
Společnosti Lidl a Kaufland (obě ze skupiny Schwarz) se zavázaly, že do roku 2025 v rámci svojí činnosti i nabídky sníží spotřebu jednorázových plastů. Jde o součást jejich 360stupňové strategie, která má pomáhat vzdělávat nakupující k odpovědnosti za životní prostředí, přezkoumat použití plastů v jejich provozu a ve spolupráci s dodavateli omezit používání plastových obalů.
Na podporu těchto kroků zahájili němečtí retaileři kampaň, která má ilustrovat strategii zvolenou pro iniciativu REset Plastic. Jejího shrnutí se ujal Amin Alkhatib, senior retail analyst společnosti IGD.
REdesign obalů pro privátní značky
V souvislosti s touto iniciativou maloobchodníci revidovali design obalů některých privátních značek. Společnost Kaufland uvedla na trh řadu „vědomě balených“ produktů, počínaje obalem slunečnicového oleje, který obsahuje nejméně 50 % recyklovaných materiálů. Lidl mezitím snížil tloušťku obalu zmrazených hranolek vlastní značky. Tyto kroky poskytují větší transparentnost a usnadňují kupujícím vědomé nákupní rozhodnutí.
REduce – zamezení a REmove – likvidace
Kaufland představil další kroky, například úplné odstranění jednorázových plastových sáčků. Stejně tak se snaží povzbudit zákazníky, aby si k pultu čerstvých potravin přinesli svoje vlastní obaly, a tím omezit použití plastů. Také zcela odstraní mikroplasty z řady kosmetických, osobních a domácích výrobků. Ty jsou od února 2020 označeny logem Ohne Mikroplastik (Bez mikroplastů).
Závazek přesahuje nabídku potravin
Od ledna 2020 mohou zákazníci na evropských trzích Kauflandu nakupovat sportovní oblečení vyrobené ze starých PET lahví, rybářských sítí a plastového odpadu. To souvisí s řadou oděvů pod privátní značkou, které se vyrábějí převážně z ekologické bavlny kompatibilní s GOTS (Global Organic Textile Standards). Certifikace je zárukou udržitelné, sociální a odpovědné textilní výroby.