logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...
  • Náklady na zavedení zálohového systému přesáhnou podle Svazu obchodu pět miliard Zavedení...
  • Monster Energy uvádí na trh novou variantu nápoje Lewis Hamilton s nulovým obsahem cukru...
  • Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z...
  • Eviosys a Barilla spolupracují na nové nádobě na pesto Eviosys vytvořil nový obal pro prémiovou...

Na Obalku se předávaly ceny Obal roku

1. listopadu 2019
Zpravodajství 0
1129
Na Obalku se předávaly ceny Obal roku

Letošní kongres Obalko patřil počtem návštěvníků k nejúspěšnějším ve své historii. Atraktivní program oslovil 444 návštěvníků. K prestiži celé akce přispěl i galavečer, na kterém byly předávány ceny české obalové soutěže Obal roku.

Soutěž Obal roku je každoročně organizována Obalovou asociací SYBA a je jedinou certifikovanou obalovou soutěží v Česku a na Slovensku, určenou pro české i zahraniční firmy, které se podílejí na zajímavém obalovém řešení. Nejlepší řešení, která obdrží toto národní ocenění, mohou dále zápolit na WorldStar Packaging Awards, což je prestižní globální soutěž o nejlepší obaly světa, která je pořádána WPO (World Packaging Organisation). Ostatně podle každoročního množství ocenění WS je vidět, že naší výrobci patří ke špičkám oboru a neztratí se ani v ostré globální konkurenci.

Moderátor přispěl k dobré náladě

Moderátorem letošního předávání byl Ondřej Havlík, známý pod uměleckým pseudonymem Endru. Ocenění i návštěvníci se mohli povšimnout, že Endru je muž mnoha zájmů, svou moderátorskou činnost doplnil o řadu prvků jako hudebník, herec i komik. To, co Ondra předváděl jako moderátor, bylo naprosto výjimečné, protože hlavním nástrojem byla jen jeho vlastní ústa, která dokázala v rámci improvizace zpívat, imitovat řadu zvuků a zároveň se starat o super náladu. To ostatně všichni přítomní velmi kladně zhodnotili jak v rámci galavečera, tak i v řadě diskuzí po něm.

I když ocenění o svém vítězství věděli již před Galavečerem, řada překvapení se očekávala i přímo při předávání. Vedle ocenění Obal roku, se každoročně udílí i výběrová ocenění, mezi které patří Ceny spotřebitele, Udržitelnosti, Save Food, Sympatie a Zlatá, Stříbrná a Bronzová Cena Předsedkyně poroty OR. A právě tyto ceny byly odtajněny až v průběhu předávání na Galavečeru v Aquapalace Hotel Prague v Čestlicích.

Cena spotřebitele ve spolupráci s Ipsos

I když odborná porota podle přísných kritérií vybere každoročně z obalových řešení ta nejlepší z nejlepších, na odhad, které z těchto nejlepších řešení má největší šanci, aby uspělo v očích spotřebitele jako „best“, přece jenom nestačí. Spotřebitel přece jenom není odborník a obal posuzuje podle jiných kritérií. Z tohoto důvodu organizátor akce, obalová asociace SYBA, spolupracuje s odborníky na průzkum trhu. Letos „řeč čísel“ zajišťovala společnost Ipsos. S výsledky všechny na slavnostním večeru seznámil Tomáš Macků. Z pochopitelných důvodů o Cenu spotřebitele nesoutěží obaly přepravní, ale pouze obaly spotřebitelské, se kterými se spotřebitel běžně může setkat na pultech či regálech obchodů.

Před oznámením vítěze je potřeba samozřejmě i trochu napětí a v rámci tohoto času Tomáš Macků nechal trochu nahlédnout do své „výzkumné kuchyně“, včetně některých zajímavých závěrů ohledně vnímání obalu, jeho tvaru, grafiky, značky apod. Že je obal skutečně jeden z hlavních touchpoint produktu dokázal na krátkém zhodnocení některých tvarů kosmetických a alkoholických tvarů reálných obalů a jejich rozpoznatelnosti.

Značka, která se dokáže na trhu prosadit tak, že její tvar obalu bez jakékoli grafiky je pro většinu uživatelů i tak rozpoznatelný, má v podstatě vyhráno. Tím, že obal velmi ovlivňuje vnímání značky, podporuje její znalost a tvoří s ní identitu, je zároveň zásadním prostředkem pro rozlišení jednotlivých značek. Samozřejmě svou roli hraje v hodnocení i cílová skupina, proto asi nikoho nepřekvapilo, že zatímco ženy lépe rozeznávají „slepé“ obaly od značkové kosmetiky, mužům šlo výrazně lépe rozeznávat nápoje.

