Počínaje březnem 2020 najdou zákazníci Lidlu na poslední straně každého letáku jedno téma, které se týká udržitelného podnikání.
Pomocí hravých vizuálů, které Lidl připravuje ve spolupráci s agenturou Werk Camp, bude svým zákazníkům připomínat, co všechno dělá pro životní prostředí, pro své zaměstnance, jak utváří sortiment a jak přistupuje ke společenské odpovědnosti. Pro celoroční kontinuální kampaň se Lidl rozhodl loni po sepsání své první Zprávy o udržitelném podnikání.
V prodejnách Lidl se loni spotřebovalo přes 250 milionů mikrotenových sáčků. Nová kampaň zákazníky vyzývá: Pojďme to změnit! Máme nové sáčky k opakovanému použití! A nabízí je v sekci u ovoce a zeleniny. Zákazník se dále například dozví, že Lidl používá, čím dál tím méně plastů, a že u privátní značky Saguaro došlo ke snížení hmotnosti PET lahví a síly obalové folie balení šesti kusů. Leták dále informuje, že došlo k nahrazení těžko recyklovatelného PET sleevu u kefírového a acidofilního mléka za papírovou etiketu, a že u vybraných produktů došlo ke zmenšení rozměrů plastových obalů. Těmito změnami se Lidl chystá ušetřit 350 tun plastu ročně.
Další kroky, na které chce Lidl upozornit:
- snížení množství cukru ve svých značkách,
- jasnou informaci o původu surovin ve svých produktech,
- darování neprodaného jídla potravinovým bankám,
- stejné příležitosti ženám i mužům,
- vývoz čím dál tím většího množství českých výrobků,
- instalaci fotovoltaických panelů na střechy prodejen,
- výměnu žárovek za LED osvětlení,
- kvalitu a udržitelnost svých textilních výrobků,
- vejce pouze z bezklecových chovů a
- menší velikost letáku.



