
Kofola ČeskoSlovensko se rozhodla oslovit české zákazníky designovou rPET lahví ze 100 % recyklovaného materiálu. Minerální voda Kláštorná Kalcia se prodává v 0,5l a 1,5l balení a je dostupná v široké retailové síti. Kofola přichází také s novým formátem tradičního československého kolového nápoje. Od května jsou na pultech k dostání půllitrové plechovky Kofola Original, Citrus a Bez cukru.
Kláštorná Kalcia – nová minerální voda v designovém balení
Minerální voda Kláštorná Kalcia se na Slovensku prodává od minulého roku a Slováky si rychle získala. Na pulty českých obchodů se dostala až letos. „Minerální voda z výjimečného zdroje v Turčianské kotlině byla na Slovensku zavedenou značkou, v roce 2016 ale byla její výroba pozastavena. Kofola ji v roce 2018 koupila a loni v dubnu její stáčení obnovila. Kláštorná Kalcia se vyrábí v původním závodě, dokonce i s většinou původních zaměstnanců,“ vysvětluje Ivana Králiková, senior brand manažerka Kofola ČeskoSlovensko a dodává: „Rádi bychom její příběh a výjimečné složení představili také českým zákazníkům. Věříme, že si její chuť najde v Česku své příznivce.“
Svým složením je Kláštorná Kalcia na českém i slovenském trhu ojedinělá. Díky vápencovému podloží v Kláštoře pod Znievom, kde vyvěrá z hloubky 231 metrů, je její celková mineralizace 1 840 mg/l s obsahem vápníku 287 mg/l.
Lahev minerální vody Kláštorná Kalcia navrhl pro Kofolu ČeskoSlovensko uznávaný slovenský designér Martin Turzík. „Když jsme zvažovali oživení značky, chtěli jsme do designu lahve vdechnout i příběh, který s sebou Kláštorná nese. Věříme, že atypický vzhled upoutá pozornost spotřebitelů. Při výběru designu jsme respektovali původ minerální vody, dbali jsme na odlišitelnost od ostatních značek, ale mysleli i na životní prostředí. Proto jsou všechny lahve Kláštorná Kalcia vyrobeny ze 100 % rPET, díky čemuž materiál neustále proudí v kruhu a každá lahev tak dostává nový život,“ uzavírá Králiková. Kláštorná Kalcia je k dostání v sycené a jemně sycené verzi v praktickém 1,5l a 0,5l balení.
Kofolu nově i v půllitrových plechovkách
Do nových půllitrových plechovek se Kofola stáčí v Krnově. Touto novinkou Kofola ČeskoSlovensko vychází vstříc dlouhodobé poptávce spotřebitelů, kteří volali po větším balení, než byla dosavadní 250 ml Kofola v plechu. Kofola ČeskoSlovensko tímto krokem doplňuje portfolio, ve kterém si nyní každý spotřebitel může najít svou nejpreferovanější velikost balení i obal.
„Kofola Original i Citrus jsou etablované a oblíbené příchutě. Rozhodli jsme se je proto přiblížit spotřebitelům i v atraktivním formátu a v obalu vhodném na cesty, který zaručuje čerstvost a svěžest nápoje. Díky tomu je chuťový zážitek z Kofoly v plechovce nejvíce podobný zážitku z čepované,“ uvádí Břetislav Koláček, marketingový manažer Kofoly.
Kofola Bez cukru (ve formátu 0,5l plech) přichází na trh v nové, chuťově vyladěné receptuře. „Reagujeme jí na dlouhodobý zájem našich spotřebitelů o nápoje se sníženým obsahem cukru a věříme, že si i ona si tedy najde početnou skupinu konzumentů,“ uzavírá Břetislav Koláček.
Plechovky jsou obalem, který je vhodný jak pro udržení kvality nápoje, tak z pohledu udržitelnosti. Pokud je totiž správně vysbírán a zpracován, je 100% recyklovatelný. O dalším rozšiřování formátů nyní Kofola neuvažuje, nicméně spotřebitelé se mohou těšit na vánoční příchuťovou inovaci ve velkých formátech na doma.