Společnost Procter & Gamble oznámila progres v plnění svých cílů nazvaných „Ambice 2030“. Ty se týkají recyklace plastů, oběhového hospodářství a zodpovědné spotřeby.
P&G již používá recyklát v obalech produktů péče o vlasy (PET) a Arielu (HDPE). Společnost také slaví úspěchy se svým projektem HolyGrail, který získal celou řadu ocenění. Značky Lenor Unstoppables a Jar se stanou prvními komerčními implementacemi inteligentních obalů HolyGrail v Evropě. Programy P&G Ariel Cold Wash a Fairycology také obdržely ocenění od Solar Impulse Foundation za svoji efektivitu a z toho plynoucí menší spotřebu energie a vody.
„Rok 2020 je rokem, ve kterém naše akce dostanou ten správný směr,“ uvádí Virginie Helias, ředitelka společnosti P&G pro udržitelnost a dál vysvětluje: „Pro společnost P&G bude rok 2020 rokem, kdy prostřednictvím inovací a partnerství uvedeme Ambice 2030 do života našich značek. Nejde jen o snížení našeho dopadu, ale i o řešení už vzniklých problémů spojených s plastovým odpadem, nedostatkem vody a ztrátou biodiverzity. Budeme na všech frontách směřovat k tomu, aby změny proběhly ve velkém měřítku a dlouhodobě.“
Produkty vlasové péče P&G se zavazují používat recyklát
Divize P&G Hair Care Europe bude testovat nové obaly s recyklovaným plastovým materiálem pro produkty Pantene. Začne s průhlednými lahvemi. Materiál je vyroben speciálním recyklačním procesem a lze ho poté znovu a znovu používat v kosmetických obalech. Nový materiál, který bude vyrábět Indorama Ventures, je vhodný pro všechny produkty balené do PET lahví.
Partnerství s firmou Viridor
P&G a britská společnost Viridor zaměřená na recyklaci uzavřely pětiletou partnerskou dohodu, která zahrnuje recyklaci a přepracování plastů (HDPE) pro opětovné použití v lahvích na prací prostředky Ariel. Ariel již dříve oznámil závazek dosáhnout až 50 % recyklovaného obsahu v lahvích tekutých pracích prostředků od roku 2020. K závazkům společnosti Ariel patří i 100% recyklovatelné obaly do roku 2022 a snížení spotřeby plastů o 30 % do roku 2025.
Technologie Ariel Cold Wash a Fairy získaly ocenění
Inovativním technologiím Ariel, které efektivně čistí i při nízkých teplotách, a Fairy (s názvem Fairycology) bylo uděleno ocenění od Solar Impulse Foundation. Solar Impulse Foundation oceněním podporuje technologie, které umožňují sníženou závislost na fosilních palivech a směřují k obnovitelným řešením. Každá technologie je posuzována nezávislými odborníky z hlediska jejich technologické proveditelnosti, environmentálních, sociálně-ekonomických přínosů a ekonomické ziskovosti. Technologie Ariel Cold Wash byla oceněna díky efektivnosti praní ve studené vodě, což umožňuje významné úspory energie, která by byla jinak spotřebována na ohřev vody. Fairy (zahraniční obdoba českého Jaru) byl oceněn pro svoje složení, které vyžaduje při mytí nádobí méně energie a méně vody. Díky účinnosti produkuje značka méně odpadu.
HolyGrail 2.0 jako inteligentní obalový projekt
Projekt HolyGrail 2.0, který usiluje o změnu při třídění obalů, nedávno získal dvě velká uznání: zařadil se mezi 1000 Efektivních řešení vybraných Solar Impulse Foundation a získal britskou cenu Edie’s Sustainability Leaders Awards jako iniciativa, která urychluje obchodní změny. HolyGrail 2.0 je druhou fází projektu a bude testován v roce 2021 více než 115 partnery.
Lenor a Jar budou prvními značkami s inteligentními obaly HolyGrail
Značky Lenor a Jar (v zahraničí Fairy) budou průkopníkem v používání digitálních vodoznaků HolyGrail a umožní další pokrok třídění a recyklace materiálu. HolyGrail je společným úsilím firem, jehož cílem je vyřešit jednu z největších překážek recyklace plastů – neefektivní třídění. Nová balení Lenor Unstoppables a Lenor aviváží se poprvé dostanou na německý trh odhadem v říjnu 2020 a poté zamíří na zbytek evropských trhů. Jar bude druhou značkou, která integruje digitální vodoznaky HolyGrail do obalů v Evropě. Vzhledem k tomu, že digitální vodoznaky jsou pro lidské oko nepostřehnutelné, ale mohou být detekovány optickými skenery a chytrými telefony, lze tuto technologii v pozdější fázi také použít pro zapojení a vzdělávání spotřebitelů, jak správně třídit.

