logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Jogurty od společnosti ASDA mají označení „best before“, které nahradilo datum spotřeby Britská...
  • Kaufland a Lidl spustí pilotní projekt zpětného odběru PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a...
  • SVVL: Opětovné použití materiálů nemusí být ekologičtější než jejich okamžitá recyklace Evropská...
  • Pringles bez plastových víček, pouze s fóliovým těsněním Značka Pringles od Kellogg’s Australia...
  • Studio Butterfly Cannon stojí za limitovanou edicí láhví pro Stoli Vodku Designová poradenská...

OBALKO 2019: Nejde jen o odpad z obalů!

5. září 2019
Zpravodajství 0
987
OBALKO 2019: Nejde jen o odpad z obalů!

Blíží se 7. ročník největšího obalového kongresu v ČR a na Slovensku. Na říjnovém kongresu OBALKO se bude mimo jiné řešit aktivní a inteligentní balení, o kterém jsme si povídali s Eefem de Ferrante z Active & Intelligent Packaging Industry Association (AIPIA). Jde o uznávaného experta na management, komunikaci, obchod a marketing. Specializuje se na analýzu trhu a jeho potřeb, díky čemuž je schopen spojit správné lidi na správném místě. Eef de Ferrante vystoupí v dopolední části a v rámci své prezentace se bude věnovat právě tématu aktivní a inteligentní balení.

Eef de Ferrante

Čím se AIPIA zabývá?

AIPIA je globální obchodní sdružení s více než 1000 členy, mezi něž patří majitelé značek a maloobchodníci, dodavatelské řetězce / logistické společnosti, výrobci obalů a výrobci obalů, organizace výzkumu a vývoje a vývojáři produktů a služeb aktivního a inteligentního balení (A&IP).

Jejím posláním je urychlit implementaci A&IP ve všech odvětvích (zejména potravinářských a nápojových, farmaceutických, kosmetických, luxusních a vysoce hodnotných CPG) vytvořením ekosystému všech osob zapojených do vývoje a používání A&IP. Asociace vyvinula platformy pro výměnu informací, které umožňují zúčastněným stranám sdílet a spolupracovat na vytváření nákladově efektivních a škálovatelných řešení pro koncové uživatele.

Jaký bude přínos vaší přednášky? Co by si měli účastníci odnést?

Účastníci se seznámí s nejnovějším vývojem v oblasti A&IP a také s některými nejnovějšími reálnými aplikacemi na trhu. Uvidí některé z hlavních značek, které již používají řešení A&IP pro různé potřeby (ověřování, sledování a sledování, boj proti padělání, sledování stavu, prodloužení doby použitelnosti, lékařská shoda, recyklace, blockchain). Uvidí technologii v akci a to, jak vytváří hodnotu a nabízí návratnost investic i ochranu značky.

A co vy a balení? Co balíte nejčastěji a co balíte nejraději?

Nebalíme nic, ale mnoho našich členů ano. Z pohledu A&IP rádi říkáme: Pokud to není v obalu, není to nikde!

Věříme, že všechny typy obalů a každý materiál má svou roli. Různé produkty vyžadují různá řešení a vždy existuje prostor pro fantastické inovace. Jsme také skvělými příznivci udržitelných řešení a poskytovatelé A&IP v této oblasti tvrdě pracují, například aby identifikovali materiály, aby k recyklaci mohlo dojít. Některé technologie A&IP dramaticky snižují ztráty potravin a plýtvání dodavatelským řetězcem. Nejde jen o odpad z obalů!

Jaké jsou trendy v balení?

Současné zaměření je především na udržitelnost a plasty. Na trh proto přichází mnoho nových produktů jako alternativy k plastům pro jedno použití.

Náš názor je, že průmysl potřebuje přiměřenou reakci na současné mediální útoky. Všichni chceme snížit plastový odpad a vyčistit oceány. Musíme se však ujistit, že odpad z produktů nenahrazuje odpad z plastů.

Obecně se bude snažit vytvářet formáty pomocí monomateriálů a odlehčení, stejně jako bude potřeba, aby byl obal pro spotřebitele přátelštější. Zde může společnost A&IP hrát velkou roli, protože spotřebitelé chtějí vědět více o původu produktu a získat více informací o složkách, alegoriích nebo dokonce užitečných účtenkách nebo ‘informacích o značce.

Můžete nám říci o rozdílech v balení v různých částech Evropy?

Jak jsme již řekli, různé produkty vyžadují různá řešení. Každá země má také své „ikonické“ značky, které používají určitý styl a / nebo formát. Dynamika však zůstává stejná. Balení musí chránit, uchovávat a propagovat. Nyní však můžete přidat dimenzi A&IP, která je informovat a autentizovat.

A co Evropa a USA?

Opět existuje mnoho podobností, ale také velké kulturní rozdíly (také mezi těmito trhy a, řekněme, Čínou nebo Japonskem). Balení se tedy v některých formátech liší. S vysoce rozvinutými ekonomikami, velkými maloobchodními prodejnami a složitými dodavatelskými řetězci však existuje pravděpodobně více podobností než rozdílů. Jeden zajímavý rozdíl je na trhu s léčivy, kde v USA stále preferují své prášky v lahvi, zatímco my preferujeme převážně blistrové obaly. Ze všech možných důvodů si myslím, že Evropa má v tomto ohledu před sebou. Musíte se však vypořádat s daným trhem, nikoli s tím, který byste chtěli. A kupodivu řešení A&IP pro dodržování předpisů a snižování plýtvání léky v USA v současnosti převládají, snad proto, že se snadněji aplikují na láhev než na blistr.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Veletrh CCE International 2023 se blíží

Veletrh CCE International 2023 se blíží CCE International, 6. mezinárodní veletrh výrobků z vlnité a skládané lepenky, znovu otevře své brány od 14. do 16. března 2023 v německém Mnichově. Jako jediný evropský veletrh produktů pro výrobu a zpracování vlnité a kartonové lepenky je CCE International významným místem setkání odborníků z tohoto odvětví. Veletrh nabízí […]

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required