Pro vlastní výběr ceny spotřebitele musela být cílová skupina naopak, co nejširší, ať už se to týkalo věku (18–65 let), různého typu vzdělání, bydliště, regionu atd. K hlavním kritériím patřilo posuzování inovativnosti, praktičnosti, odlišnosti a relevantnosti vzhledem k potřebě. Reprezentativní vzorek 500 respondentů, který vybíral z 18 spotřebitelských obalů, se shodl na vítězi v podobě skleněné láhve Fatra 250 ml. Pro spotřebitele je design láhve s krystaly nezaměnitelný, velmi inovativní, moderní a velmi atraktivní. Cena spotřebitele tedy putovala do Vetropacku Nemšová.

Cena udržitelnosti, Save Food a Sympatie

Vyhlášení Ceny Udržitelnosti obalová soutěž reaguje na společenskou poptávku o trvale udržitelném rozvoji. Touto cenou se oceňují řešení, která přinášej úsporu obalového materiálu a snížení dopadu na životní prostředí včetně snadnější recyklace. Letošní Cenu Udržitelnosti převzala z rukou Lukáše Baudyše (Alza) společnost greiner packaging slušovice za kombinované víčko K3-L, které lze kombinovat prakticky se všemi dostupnými kelímky a vaničkami. K3-L s možností oboustranného potisku umožňuje nejen masové nasazení na plnících linkách, dokáže zároveň vyřešit požadavky na menší série. Je totiž možné oba komponenty víčka sestavit až po naplnění a aplikaci univerzálního plastového víčka na základní kelímek (tedy před vložením do skupinového obalu).

Projekt Save Food je podporovaný Agenturou pro zemědělství a výživu Spojených národů FAO, a řadou významných korporací, kromě jiných i veletrhem Interpack a World Packaging Organisation (WPO). Tento projekt zvýrazňuje významnou roli obalů pro omezení plýtvání potravinami a surovinami pro potraviny. Tuto cenu si v rámci Obalu roku právem odnesla společnost Unipack za obalový koncept BB BOX, kterým přirozeně proudí vzduch a zamezuje akumulaci vlhkosti uvnitř obalu s potravinami. Potraviny tak zůstávají déle čerstvé, připravené ke konzumaci. Cenu vítězům předávala Cornelia Fehlner (Nürnberg Messe).

Cena Sympatie je jediná cena, která je udílena bez ohledu, zda výrobek v soutěži Obal roku uspěl či ne. Letošní cenu předávala Hana Hradecká (EKO-KOM) společnosti Fiala & Šebek Visual Communications za sérii etiket s deseti unikátními, naivními ilustracemi rozličných podob démonů provedených luminiscenční barvou, jež výrazně září v prostředí s UV osvětlením klubů a diskoték, kam je výrobek primárně určen.

Zlato, stříbro a bronz na závěr večera

Tradiční finále galavečera vyvrcholilo předáváním cen Zlaté, Stříbrné a Bronzové ceny předsedkyně poroty. Bronzovou cenu předal Martin Fojtík (EKO-KOM) zástupcům firmy DS Smith za konstrukčně zdařilý, hravý a mnoha sekundárními benefity obdařený koncept Ponožkovýchova – dětská edice Klubu Pánů z Ponožkovic. Postup otevírání, resp. rozbalování krabice, je popsán čísly a navádí dítě krok za krokem, přičemž nakonec objeví samotné ponožky.

V zastoupení za nemocného prezidenta obalové asociace Antonína Steinbauera, předal ředitel SYBA Vlado Volek Stříbrnou cenu BB BOXu, u kterého, jak již bylo popsáno výše, byl integrován účinný ventilační systém, který zajišťuje přirozenou výměnu vzduchu uvnitř obalu, společnosti Unipap.

Letošní nejvyšší Zlatou Cenu předala předsedkyně poroty Obal roku Jana Žižková společnosti Schoeller Allibert Czech Republic za skládací plastový paletový kontejner Magnum Optimum 1208, který je oproti svému předchůdci lehčí a pevnější. Navíc disponuje rekordní nosností 750 kg, vyšším sklopným poměrem šetří místo ve skladu a nechybějí další ergonomické benefity.

Text: Jana Žižková
Foto: Martin Mašín

 

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required