
Tradiční pivní kosmetika tuzemské značky Manufaktura se od července představuje v novém designu, v upravené skladbě produktů a s vylepšeným složením v souladu s aktuálními kosmetickými trendy. Inovovaný obalový materiál se v převážné většině vyrábí v České republice.
„V zájmu stálých zákazníků jsme co nejvíce respektovali původní osvědčené receptury a navázali na ně s ohledem na filozofii značky. Vybrané produkty jsme obohatili o nové ingredience a využili jsme nových možností šetrnějších konzervací. Na základě přání našich veganských zákazníků jsme z receptur odstranili lanolin a nahradili jej rostlinnými ingrediencemi,“ shrnuje základní změny ve složení vedoucí vývoje Eva Horčíková.
Výrazné proměny se dočkal design celé řady. „Důležitým cílem grafického pojetí bylo za pomoci historizujícího písemného fontu a dekorativních ornamentů poukázat na historii pivovarnictví v naší zemi a obsah poctivého piva s tradicí od 19. století,“ odhaluje pozadí designové tvorby kreativní ředitelka Bára Čechová. Za designem stojí dvorní grafik značky Pavel Winter, který při tvorbě tradičně využil originálních kreseb výtvarnice Kamily Skopové, spjaté s Manufakturou již mnoho let.
Nepozměněnou samozřejmostí zůstal akcent na dnes tolik důležitý prvek ekologie a udržitelnosti. I v novém pojetí pivní kosmetiky Manufaktura jednoznačně preferuje lokální suroviny, zachovává tradiční výrobu v pražských Čakovicích a důsledně se zamýšlí nad problematikou obalů. Téměř veškerý obalový materiál spojený s pivní kosmetikou proto pochází z České republiky: originální PET lahvičky, s využitím 25% obsahu recyklovaného PETu, se vyrábějí v jižních Čechách, papírové krabičky se tisknou v Opavě a Kladně, tuby se vyrábějí na jižní Moravě.
Manufaktura si zvolila jako základní surovinu pro svou kosmetiku pivo Ferdinand, vařené tradičními metodami. Konkrétně jde o světlý ležák Max 11 %.