logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Reportáže z domácích akcí
    • Reportáže ze zahraničních akcí
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Aktuality z kongresu
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Pilotní projekt opětovně použitelné Nutella sklenice bude zahájen ve Francii Skupina Ferrero...
  • Češi a Slováci si odnesli 14 ocenění WorldStar Packaging Awards 2021 Světová obalová organizace...
  • Projekty podpořené z Operačního programu Životní prostředí sníží používání jednorázových plastů...
  • Udržitelnost obalů hraje prim i na kongresu OBALKO 8 Udržitelnost je v současné době bezesporu...
  • O krok bližšie k zálohovaniu PET fliaš, poznáme správcu zálohovania Správca zálohového systému...

Lidl a Kaufland rozvíjejí udržitelná obalová řešení

11. března 2020
Zpravodajství 0
599
Lidl a Kaufland rozvíjejí udržitelná obalová řešení

Společnosti Lidl a Kaufland (obě ze skupiny Schwarz) se zavázaly, že do roku 2025 v rámci svojí činnosti i nabídky sníží spotřebu jednorázových plastů. Jde o součást jejich 360stupňové strategie, která má pomáhat vzdělávat nakupující k odpovědnosti za životní prostředí, přezkoumat použití plastů v jejich provozu a ve spolupráci s dodavateli omezit používání plastových obalů.

Na podporu těchto kroků zahájili němečtí retaileři kampaň, která má ilustrovat strategii zvolenou pro iniciativu REset Plastic. Jejího shrnutí se ujal Amin Alkhatib, senior retail analyst společnosti IGD.

REdesign obalů pro privátní značky

V souvislosti s touto iniciativou maloobchodníci revidovali design obalů některých privátních značek. Společnost Kaufland uvedla na trh řadu „vědomě balených“ produktů, počínaje obalem slunečnicového oleje, který obsahuje nejméně 50 % recyklovaných materiálů. Lidl mezitím snížil tloušťku obalu zmrazených hranolek vlastní značky. Tyto kroky poskytují větší transparentnost a usnadňují kupujícím vědomé nákupní rozhodnutí.

REduce – zamezení a REmove – likvidace

Kaufland představil další kroky, například úplné odstranění jednorázových plastových sáčků. Stejně tak se snaží povzbudit zákazníky, aby si k pultu čerstvých potravin přinesli svoje vlastní obaly, a tím omezit použití plastů. Také zcela odstraní mikroplasty z řady kosmetických, osobních a domácích výrobků. Ty jsou od února 2020 označeny logem Ohne Mikroplastik (Bez mikroplastů).

Závazek přesahuje nabídku potravin

Od ledna 2020 mohou zákazníci na evropských trzích Kauflandu nakupovat sportovní oblečení vyrobené ze starých PET lahví, rybářských sítí a plastového odpadu. To souvisí s řadou oděvů pod privátní značkou, které se vyrábějí převážně z ekologické bavlny kompatibilní s GOTS (Global Organic Textile Standards). Certifikace je zárukou udržitelné, sociální a odpovědné textilní výroby.

 

Související články:

Inspirace z britského Lidlu: Udržitelné obaly na čerstvé ryby

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte poslední newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Obal je pocit na první pohled

Obal je pocit na první pohled Pro značky a jejich produkty jsou obaly přidanou hodnotou. Zvyšují efektivitu podnikání, plní potřeby zákazníků, vytvářejí prostor pro spolupráci, ale především mohou vyvolávat zážitky a pocity. Obal propojuje spotřebitele s produktem a vytváří mezi nimi vztah. Plechovka nikdy není jen plechovkou. Láhev je mnohem víc než sklo. Obaly jsou prostředky pro stimulaci smyslů. […]

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost

Výrobci reagují na spotřebitelské chování, které směřuje k apelu na udržitelnost Jakým směrem se bude ubírat udržitelnost v obalovém průmyslu? Čím začít, když přemýšlíme nad udržitelností? Nejen na tyto otázky nám odpověděl Boris Pavlačka, market unit manager CEE North společnosti Elopak. Svět balení: Elopak je společnost známá mimo jiné tím, že klade velký důraz na udržitelnost. […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2020. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required
Tento web používá k poskytování služeb a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte.
Více o využívání cookies na našich stránkách naleznete v Zásadách na ochranu osobních údajů zde.
Ok