V době pandemii hospody takřka přestaly čepovat pivo. Pivovary však na trh, krizi navzdory, uvádějí novinky. Jelikož jde spíš o výrobky do maloobchodu, nemůže chybět balení v plechu. Pro volbu plechovky hovoří rostoucí popularita tohoto obalu a za předpokladu řádné recyklace i environmentální ohledy. Na kovovou vlnu naskočil nově Pivovar Pardubice se svou jedenáctkou Vilém, a novinka od Radegastu, Ratar, se stáčí také do plechovek.
Pardubické pivo nově v plechu
Pardubický pivovar je od loňského roku členem skupiny Pivovary Staropramen, pro kterou je balení do plechu dlouhodobě samozřejmostí. Proto není překvapením, že nejnovější člen rodiny Staropramenu zahájil jarní sezonu stočením jednoho ze svých nejprodávanějších piv, Viléma, do plechovek. „Vilém je jedno z nejoblíbenějších piv z portfolia našeho pivovaru, a proto ho nabídneme od začátku května zákazníkům v novém atraktivním balení,“ říká Petra Chovancová, výkonná ředitelka Pardubického pivovaru.
Pro volbu plechovky hovoří i rostoucí popularita tohoto balení, která je ještě více umocněna současnou situací. Možnost stočení do plechu se objevila i díky novému majoritnímu akcionáři, který část své kapacity věnoval ke stočení piva Pernštejn. „Můžeme tak pravidelně na trase Pardubice – Praha potkávat nově cisternu s naším pivem Vilém, která se následně stočí do plechu v pražském smíchovském pivovaru,“ dodává Petra Chovancová.
Plechovky mají objem 0,5l a již nyní jsou k dostání v pivovarských prodejnách Pivovarka a postupně se dostávají na regály vybraných prodejních řetězců. „Pardubickým zákazníkům navíc nabízíme díky službě Rozvoz piva dodání našich výrobků až domů a rovněž Vilém v plechovkách bude od 4. května do této nové a veřejností kvitované služby zařazen,“ uvádí manažer tuzemského obchodu Vojtěch Hanus. Prodej piva Vilém v lahvích a sudech bude samozřejmě zachován i nadále.
Nejvíce hořký Radegast všech dob je v obchodech – ve skle a v plechu
Pivovar Radegast uvedl na trh hořkou novinku: výčepní speciál Radegast Ratar. Jedná se o nejvíce hořké pivo v historii pivovaru Radegast, který letos slaví 50. výročí od uvaření první várky piva. Novinka má proto 50 jednotek hořkosti IBU (International Bitterness Units), což je o 14 jednotek více než u světlého ležáku Radegast Ryze Hořká 12, a dokonce o 20 jednotek hořkosti více, než má Radegast Rázná 10.
Po testování novinky Radegast Ratar ve vybraných prodejnách v roce 2019 rozšířil pivovar Radegast distribuci do dalších obchodních řetězců a obchodů. „V posledních letech je mezi spotřebiteli a milovníky piv velký zájem o piva s vysokou hořkostí. V nošovickém pivovaru se snažíme bořit zažité bariéry a přinášet nový přístup k pivu, a tak jsme nastartovali novou pivní kategorii s touto mimořádně hořkou pivní revolucí,“ sdělil Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast v Nošovicích.
Novinku Radegast Ratar si lidé dopřejí ve skleněných vratných lahvích o objemu 0,5 litru. Během května 2020 se pak hořké osvěžení z Nošovic objeví v plechovkách. „Na čepovaný Ratar se spotřebitelé mohou těšit brzy po otevření hospod. Nejprve se v červnu stane mimořádně hořkou Volbou sládků a poté bude od července na čepu v několika stovkách vybraných hospod,“ doplnil Marek Grabovský, manažer značky Radegast.
Název nového piva z nošovického pivovaru se inspiroval u kmene Ratarů, jejichž nejvyšším bohem byl právě Radegast.
Další pivovary novinky v plechu už uvedly
Stojí za zmínku, že ani největší novinky od dalších dvou pivovarů z pivní „Velké čtyřky“ nemohly chybět v plechovce. Společnost Budějovický Budvar uvedla svou hořkou novinku Budvar 33 v březnu jak v lahvích s novou etiketou, na kterých nápadně chybí slovo „Budweiser“, tak v plechovce. Společnost Heineken dokonce zvolila plechovku jako jediné balení pro novou řadu řemeslných piv Starobrno Craft (spodně kvašený ležák IPL, svrchně kvašený nefiltrovaný APA nebo višňový RED).