Společnost Henkel jako první velký výrobce drogistického zboží se spojila s drogerií Rossmann a v deseti tuzemských prodejnách zahájila prodej drogerie bez obalu. Jde o pilotní projekt a první podobnou iniciativu v České republice i na světě, informovaly uvedené firmy.
Cílem projektu firem Rossmann a Henkel je přispět k udržitelnější spotřebě drogistických výrobků tím, že spotřebitelé přejdou na nákup drogerie bez obalu a budou se pro ni opakovaně vracet. Tímto dojde ke snížení spotřeby plastových obalů. „Jedna česká domácnost nakupováním v projektu značkové drogerie bez obalu může ušetřit průměrně až 77 procent plastového obalu za rok. Kdyby všechny české domácnosti přešly v daných kategoriích produktů na drogerii bez obalu, ušetřilo by se přibližně pšt tisíc tun plastových obalů za jeden jediný rok,“ říká Roman Kýr, generální ředitel společnosti Henkel ČR.
Zákazníci Rossmannu si od listopadu mohou opakovaně doplňovat osm vybraných šetrných produktů – od pracích gelů Persil, přes aviváž Silan Sensitive, prostředek k mytí nádobí Pur Aloe Vera, tekuté mýdlo na ruce Fa a šampony a sprchové gely s veganskou recepturou Nature Box.
Kampaň pro širokou veřejnost
„Motto společné kampaně, která si klade za cíl oslovit co nejširší veřejnost, je ,Krása je společně šetřit přírodu´. Kampaň bude podpořena iniciativou #denbezobalu ve spolupráci s influencery na sociálních sítích, speciálním prostorem v letáku Rossmann, v zákaznickém časopise, na webových stránkách, v POS materiálech, v rádiových spotech na prodejnách a v digitálních médiích. Patrony kampaně na sociálních sítích se stali modelka Natálie Kotková, violoncellistka Terezie Kovalová či finalista MasterChef Česko Oliver Pape a další,“ vysvětluje Olga Stanley, manažerka komunikace společnosti Rossmann.
Na přípravě marketingové a komunikační strategie kampaně Drogerie bez obalu se podílela agentura DDB. PR aktivity včetně pořádání tiskové konference a influencer marketing zajistila agentura FleishmanHillard za Rossmann a Lercom Consulting za Henkel. Obsah pro digitální kampaň firmy Henkel na Facebooku a Instagramu připravila agentura Storytellers, nasazení naplánovala agentura OMD Slovakia.
Jak nová služba funguje?
Zákazník za 19,90 Kč zakoupí první láhev, označí ji na skeneru na plnicí stanici, naplní zvoleným produktem, vezme si tištěnou informaci ze stanice a odnese k pokladně, kde mu pokladní nalepí na láhev nálepku, která umožní další nákupy bez opakovaného placení za láhev. Při opakovaném nákupu už stačí prázdnou láhev vzít s sebou, znovu doplnit a zaplatit už jenom za obsaženou drogerii. Efekt snížení množství plastů se projeví s každým dalším doplněním drogerie do této stejné láhve. Navíc, doplnitelné láhve jsou od 6. do 10. listopadu k dispozici zdarma.
Dodavatelem plnicí stanice je firma Umdasch, která za toto řešení získala Německou cenu za inovace 2019 pro oblast retailu.
Původně český projekt
Návrh na projekt pochází z České republiky, která je známá otevřeným přístupem zdejších spotřebitelů k novinkám, a také zde stoupá povědomí o udržitelnosti – Češi se, například, umísťují podle nedávných šetření na 4. místě mezi zeměmi EU v třídění odpadu.
Nejpozději do roku 2025 mají být obaly všech výrobků pracích a čisticích prostředků společnosti Henkel recyklovatelné, znovu použitelné nebo kompostovatelné. Do stejného roku se firma zavázala, že 35 % obalů bude obsahovat recyklovaný materiál, což převyšuje požadavky EU.