ti, kteří se zajímají o inovace a zkoušejí nové trendy v polygrafii. Alfou a omegou úspěchu bude vždy kvalita, která se projevuje v nešetření na materiálech, používání kvalitních tiskových forem a nejnovějších strojů a perfektní údržbě.

Aleš Paula

 

Text: Stanislav D. Břeň

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required