logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

Plechový boom pokračuje: pivovary inovují a oblíbily si kov

11. května 2020
Inovace 0
2740
Plechový boom pokračuje: pivovary inovují a oblíbily si kov

V době pandemii hospody takřka přestaly čepovat pivo. Pivovary však na trh, krizi navzdory, uvádějí novinky. Jelikož jde spíš o výrobky do maloobchodu, nemůže chybět balení v plechu. Pro volbu plechovky hovoří rostoucí popularita tohoto obalu a za předpokladu řádné recyklace i environmentální ohledy. Na kovovou vlnu naskočil nově Pivovar Pardubice se svou jedenáctkou Vilém, a novinka od Radegastu, Ratar, se stáčí také do plechovek.

Pardubické pivo nově v plechu

Pardubický pivovar je od loňského roku členem skupiny Pivovary Staropramen, pro kterou je balení do plechu dlouhodobě samozřejmostí. Proto není překvapením, že nejnovější člen rodiny Staropramenu zahájil jarní sezonu stočením jednoho ze svých nejprodávanějších piv, Viléma, do plechovek. „Vilém je jedno z nejoblíbenějších piv z portfolia našeho pivovaru, a proto ho nabídneme od začátku května zákazníkům v novém atraktivním balení,“ říká Petra Chovancová, výkonná ředitelka Pardubického pivovaru.

Pro volbu plechovky hovoří i rostoucí popularita tohoto balení, která je ještě více umocněna současnou situací. Možnost stočení do plechu se objevila i díky novému majoritnímu akcionáři, který část své kapacity věnoval ke stočení piva Pernštejn. „Můžeme tak pravidelně na trase Pardubice – Praha potkávat nově cisternu s naším pivem Vilém, která se následně stočí do plechu v pražském smíchovském pivovaru,“ dodává Petra Chovancová.

Plechovky mají objem 0,5l a již nyní jsou k dostání v pivovarských prodejnách Pivovarka a postupně se dostávají na regály vybraných prodejních řetězců. „Pardubickým zákazníkům navíc nabízíme díky službě Rozvoz piva dodání našich výrobků až domů a rovněž Vilém v plechovkách bude od 4. května do této nové a veřejností kvitované služby zařazen,“ uvádí manažer tuzemského obchodu Vojtěch Hanus. Prodej piva Vilém v lahvích a sudech bude samozřejmě zachován i nadále.

Nejvíce hořký Radegast všech dob je v obchodech – ve skle a v plechu

Pivovar Radegast uvedl na trh hořkou novinku: výčepní speciál Radegast Ratar. Jedná se o nejvíce hořké pivo v historii pivovaru Radegast, který letos slaví 50. výročí od uvaření první várky piva. Novinka má proto 50 jednotek hořkosti IBU (International Bitterness Units), což je o 14 jednotek více než u světlého ležáku Radegast Ryze Hořká 12, a dokonce o 20 jednotek hořkosti více, než má Radegast Rázná 10.

Po testování novinky Radegast Ratar ve vybraných prodejnách v roce 2019 rozšířil pivovar Radegast distribuci do dalších obchodních řetězců a obchodů. „V posledních letech je mezi spotřebiteli a milovníky piv velký zájem o piva s vysokou hořkostí. V nošovickém pivovaru se snažíme bořit zažité bariéry a přinášet nový přístup k pivu, a tak jsme nastartovali novou pivní kategorii s touto mimořádně hořkou pivní revolucí,“ sdělil Ivo Kaňák, manažer pivovaru Radegast v Nošovicích.

Novinku Radegast Ratar si lidé dopřejí ve skleněných vratných lahvích o objemu 0,5 litru. Během května 2020 se pak hořké osvěžení z Nošovic objeví v plechovkách. „Na čepovaný Ratar se spotřebitelé mohou těšit brzy po otevření hospod. Nejprve se v červnu stane mimořádně hořkou Volbou sládků a poté bude od července na čepu v několika stovkách vybraných hospod,“ doplnil Marek Grabovský, manažer značky Radegast.

Název nového piva z nošovického pivovaru se inspiroval u kmene Ratarů, jejichž nejvyšším bohem byl právě Radegast.

Další pivovary novinky v plechu už uvedly

Stojí za zmínku, že ani největší novinky od dalších dvou pivovarů z pivní „Velké čtyřky“ nemohly chybět v plechovce. Společnost Budějovický Budvar uvedla svou hořkou novinku Budvar 33 v březnu jak v lahvích s novou etiketou, na kterých nápadně chybí slovo „Budweiser“, tak v plechovce. Společnost Heineken dokonce zvolila plechovku jako jediné balení pro novou řadu řemeslných piv Starobrno Craft (spodně kvašený ležák IPL, svrchně kvašený nefiltrovaný APA nebo višňový RED).

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required