
Od února je v provozu nová plechovková stáčecí linka Pivovaru Radegast. Po přibližně čtvrtletí výrobce hlásí první stovku tisíc stočených hektolitrů piva. Součástí investice za 600 milionů korun byla také výstavba automatizovaného centrálního skladu, který je napojený jak na novou linku, tak na linku na stáčení piva do vratných láhví.
„Zájem o pivo v plechovkách každoročně roste, proto jsme na tento trend v Radegastu zareagovali a za pouhý rok vybudovali novou plechovkovou linku. Dokončení této investice je první etapou celkového navýšení výroby piva v nošovickém pivovaru,“ uvádí technický ředitel Plzeňského Prazdroje Pavel Šemík.
Plechovková linka stáčí pivo do čtyř druhů plechovek o objemech od 330 do 550 ml. Linka je určena zejména pro ležáky a výčepní piva značky Radegast nebo nealkoholické pivo Birell a jeho ochucené alternativy. Technologii pro novou linku dovezlo postupně do pivovaru 80 kamionů. Maximální kapacita linky činí 60 000 plechovek za hodinu. „V tomto tempu budeme schopní ročně stočit přes 600 000 hektolitrů piva. První pivo jsme na lince stočili začátkem února letošního roku a po necelých třech měsících se nám podařilo stočit už 100 000 hektolitrů piva,“ říká Ivo Kaňák, manažer Pivovaru Radegast.
Během šesti měsíců loňského roku vyrostl v areálu pivovaru také nový sklad, do kterého směřují stočená piva z nové plechovkové linky i ze stávající lahvové linky. Nový centrální sklad stojí na ploše 10 000 metrů čtverečních a vejde se do něj přibližně 11 000 naložených palet s pivem, což odpovídá buď necelým devíti milionům půllitrových lahví, nebo téměř 20 milionům plechovek. Výškový rozdíl šesti metrů pivo překonává díky soustavě tří výtahů.
Na ploše centrálního skladu operuje 16 robotizovaných vysokozdvižných vozíků, které automaticky řídí skladování a manipulaci s paletami v objektu skladu. „Robotické vozíky jsou důležitým krokem v oblasti automatizace a digitalizace v pivovaru. Zvládnou prakticky všechny operace ve skladu vyjma nakládky a vykládky palet do a z kamionů,“ informuje doplňuje Tomáš Sedláček, manažer projektu skladové automatizace Plzeňského Prazdroje. Zcela autonomně vyzvednou zboží z předávacích míst z výroby, zboží uskladní nebo přivezou podle požadavku do přípravného místa k nakládání. Vozíky jsou řízené laserovou navigací a samy si dokážou vyměnit baterii.