
Nefiltrovaná Becherovka z portfolia Becherovky získala ocenění od World Brand Design Society, která se zaměřuje na obalový design. Nefiltrovaná Becherovka si odnesla Silver Award, na vývoji designu se podílela kreativní agentura Cocoon Prague.
Vítězný design Nefiltrované Becherovky, který získal Agency Silver Award, navrhl Aliaksandr Sharavarau z agentury Cocoon Prague. „Všechny ilustrace na etiketě, kromě tradičního zlatého kryptogramu, byly navrženy a vytvořeny na míru tak, aby výsledný dekor lahve působil elegantně, zároveň byl přitažlivý jak pro tradiční konzumenty Becherovky, tak i mladší generaci, která ráda zkouší nové chutě,“ komentuje tvorbu Cocoon.
Největší výzvou bylo navrhnout lahev Nefiltrované Becherovky tak, aby se výrazně nepodobala tradičnímu bylinnému likéru Becherovka Original. „Tvar ikonické ploché lahve byl zachován, design ale doslova odráží to, co najdete uvnitř,“ říká k novince Radi Uzunov, global brand design manager.
Díky vynechané filtraci má Nefiltrovaná Becherovka lehce výraznější chuť bylin, proto volba padla na přírodní barvy – jantarově hnědá lahev spolu s lesní zelenou na matném béžovém podkladu jasně definují ryzí chuť směsi bylin a koření. Dále byl použit jednoduchý vizuální styl inspirovaný vzhledem lékárenské lahve v kombinaci s typickým kryptogramem Becherovky ve zlaté barvě nebo nápisem „small batch“.
Novým vizuálním konceptem Nefiltrované Becherovky jsou inspirovány i další materiály – POS, sekundární obaly a další prvky určené pro launch i další komunikaci novinky.
Ocenění World Brand Design Awards jsou každoročně rozdávána agenturám, kreativcům, freelancerům či designérským týmům, které se zaměřují na design. Nezávislé ceny jsou udělovány odbornou porotou z řad členů WBDA ve třech kategoriích: agentury, kreativní design a studentské ceny. Každá z těchto kategorií pak získává zlatou, stříbrnou či bronzovou cenu.