
Společnost Procter&Gamble klade důraz na společenskou i environmentální odpovědnost. Firma se zavázala používat do roku 2030 pouze 100% recyklovatelné nebo opakovaně použitelné obaly, a zároveň snížit používání obalů vyráběných z primárních polymerů z ropy o 50 %. Nejnovějším environmentálním počinem jsou nové obaly pro značky deodorantů Old Spice a Secret.
Příklon řady značek k ekologičtějším způsobům balení je dnes trendem u téměř všech významných a zodpovědných firem. Letos na 50. výročí Dne Země společnost Procter&Gamble uvedla na trh nový typ obalů v podobě vinuté kartonáže, jako alternativu k plastovým obalům, pro své známé značky Old Spice a Secret.
„Pokud převedeme jen 10 procent našich současných obalů na deodoranty na recyklovaný papír nebo jiný recyklovatelný materiál, mohlo by to ročně ušetřit až 1,5 milionu liber (680 tisíc kg) plastového odpadu,“ řekla Anitra Marsh, zástupkyně ředitele pro globální udržitelnost a komunikaci značky P&G Beauty. „Toto je jen jeden příklad toho, jak se snažíme změnit a vybudovat udržitelnější budoucnost.“
Nová iniciativa vychází vstříc především cílové skupině z generace Z, kde většina spotřebitelů má vysoké nároky na výrobky šetrné k životnímu prostředí, a obecně má zájem maximálně snižovat plastový odpad. Nové obaly, které zachovávají funkci push-up, budou k dispozici v 500 obchodech Walmart ve Spojených státech již v květnu. V případě úspěšnosti produktu bude nabídka rozšířena na celostátní úroveň.
Papírové tubusy jsou vyrobeny z 90 % recyklovaného papíru, který neobsahuje vosk, plasty, BPA nebo PFA. Zpočátku bude nové balení k dispozici pro vůně Rose + Geranium od Secret a Cedar & Salt od Old Spice. Oba produkty se budou prodávat za zhruba 10 dolarů.
Další velká značka, Unilever, také zvýšila své úsilí v omezování používání plastů. Unilever společně s P&G nyní testují myšlenku plnících stanic na mýdlo a šampon – a v případě Unileveru dokonce i na majonézu Hellmann’s.