
Společnost Coty představila svou aktualizovanou platformu udržitelnosti s názvem „Krása, která trvá“. Platforma je součástí obchodního plánu firmy, k jehož cílům patří i pozitivně přispívat k sociální, etické i environmentální změně v kosmetickém průmyslu.
Uvedený krok společnosti Coty posiluje pokračující podporu Deseti principů iniciativy Global Compact, působící při OSN, které byly oznámeny před pěti lety. „Chceme zajistit, aby naše společnost byla připravena stát se součástí cirkulární ekonomiky,“ říká Pierre Laubies, CEO společnosti Coty. „V této oblasti jsme zaznamenali obrovský zájem a dynamiku našich spolupracovníků, spotřebitelů i zákazníků. Věříme, že uveřejněním našich cílů budeme inspirovat k akci a že dosáhneme spolu s ostatními hráči na trhu smysluplného účinku na náš průmysl.“
Filozofie společnosti Coty se uplatňuje i v České republice. Je důležitá například jak v komunikaci s drogeriemi, parfumeriemi, tak především se zákazníky, které čím dál více zajímají témata ochrany planety a její flóry i fauny. „Můžeme zákazníkům s klidným srdcem odpovídat, že nám není lhostejná budoucnost naší planety a že se v následujících letech tomuto tématu budeme věnovat ještě intenzivněji a naše výroba se tomu postupně přizpůsobí,“ uvádí Dagmar Pavlová, PR manager společnosti Coty Czech Republic.
Recyklace a další cíle
Firma se zavazuje například k tomu, že do roku 2025 bude 100% balení nových produktů obsahovat recyklované materiály, respektive obaly jejích produktů budou recyklovatelné, znovupoužitelné nebo kompostovatelné. Do roku 2030 pak chce společnost omezit emise oxidu uhličitého v celém hodnotovém řetězci o 30 %, snížit spotřebu energií o 25 % a využívat plně obnovitelné zdroje energie.
Podstatná je i podpora rovných příležitostí pro všechny bez rozdílu pohlaví, barvy pleti, národnosti nebo sociálního či náboženského statutu. „Na to existují i interní školení pro naše zaměstnance. Filozofií společnosti Coty je podpora rozmanitosti všude, kde to jde,“ potvrzuje Dagmar Pavlová.