
Společnost Danone nedávno spustila službu Track & Connect zaměřenou na dětskou výživu. Jedná se o digitální službu, která spotřebitelům i maloobchodníkům poskytuje jistotu transparentnosti napříč dodavatelským řetězcem. Vedle toho mají cílové skupiny přístup k novým a personalizovaným poprodejním službám a podpoře. Informovala o tom asociace AIPIA.
Nakupující získají přístup k nové službě prostřednictvím chytrých telefonů. Jednoduše naskenují dva QR kódy na balíčcích dětské výživy. Inovace balení v podobně duálního QR kódu spočívá v tom, že jeden kód je vytištěn na vnější a druhý na vnitřní straně balení za pečetí odolnou vůči neoprávněné manipulaci. Druhý QR kód lze samozřejmě naskenovat až po zakoupení produktu.
Naskenováním vnějšího QR kódu na balení se dostanete na stránku značky obsahující ověřené informace, například o tom, kde a kdy byl daný produkt vyroben. Stejně tak dokáže popsat celou cestu ke spotřebiteli. Po zakoupení, otevření zapečetěného balení a naskenování vnitřního kódu dojde ke spuštění jednorázové zprávy, jež verifikuje, že výrobek je pravý.
Duální systém dává spotřebiteli šanci ověřit kvalitu a autentičnost zakoupeného zboží, protože se může přímo propojit se značkou. Společnosti Danone a jejím distributorům a maloobchodníkům pak služba dovoluji snadněji předvídat poptávku a preference spotřebitelů.
Nový servis patří mezi první v obalovém průmyslu, který pracuje s technologií blockchain a serializací (známou například z farmaceutického průmyslu). Služba tak nabízí bezpečný způsob ukládání dat a informací o pohybu přípravků pro kojence.
Danone spustilo novou aplikaci vloni v listopadu v Číně. To bylo pro značku Aptamil, v únoru letošního roku pak pro Nutrilon. Firma plánuje další zprovozňování služby ve Francii pro značku Laboratoire Gallia a v Německu, Austrálii a na Novém Zélandu pro Aptamil a Karicare.