logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Rozvoj e-commerce přispívá k udržitelnosti a efektivitě obalů

17. prosince 2019
Zpravodajství 0
1579
Rozvoj e-commerce přispívá k udržitelnosti a efektivitě obalů

Společnost DHL zveřejnila zprávu o trendech s názvem Nové přístupy k obalům (Rethinking Packaging). Zpráva nabízí komplexní pohled na budoucnost obalů v logistice a analyzuje trendy, které urychlují potřebu přehodnotit přístup k obalům. Zároveň nastiňuje vývoj požadavků na obaly s ohledem na změny v jednotlivých odvětvích a poskytuje přehled o tom, jak budou inovace v oblasti obalů přispívat k zelenějším a efektivnějším logistickým operacím napříč všemi odvětvími.

V důsledku globalizace a internetového obchodu roste celkový objem zasílaných produktů. Vzhledem k rozsáhlejším, komplexnějším mezinárodním logistickým sítím překonávají obaly také větší vzdálenosti. Společnost DHL proto uskutečnila mezi svými zákazníky a partnery průzkum, který ukazuje, že pro devět z deseti společností budou hrát obaly v příštích třech až pěti letech důležitou roli. Rychlé doručování a rostoucí obliba předplacených služeb vedou k častému zasílání jen jednoho kusu zboží, což má za následek vyšší emise oxidu uhličitého a větší množství odpadu způsobeného obaly. Rostoucí rozmanitost produktů, prodávaných v rámci internetového obchodu, přináší nové výzvy v oblastech přepravy a obalů. Dotazovaní zákazníci uvedli, že jsou konfrontováni s nutností udržovat výdaje na obaly v rozumných mezích, minimalizovat počet poškození zásilek během přepravy a také optimalizovat využívání dostupných přepravních kapacit.

Poptávka po trvale udržitelnější přepravě vyvolává nové snahy minimalizovat odpad, podporovat ekologické materiály a zavádět praktické systémy pro vracení obalů. Přední maloobchodníci vycházejí vstříc těmto očekáváním používáním bezproblémových a recyklovatelných materiálů. Současně využívají nové příležitosti k tomu, aby zákazníky potěšili esteticky atraktivními obaly, v nichž je zboží snadno přístupné.

Matthias Heutger, viceprezident a globální ředitel pro inovace a obchodní rozvoj ve společnosti DHL, k tomu poskytuje následující vysvětlení: „Zpráva o trendech a výsledky průzkumu mezi našimi zákazníky dokládají, jak důležité jsou pro celkově pozitivní zkušenosti zákazníků jednoduché, recyklovatelné a robustní obaly. Nicméně zrychlující se frekvence změn v požadavcích firem a spotřebitelů ve spojení se stále přísnější legislativou na ochranu životního prostředí vede ke zvyšování nákladů a snižování efektivity. Jsme přesvědčeni o tom, že zavádění nových nástrojů pro optimalizaci obalů, materiálů a manipulačních technologií výrazně zvýší efektivitu a produktivitu. To následně povede ke změnám v provozování dodavatelských řetězců a logistických procesů.“

Zvyšování požadavků na obaly je patrné napříč všemi odvětvími. V automobilovém a technologickém průmyslu se musí dodavatelské řetězce rozvíjet, aby se přizpůsobovaly rostoucímu objemu velmi drahých komponentů se specifickými požadavky na manipulaci. Ve zdravotnictví musí profesionálové na logistiku zajistit bezpečné dodávky léků a zařízení pro záchranu života do nemocnic, komunit a domácností pacientů, a to v souladu se všemi předpisy a nařízeními. S pronikáním internetového obchodu i do tradičního maloobchodu je nyní doručení balíku k domovním dveřím kritickým okamžikem kontaktu spotřebitelů se značkami.

Důsledky pro logistiku

Logistika sehraje klíčovou roli ve snižování nákladů na obaly, eliminaci jejich nevýhod a omezování jejich vlivu na životní prostředí. Logistika musí přijímat nové technologie, materiály a procesy napříč řetězcem tvorby přidané hodnoty:

  • Optimalizace obalů

Zásilky, u nichž není krabice zcela vyplněna, jsou hlavní příčinou poškození produktů, zvýšených nákladů a zbytečného zatěžování životního prostředí. Společnosti proto zavádějí software, který vypočte nejlepší možné počty položek, kartonových krabic a palet a následně sdělí výsledky přímo pracovníkům, vychystávajícím zboží. Například OptiCarton, inovativní nástroj společnosti DHL pro optimalizaci balíkové přepravy, maximalizuje využití prostoru v kartonové krabici nebo na paletě efektivnějším výběrem a uspořádáním zboží, resp. balíků, podle jejich rozměrů a hmotnosti.

  • Automatizace obalů

Automatizované vykládací procesy, balicí a štítkovací systémy a spolupracující roboti usnadňují zvládat sezonní výkyvy a nedostatek pracovníků, což umožní společnostem uspokojovat požadavky rostoucího trhu v oblasti internetového obchodu i se stárnoucími zaměstnanci.

  • Trvale udržitelné obalové materiály

Většina respondentů v průzkumu mezi zákazníky DHL uvedla, že zavedení trvale udržitelných obalových materiálů je u nich pro blízkou budoucnost největší prioritou v oblasti obalů. Výzkum ekologických alternativ plastových smršťovacích fólií, plastových obalů na jedno použití a trvale udržitelných obalů pro potraviny nabírá na intenzitě. Současně jsou však pro maloobchodníky velkou výzvou náklady a praktičnost pro zákazníky.

  • Opakovaně použitelné obaly a zpětná logistika

V poslední době nalézají ve stále větší míře uplatnění opakovaně použitelné materiály a recyklační programy s uzavřenými koloběhy s cílem eliminovat odpad. Některé výzvy však zůstávají. Odvětví, uvažující o vybudování ekonomicky smysluplného systému opakovaně použitelných obalů, musí stanovit potřebnou velikost zásob obalového materiálu a navrhnout systémy pro čištění, kontrolu a údržbu přepravních kontejnerů. Jejich pozornosti by neměly uniknout ani náklady, rychlost a snadné používání procesů zpětné logistiky.

  • Chytré obaly

Technologie chytrých obalů, jako jsou chytré štítky nebo etikety a opatření pro ochranu produktu na posledním úseku doručovacího procesu, upevňují spojení mezi zákazníkem, dodavatelským řetězcem a balíkem prostřednictvím aktualizací o jeho stavu a poloze v reálném čase.

Zpráva o trendech ukazuje, že se celá oblast obalů dynamicky vyvíjí. Dosažení další úrovně užitných vlastností obalů bude vyžadovat úzkou spolupráci mezi odborníky na dodavatelské řetězce, specialisty na obaly a zákazníky.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required