Skupina Mattoni 1873 loni meziročně zvýšila příjmy o 77 % na 15,5 miliardy korun a dohromady vyrobila přes 1,6 miliardy lahví. V roce 2019 skupina také prostřednictvím společného podniku s PepsiCo získala významného hráče na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů v Srbsku, jímž je společnost Knjaz Miloš.
Středoevropská nápojářská skupina se sídlem v ČR loni vyrobila více než 1,6 miliardy lahví a rok 2019 pro ni byl již pátým rekordním rokem v řadě. Uvedených výsledků skupina dosáhla díky organickému růstu a akvizicím ve střední a jihovýchodní Evropě.
„Uplynulý rok byl pro nás opět rokem mimořádným. Potvrdili jsme náš závazek k dlouhodobému růstu a odpovědnému chování v každodenním podnikání. Těší mne to už proto, že jsme loni přijali novou identitu, jež propojuje minulost a tradici s budoucností,” shrnuje Alessandro Pasquale, generální ředitel Mattoni 1873.
Akvizice firmy Knjaz Miloš
V srpnu 2019 Mattoni 1873 získala prostřednictvím společného podniku s PepsiCo významného hráče na trhu minerálních vod a nealkoholických nápojů v Srbsku. Firma Knjaz Miloš jako nový člen rodiny Mattoni 1873 je vhodným doplněním portfolia – především v segmentu minerálních vod a energetických nápojů – s jedním výrobním závodem a více než 600 zaměstnanci. Skupina tak nyní čítá 3350 zaměstnanců.
„V současnosti jsme lídrem trhu nealkoholických nápojů ve střední Evropě a naší strategií je dosáhnout stejné pozice i v Evropě jihovýchodní,“ dodává Alessandro Pasquale.
Úspěšné operace v zahraničí i silná pozice v regionech
Mattoni 1873 je v současné době přítomna v osmi zemích a provozuje továrny v pěti z nich. V Rakousku je Mattoni 1873 (Waldquelle) dvojkou v segmentu přírodních minerálních vod a na třetí příčce v ochucených vodách. Na Slovensku drží skupina také pozici dvojky na trhu přírodních minerálních vod a přímo značka Magnesia je zde nejprodávanější minerální vodou. V Bulharsku odkoupila Mattoni 1873 v roce 2017 společnost Quadrant Beverages. V Maďarsku má skupina silnou pozici na trhu přírodních minerálních vod prostřednictvím společnosti Szentkirályi Hungary.
Udržitelnost a cirkulární ekonomika
Mattoni 1873 si podle vlastního vyjádření uvědomuje svou odpovědnost a usiluje o udržitelné podnikání související s cirkulární ekonomikou. Proto v ČR stála u zrodu iniciativy Zálohujme, jejíž studie prokázaly výhodnost zavedení zálohového systému na PET lahve a plechovky v ČR. Cílem systému je lokální uzavření koloběhu PETu, umožnění recyklace do nových lahví, a tím i zvýšení udržitelnosti celého nápojového odvětví zavedením principů cirkulární ekonomiky.

