Jedním z exkluzivních řečníků na kongresu OBALKO, pořádaném v Praze 24.–25. října 2019, bude i Christian Menegon. Ve společnosti HP Indigo působí jako manažer rozvoje podnikání, který se zabývá tím, co digitální tisk může nabídnout majitelům značek (brand owners), ať už jde o výhody spojené s dalšími řešeními HP, či nikoliv. V interview pro portál Svetbaleni.cz jsme se jej mimo jiné zeptali, čeho konkrétně se bude týkat jeho vystoupení na uvedeném kongresu.
Jaký bude přínos vaší přednášky? Co by si měli účastníci odnést?
Digitální tisk není jen technologie tisku, slovo „digitální“ mění mnoho věcí. Zatímco na konci dne bude výsledkem digitálního tisku tisk, dopad použití digitalizace je mnohem širší, než si člověk dokáže představit. Podle definice lidé nevědí, co vlastně neví, a proto bude přednáška v podstatě pokrývat možné ovlivněné oblasti, přičemž zdůrazní výhody a podmínky použití digitalizace, na něž mohou brand owners dosáhnout.
Co zajímavého jste v poslední době četl a doporučil byste to ostatním?
V oblasti digitálního tisku není tolik knih kromě těch technických. Pozoruji, že vnímání digitálního tisku zůstává kolem tiskové části, nikoliv dopadu na podnikání. To se zdá normální, protože se jedná o tiskovou technologii, a proto jsou specifikace a informace, které jsou tiskárnami dodávány, srovnávány s možnými specifikacemi pouze digitálního tisku. Je to spravedlivé, ale dopad na podnikání je zřídkakdy pokrytý a lidé z obalového světa zůstávají nešťastně uvíznutí při „diskusích o specifikacích“.
A co vy a balení? Co balíte nejčastěji a co nejraději?
Zajímavá otázka! Jako vtip mohu říci, že to, co balím nejvíce, je můj kufr, když hodně cestuji. A co balím nejraději? Nejraději jsem, když jej rozbalím, protože to znamená, že jsem dorazil!
Co se týká obalů, dávám přednost obalům, které mají opakovaně použitelnou funkci. Cítím, že přispívám k ekologii tím, že mohu udržovat a používat balení déle než z obchodu do mého domu.
Jaké jsou trendy v digitalizaci?
Plná rychlost vpřed ve všech směrech. Všechno teď souvisí se senzory, opatřeními, analytikou, „propojeními“, aby bylo možné použít správné slovo. Tyto technologie umožňují lepší všechno: kvalitu, přesnost, výkon, reprodukci, stabilitu, výměnu informací… Vidíte, že všude po celém světě je to ovlivněné hlavně místním rozvojem sítí. Ale žádná výjimka, celý svět jde touto cestou.
Digitální tisk je rozšířením digitalizace, která změnila tradiční analogový svět na digitální. Čím více začneme vnímat digitalizaci při dokončování projektů, tím snáze se projekty digitální stanou. Máme šanci, že obal musí zůstat, ale způsob výroby a manipulace s obalem přechází na digitální procesy.
Můžete nám říci o rozdílech v digitalizaci v různých částech Evropy?
Jak již bylo řečeno, žádný skutečný rozdíl kromě rozvoje místních sítí, který může být nakonec překážkou, není. Důvodem může být místní cena versus možný příjem. Technologie jsou však distribuovány po celém světě i prostřednictvím produkty, na kterých jsou použity. Brand owners se snaží udržet a zvýšit svůj podíl na trhu, a proto k tomu využívají jakékoli území. Kromě některých problémů s místní infrastrukturou se digitalizace šíří všude.
A co Evropa a USA?
Podobná odpověď jako dříve, rychlost implementace souvisí s infrastrukturou. Se správným tlakem jeden region postupuje o trochu vpřed, hned brzy poté, co již předcházející regiony fungují.

