
Inspirace z britského Lidlu: Udržitelné obaly na čerstvé ryby
Pozoruhodné obalové řešení představila společnost Lidl ve Velké Británii. Nové obaly na čerstvé ryby obsahují 80 % plastového recyklátu a minimálně 30 % hmotnosti tácku pochází z plastů sesbíraných na plážích jihovýchodní Asie. Ty by jinak skončily v oceánu.
Podle kvalifikovaných odhadů, jež zveřejnil řetězec Lidl, pochází 80 až 90 % plastových obalů, které se dostanou do oceánu, z pobřeží v rozvojových regionech například jihovýchodní Asie. Společnost uvádí, že tato iniciativa jen v první fázi zajistí, aby se do oceánu nedostalo více než 60 tun plastů ročně, což odpovídá celkovému množství 2,5 milionu plastových lahví.
Toto inovativní obalové řešení je součástí iniciativy, jejímž prostřednictvím chce řetězec Lidl zajistit, aby do roku 2025 byla polovina všech jeho obalů vyrobena z recyklovaných materiálů. Do stejného roku hodlá firma dosáhnout cíle, kdy 100 % obalů jejích vlastních produktů a značek bude široce recyklovatelnými, znovu použitelnými či znovu naplnitelnými.
Georgina Hallová, head of Corporate Social Responsibility ve společnosti Lidl GB, novinku komentuje: „Jsme hrdí na to, že jako první britský supermarket zavádíme obaly obsahující právě plast, který by jinak skončil v oceánu. Je to v souladu s naším dlouhodobým závazkem, aby plasty nekončily jako odpad. Aktivně se snažíme rozšířit toto inovativní řešení i na další produktové řady.“