
Švédská online lékárna Apohem si vybrala automatizované skladové řešení navržené společností DB Schenker. Zvolila ho, protože nabízí efektivnější proces výdeje a balení zboží než ve standardním regálovém skladu. Umožní e-shopu také zvýšit výdejní objemy při očekávaném růstu společnosti.
Automatizované řešení správy skladu od DB Schenker je pro Apohem vhodné, protože má širokou nabídku produktů a cíl dodávat objednávky zákazníkům v kratším čase, něž by jim trvala cesta do kamenné prodejny. Roboti ve skladech DB Schenker, ve srovnání s tradičním provozem skladu, zvyšují efektivitu procesu balení a expedice. Řešení také lékárně umožňuje podávat zákazníkům léky na předpis, po ověření předpisů kvalifikovanými pracovníky je možné léčiva odeslat zákazníkům.
„Automatizace představuje pro Apohem ideální řešení,“ říká Anders Holmberg, manažer inovací a vývoje v DB Schenker ve Švédsku, a dodává: „Je to firma s velkým počtem produktů a s relativně malými objednávkami, u kterých však velmi záleží na rychlosti dodání. Automatizace nám také dává mnohem lepší pozici pro zvládnutí výkyvů v prodeji, které jsou u elektronických obchodů běžné.“
Automatizace umožňuje flexibilnější využití regálů ve skladu. To společnosti DB Schenker dovoluje skladovat zboží od více zákazníků pod jednou střechou a kombinovat automatizovaný a tradiční výdej a balení pro jednotlivé zákazníky, kteří mají ve svém portfoliu malé i velké produkty.
DB Schenker používá automatizované řízení skladu Swisslog ve svém logistickém centru Arlandastad nedaleko Stockholmu. Namísto toho, aby zboží ze skladových regálů vychystával personál, se celé sekce regálů s pomocí robotů přesouvají k balicím stanicím. To zvyšuje produktivitu, šetří místo na pracovní ploše, minimalizuje riziko chyby a umožňuje navyšování kapacity při vysoké poptávce.