
Ví se o mně, že nerad dělám rychlá rozhodnutí. Spíš preferuji, když mám čas, ideálně hodně času, na rozmyšlenou. Ale dobře si vzpomínám na jednu konkrétní výjimku ze září 2011, kdy jsem se musel rozhodnout bleskově, během jednoho piva.
Sdělení bez obalu
Šel jsem na schůzku se zástupci společnosti Deutscher Fachverlag, která vlastnila konkurenční Československé odborné nakladatelství. Snažím se mít dobré vztahy s konkurencí všeobecně a myslím si, že to platilo i s pány z Deutscher Fachverlag. Proto jsem si myslel, že když mě pozvali na kafe/pivo, že se budeme bavit o situaci na trhu nebo o světové ekonomické krizi, která v té době zasahovala českou ekonomiku. Vůbec jsem nečekal jejich zprávu…
Chceme zavřít místní pobočku, na prodej jsou čtyři časopisy včetně Světa balení, sdělili mi bez obalu. Ani chvilku jsem neváhal a potvrdil zájem. Časopis o obalovém trhu nám nejenom chyběl v portfoliu, ale možné synergie s našimi dalšími projekty jako například časopisem Zboží&Prodej nebo Systémy Logistiky byly obrovské. Zkrátka nebyl důvod váhat, domluvili jsme se na místě.
Naše očekávání o přínosu Světa balení se více než naplnila. Od počátku však bylo jasné, že samotný časopis nestačí. Že je potřeba ještě silná digitální přítomnost, a proto jsme spustili nový portál svetbaleni.cz a nový newsletter SB news. Také jsme začali komunikovat na sociálních sítích. Každá zájmová komunita se musí scházet, diskutovat a debatovat o budoucnosti svého oboru. Nejinak tomu je u obalových profesionálů, a tak jsme reagovali na signály a výzvy z trhu a spustili sesterský projekt OBALKO. Od počátku jsme si uvědomovali, že obalový časopis potřebuje nejenom kvalitní obsah, ale i silný zásah napříč obory, a tak jsme rozšířili databázi odběratelů. Vše jsme zpečetili auditem od ABC jako důkaz, že tiskneme tolik výtisků, kolik deklarujeme. Tedy 5000.
6P
Segment balení se rychle vyvíjí a čím dál víc ovlivňuje další související obory jako logistika, maloobchod, gastronomie, marketing či farmacie. Obaly současnosti, řekl bych více než kdy jindy, představují nástroj, jak zvýšit prodeje anebo jak zefektivnit logistické procesy. Obal není pouze nosičem, ale je svébytnou a klíčovou součástí marketingového mixu (proto se klasické marketingové 5P rozšířilo o packaging na 6P). A téma obalů je o to citlivější v době, kdy nejen obalový průmysl, ale ekonomika jako celek řeší udržitelnost.
Společně s majitelem společností ATOZ, Christianem Beraud-Letzem, jsme opravdu vděční za příležitost převzít a nadále rozvíjet časopis Svět balení, který v posledních letech o trhu nejen referoval, ale i jej spoluutvářel. S kolegy, v čele se šéfredaktorem Stanislavem Břeněm, se velmi těšíme, že i nadále budeme obalovému trhu poskytovat prostor pro výměnu poznatků, názorů, informací, inspirace a kontaktů.
Slavíme 20 let, tedy na zdraví časopisu Svět balení, jeho čtenářům a celému obalovému trhu!
Jeffrey Osterroth
generální ředitel ATOZ Group