
Český a slovenský obalový trh je plný zajímavých lidí, kteří mají ještě zajímavější názory. Každý týden vám časopis Svět balení přinese krátké rozhovory s těmito osobnostmi, ve kterých rozbalíme jejich myšlenky a ukážeme světu jejich nápady. První osobností, se kterou jsme se spojili pro rubriku Rozbalíme to s…, je Petra Roulland, head of private brand BEZ KOMPROMISU ve společnosti Rohlik.cz.
Svět balení: Zaujal nás design obalů vaší nové privátní značky BEZ KOMPROMISU. Kdo vám jej vytvořil? Jaká byla spolupráce s agenturou?
Petra Roulland: Prvotní výherní koncept grafického stylu vzešel z dílny agentury Butterflies & Hurricanes, s kterou byla spolupráce velmi dobrá. Pochopili jsme se vzájemně hned na začátku a agentura relativně rychle naplnila očekávání dle zadání. Od jejich prvotního návrhu jsme bez výrazných změn došli k finálnímu grafickému konceptu.
S názvem BEZ KOMPROMISU přišla majitelka agentury Michaela Thomas, která k tomu dodává: „Spojila jsem si nekompromisní přístup Rohlik.cz nejen ve výběru suroviny a potraviny jako takové, ale i ve výběru dodavatelů, přístupu k obalům a designu, který je co nejvíce ekologický. Tak vznikl název vlastní řady BEZ KOMPROMISU.“
Svět balení: Kdo následně zpracovával design jednotlivých obalů uvnitř v Rohlik.cz?
Petra Roulland: Design jednotlivých obalů, včetně ilustrací, rozvržení textových částí a volby materiálů, pak vznikal v interním týmu přímo v Rohlíku a je pod ním podepsaná grafička Markéta Šebková. Základem jsou pastelové variace základních barev, vycházejících z naší vizuální identity, sada návodných piktogramů a ilustrace, které akcentují ironii a vtip vlastní značce Rohlík. Inspirací pro jednotlivé vizuály pak byly samotné produkty, slovní i vizuální hříčky i vyhrazení se proti naškrobeným fotografiím, které jsou typické pro jiné privátní značky.
Svět balení: V tiskové zprávě při uvedení nové značky jste napsali, že obaly pro výrobky v řadě Bez kompromisu budou „v obalech, které jsou šetrnější k životnímu prostředí“. Můžete specifikovat a dát pár příkladů?
Petra Roulland: Etikety jsou kombinací ječných plev a recyklovaného papíru. U obalu na vejce jsme použili nasávanou kartonáž, která má 100% recyklační schopnost. Plastové kelímky jsme nahradili sklem (mléčné výrobky, rostlinné nápoje), káva je v bio rozložitelných sáčcích.
Svět balení: Když mluvíme o udržitelnosti obalů, jak pokračuje projekt „Otoč obal“? Měla na něj dopad pandemie?
Petra Roulland: Aktuálně v době pandemie jsme dočasně zpětný odběr vratných obalů a nákupních tašek přerušili. Je to jedno z opatření, které nám pomohlo zajistit bezpečnost při předání nákupu. Kurýr aktuálně nechává zákazníkovi nákup za dveřmi, poodstoupí tak, aby nepřišli se zákazníkem do kontaktu. Po ukončení nouzového stavu se ke zpětnému odběru opět vrátíme.
Svět balení: Myslíte si, že udržitelnost v rámci obalů bude hrát v budoucnosti zase prim, anebo bude spíš zajímavější pro zákazníky bezpečnost potravin, a obal, který hlavně výrobek chrání?
Petra Roulland: Ideálně obojí. Hledáme taková řešení, aby byly obaly k přírodě co nejšetrnější a zároveň udržely potraviny v takových podmínkách, aby splňovaly naše vysoké nároky na kvalitu. U nás v Rohlíku nám na ekologii a udržitelném rozvoji opravdu záleží a snažíme se, aby naše podnikání mělo co nejmenší dopady na životní prostředí. Již delší dobu například realizujeme projekt ekologických závozových oken, kdy si zákazníci mohou nechat doručit nákup ve stejném závozovém čase jako někdo z jejich okolí. Věříme, že udržitelnost bude do budoucna v obalech nabývat na významu.
Více o nové privátní značce BEZ KOMPROMISU a jejích obalech najdete v případové studii, kterou jsme zpracovali exkluzivně s Rohlíkem, a to už v dalším čísle, Svět balení 107, které vyjde 25. května. Pokud chcete číst jako první, zajistěte si odběr časopisu. Je zdarma pro výrobce a distributory baleného zboží.