Český start-up RepeteBox přišel s nápadem, jak výrazně snížit množství obalového materiálu, používaného při distribuci zboží z e-shopů zákazníkům. RepeteBoxy se vyrábějí v chráněných dílnách z nepotřebné z PVC plachtoviny. Uvedený materiál částečně pochází z vyřazených reklamních bannerů a na rozdíl od jednorázových obalů lze tyto odolné obálky používat opakovaně – třeba i stokrát.
„Naším dlouhodobým cílem je dosáhnout ročně milionu zásilek v RepeteBoxech. Rádi bychom také zavedli plně funkční vrátný systém trvalých obalů při nakupování on-line tak, aby bylo možné téměř při jakémkoliv online nákupu využít znovupoužitelný obal, který je velmi jednoduché vrátit zpět do oběhu bez vzniku zbytečného odpadu z jednorázových obalů,“ říká Richard Bystřický, CEO projektu RepeteBox, a dodává: „Předpokládáme, že jeden RepeteBox při maximálním využití svého životního cyklu dokáže až 25krát snížit množství odpadu z hlediska hmotnosti a 50krát z hlediska objemu. Vždy ale samozřejmě záleží na typu nahrazovaného obalu.“
Typickými uživateli RepeteBoxů jsou e-shopy s vlastní infrastrukturou výdejních míst či možností sběru použitých RepeteBoxů. V současné sobě probíhá testování spolupráce s největším českým internetovým obchodníkem Alza.cz. O možnost vyzkoušet si možnost distribuce zboží v opakovaně použitelných obalech již projevily zájem také další e-shopy. Při úspěchu na českém trhu se počítá i s expanzí RepeteBoxů do zahraničí.
„V Alze se vždy snažíme podpořit tu správnou věc – a mladým nadšencům s konkrétními inovativními nápady opravdu fandíme. V oběhu může jediný takový obal nahradit i 100 klasických jednorázových poštovních obálek – tím se značně zredukuje odpad a šetří se nejen přírodní zdroje, ale i ty finanční,“ uvádí Aleš Zavoral, předseda představenstva Alza.cz, a doplňuje: „Pilotní testování právě probíhá v Bratislavě a naši slovenští zákazníci na vratné obálky reagují velmi pozitivně.“
Projekt RepeteBox získal letos druhé místo v regionálním kole soutěže pro začínající podnikatele T-Mobile Rozjezdy ve Zlínském kraji.

