
Ve dnech 12. až 14. listopadu 2019 se BrauBeviale opět stal ústředním bodem mezinárodního nápojového průmyslu. Přibližně 40.000 návštěvníků letos navštívilo nejvýznamnější mezinárodní výstavu zboží a služeb pro nápojový průmysl. Výstava s 1088 vystavovateli, kdy 54 % bylo ze zahraničí, poskytla příležitost dozvědět se vše o řetězci procesu výroby nápojů: vysoce kvalitní suroviny, inovativní technologie a komponenty, efektivní a udržitelné balení a kreativní marketingové nápady. V letošním roce měla výstava klíčové téma „Budoucí životaschopnost odvětví nápojů“.
„Jako barometr sentimentu v tomto odvětví BrauBeviale vzdoruje proroctví zkázy z Rady ekonomických expertů,“ řekla Andrea Kalrait, ředitelka výstavy BrauBeviale. „Velký počet nových kontaktů, místních i mezinárodních, a počet nových obchodních dohod připravených a uzavřených, to vše potvrzuje, že jídlo a pití nevycházejí z módy.“ Vystavovatelé, návštěvníci a partnerské subjekty vyjádřily naprostou spokojenost: neúčast na veletrhu je pro ně nepřijatelná a pevně zakotvená v jejich kalendářích. Výstava poskytla platformu pro diskusi o současných a klíčových budoucích tématech a jejich další postup.
Mezinárodní složení vystavovatelů a návštěvníků bylo letos opět potvrzeno, přičemž vystavovatelé přicestovali ze 45 zemí, kromě Německa zejména z Itálie, Číny, Velké Británie, České republiky, Rakouska a Belgie.
Přibližně 40.000 návštěvníků přicestovalo ze 138 zemí, z nichž většina po Německu přicházela z Itálie, České republiky, Rakouska, Ruska, Belgie, Švýcarska, Nizozemska, Francie a Polska.
Vystavovatelé byli s diskusemi na svých stáncích spokojeni, což potvrzují výsledky nezávislého průzkumu. Asi 90 procent obchodních návštěvníků je zapojeno do rozhodovacích procesů ve svých společnostech. Pocházeli z různých částí nápojového průmyslu: od pivovarů, sladoven, podniků zabývajících se výrobou nebo plnění vody, nealkoholických nápojů, šťáv a lihovin, z vinařství a šumivých vín, mlékáren a z oblasti marketingu, maloobchodu a stravování. Podle průzkumu bylo asi 98 procent spokojených s výrobky a službami na výstavě a až 97 procent návštěvníků hodlá příští rok opět BrauBeviale navštívit.
Témata doprovodného programu týkající se budoucnosti odvětví byla dobře přijata a návštěvníci výstavy je bez výjimky vysoce hodnotili. Den před výstavou vedla dvě sympozia: Fórum pro export německých nápojů poskytlo německým výrobcům nápojů příležitost sdílet názory s odborníky na vývoz a získat specifické analýzy trhu a poznatky. Evropské sympozium MicroBrew pořádané berlínským vzdělávacím a výcvikovým institutem pro pivovarnictví VLB (Versuchs-und Lehranstalt für Brauerei) je dobře zavedeno a znovu přijato mezinárodními pivovarníky a provozovateli pivovarských pivovarů.
Diskuse na fóru BrauBeviale sahaly od otevřených výměn názorů až po velmi spornou debatu – v neposlední řadě ve dvou žhavých tématech na pódiu: problém „Voda z kohoutku vs. minerální voda“ a otázka zástavy dostaly účastníky na vzestup a intenzivní diskusi pokračoval mimo fórum. Akce byla zakončena prezentacemi o dalších tématech zajímavých pro tento sektor a předávání cen na nejvyšší úrovni.
Návštěvníci měli možnost zažít rozmanitost nabízenou světem nápojů v oblasti Craft Drinks Area, kde osm barů opět nabídlo nezávislé ochutnávky pokrývající všechny aspekty piva, lihovin a nealkoholických nápojů. Velký zájem byl také o „Kaminfeuer“, zauzený Kellerbier („sklepní pivo“), vítěze druhé soutěže pro hobby sládky pořádané Maisel & Friends a BrauBeviale.
Po úspěšném zahájení v loňském roce nabídlo „místo setkávání průmyslu“ opět vítání mikropivovarům a řemeslným pivovarům a domácím i hobby pivovarům, kteří našli spoustu nové inspirace a užili si živou výměnu názorů v tematickém pavilonu brau@home a oblast předvádění piva, kromě zajímavých soustředěných energetických prezentací v prostorech pro řečníky.
Soutěže o evropskou pivní hvězdu 2019 se zúčastnilo 2483 piv ze 47 zemí v 67 kategoriích. 145 členů mezinárodní poroty se o dva dny dříve rozhodlo, že v této soutěži vybere vítěze zlata, stříbra a bronzu, jednoho z nejdůležitějších v mezinárodním pivovarnictví. Kromě toho více než 5000 návštěvníků výstavy využilo v první den akce příležitost hrát porotu a vybralo si mezi zlatými medailisty Vítěze zákazníků 2019. Zlatá medaile byla udělena pivu z pšenice tmavé (Weizenbock Dunkel) „Augustus 8“ z německého pivovaru Riegele. Stříbro bylo uděleno pivovaru Birra dell´Eremo v Itálii za tradiční belgický styl Lambic, Geuze a Fruit Geuze „Selva Sour“. A na třetím místě byl belgický Strong Blond Ale “Averbode Abdijbier” z belgického Brouwerij L Huyghe.
Seznam všech výherců Evropské pivní hvězdy 2019 najdete na www.european-beer-star.com.
Text a foto: Iva Werbynská