logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Procter & Gamble plánuje méně plastu, více recyklátu a nový způsob třídění

20. února 2020
Zpravodajství 0
1307
Procter & Gamble plánuje méně plastu, více recyklátu a nový způsob třídění

Společnost Procter & Gamble oznámila progres v plnění svých cílů nazvaných „Ambice 2030“. Ty se týkají recyklace plastů, oběhového hospodářství a zodpovědné spotřeby.

P&G již používá recyklát v obalech produktů péče o vlasy (PET) a Arielu (HDPE). Společnost také slaví úspěchy se svým projektem HolyGrail, který získal celou řadu ocenění. Značky Lenor Unstoppables a Jar se stanou prvními komerčními implementacemi inteligentních obalů HolyGrail v Evropě. Programy P&G Ariel Cold Wash a Fairycology také obdržely ocenění od Solar Impulse Foundation za svoji efektivitu a z toho plynoucí menší spotřebu energie a vody.

„Rok 2020 je rokem, ve kterém naše akce dostanou ten správný směr,“ uvádí Virginie Helias, ředitelka společnosti P&G pro udržitelnost a dál vysvětluje: „Pro společnost P&G bude rok 2020 rokem, kdy prostřednictvím inovací a partnerství uvedeme Ambice 2030 do života našich značek. Nejde jen o snížení našeho dopadu, ale i o řešení už vzniklých problémů spojených s plastovým odpadem, nedostatkem vody a ztrátou biodiverzity. Budeme na všech frontách směřovat k tomu, aby změny proběhly ve velkém měřítku a dlouhodobě.“

Produkty vlasové péče P&G se zavazují používat recyklát

Divize P&G Hair Care Europe bude testovat nové obaly s recyklovaným plastovým materiálem pro produkty Pantene. Začne s průhlednými lahvemi. Materiál je vyroben speciálním recyklačním procesem a lze ho poté znovu a znovu používat v kosmetických obalech. Nový materiál, který bude vyrábět Indorama Ventures, je vhodný pro všechny produkty balené do PET lahví.

Partnerství s firmou Viridor

P&G a britská společnost Viridor zaměřená na recyklaci uzavřely pětiletou partnerskou dohodu, která zahrnuje recyklaci a přepracování plastů (HDPE) pro opětovné použití v lahvích na prací prostředky Ariel. Ariel již dříve oznámil závazek dosáhnout až 50 % recyklovaného obsahu v lahvích tekutých pracích prostředků od roku 2020. K závazkům společnosti Ariel patří i 100% recyklovatelné obaly do roku 2022 a snížení spotřeby plastů o 30 % do roku 2025.

Technologie Ariel Cold Wash a Fairy získaly ocenění

Inovativním technologiím Ariel, které efektivně čistí i při nízkých teplotách, a Fairy (s názvem Fairycology) bylo uděleno ocenění od Solar Impulse Foundation. Solar Impulse Foundation oceněním podporuje technologie, které umožňují sníženou závislost na fosilních palivech a směřují k obnovitelným řešením. Každá technologie je posuzována nezávislými odborníky z hlediska jejich technologické proveditelnosti, environmentálních, sociálně-ekonomických přínosů a ekonomické ziskovosti. Technologie Ariel Cold Wash byla oceněna díky efektivnosti praní ve studené vodě, což umožňuje významné úspory energie, která by byla jinak spotřebována na ohřev vody. Fairy (zahraniční obdoba českého Jaru) byl oceněn pro svoje složení, které vyžaduje při mytí nádobí méně energie a méně vody. Díky účinnosti produkuje značka méně odpadu.

HolyGrail 2.0 jako inteligentní obalový projekt

Projekt HolyGrail 2.0, který usiluje o změnu při třídění obalů, nedávno získal dvě velká uznání: zařadil se mezi 1000 Efektivních řešení vybraných Solar Impulse Foundation a získal britskou cenu Edie’s Sustainability Leaders Awards jako iniciativa, která urychluje obchodní změny. HolyGrail 2.0 je druhou fází projektu a bude testován v roce 2021 více než 115 partnery.

Lenor a Jar budou prvními značkami s inteligentními obaly HolyGrail

Značky Lenor a Jar (v zahraničí Fairy) budou průkopníkem v používání digitálních vodoznaků HolyGrail a umožní další pokrok třídění a recyklace materiálu. HolyGrail je společným úsilím firem, jehož cílem je vyřešit jednu z největších překážek recyklace plastů – neefektivní třídění. Nová balení Lenor Unstoppables a Lenor aviváží se poprvé dostanou na německý trh odhadem v říjnu 2020 a poté zamíří na zbytek evropských trhů. Jar bude druhou značkou, která integruje digitální vodoznaky HolyGrail do obalů v Evropě. Vzhledem k tomu, že digitální vodoznaky jsou pro lidské oko nepostřehnutelné, ale mohou být detekovány optickými skenery a chytrými telefony, lze tuto technologii v pozdější fázi také použít pro zapojení a vzdělávání spotřebitelů, jak správně třídit.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required