
Vyrábí se od roku 1926, patří k symbolům éry socialismu, nyní se stává retro hitem – to je nákupní síťová taška, která si znovuzískává přízeň nejen českých zákazníků. Podstatným aspektem je její šetrnost k životnímu prostředí.
„V loňském roce jsme prodali přes sto tisíc kusů síťových tašek. Od roku 2012, kdy jsme síťovku znovu uvedli na český trh, zaznamenáváme nárůst zájmu každoročně. Aktuálně vyrábíme osmnáct barevných variant z pružné bavlny, z pevného bambusu nebo z umělých vláken. Díky nim se síťovka lehce vejde i do kapsy, s nákupem se ale dokáže roztáhnout do rozměrného vaku. Velký zájem je o pružnou bavlněnou síťovku ve žluté barvě, která se stala nejprodávanějším modelem roku 2019,“ popsala majitelka značky Česká síťovka Karolína Pechová.
Síťovka starším lidem často evokuje dřívější éru socialismu, mladší generace ji ale považuje za ekologický retro hit. „V začátcích byli našimi zákazníky zejména lidé, kteří si síťovku kupovali z nostalgie. Postupem času se ale naše cílová skupina rozšířila. Díky používání převážně přírodních materiálů je rozložitelná nebo ji lze recyklovat. Oblíbili si ji tak i mladí, kterým není lhostejný dopad na životní prostředí a používáním síťovky eliminují jednorázové obaly. I proto jsme rozšířili portfolio o víceúčelové potravinové a svačinové sáčky, v sekci ‚zerowaste‘ nabízíme i bambusová brčka,“ uvedla Karolína Pechová.
Kouzlo děrované nákupní tašky, která bez problémů unese i dvacetikilový nákup, objevili také v zahraničí. „V současné době představují objednávky z ciziny zhruba deset procent z celkového objemu. Očekáváme ale, že zájem zahraničních zákazníků poroste. Nyní máme stabilní odběratele v Holandsku, Polsku, Itálii, na Kanárských ostrovech, v Austrálii, Irsku a v Anglii,“ řekla Karolína Pechová.