logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Archiv newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru SBnews
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Tyčinky KitKat v obalech z recyklovaného papíru bude společnost Nestlé testovat v Austrálii...
  • Nápojové obaly jsou stále více ekologické i ekonomické Zaměření na environmentální udržitelnost...
  • Limitovaná edice Becherovky v ukrajinských národních barvách Limitovaná edice Becherovky...
  • Kaufland a Lidl podporují zálohování PET lahví a plechovek Řetězce Kaufland a Lidl, které patří...
  • Značku Fentimans bude pro český trh distribuovat Stock Plzeň-Božkov Společnost Stock...

E-commerce week: výrobě krabic vládne automatizace

4. července 2019
Zpravodajství 0
869
E-commerce week: výrobě krabic vládne automatizace

Společnost Smurfit Kappa Czech ve svém závodu v Žimrovicích u Opavy ve dnech 11. až 13. 6. uspořádala E-commerce week. Součástí akce byly jak informace o nejnovějších trendech v balení v segmentu e-commerce, tak i prohlídka výrobní haly společnosti s detailním popisem jednotlivých logistických operací a strojů. Výrobě krabic vládne automatizace, trendem je dále apel na recyklovatelnost, individualizaci a marketingové využití obalů.

Adam Šíma, account manager společnosti Smurfit Kappa Czech, se zaměřil na skutečnost, že správně zvolená automatizace přináší mnoho výhod. Uvádí, že 63 % e-retailerů věří, že mohou zlepšit zákaznický zážitek změnou obalu. V ČR se nejvíce používá klopová krabice s fixními rozměry. Následují obaly s variabilními rozměry. Nejběžnější automatizovaná linka je na obaly s variabilní úpravou rozměrů. „Při automatizaci na míru je potřeba znát balicí proces, produktové portfolio, ochranu produktu, design obalu a plánování peaků,“ říká Adam Šíma. Dodává, že pro optimalizaci v balicím procesu je potřeba např. vědět, jakým způsobem firma balí, zda posílá krabice po jedné nebo stohuje více kusů na paletu, jestli používá jeden rozměrový typ krabice, zda často mění požadavky na rozměry a tvar krabic a v neposlední řadě to, jak vypadá sekundární balení pro odběratele.

Efektivní musí být i dodavatelský řetězec. V e-commerce je klíčová ochrana produktu. „Každý produkt vyžaduje přiměřenou ochranu. Před stanovením odpovídajících způsobů balení je nutné znát náchylnost baleného produktu a vlivy dodavatelského řetězce. Musí se myslet na ochranu produktů během přepravy a skladování. V e-shopech se balí i křehké produkty, například lahve. V těchto případech může obal počítat s deformačními zónami, díky kterým je produkt ochráněn,“ uvádí Jan Kaprhál z marketingu společnosti Smurfit Kappa Czech. Hovořil i o procesu vedoucí k eliminaci poškození a o ISTA certifikaci, tedy analýze výkonu obalu. Ta zahrnuje např. pádové testy, působení na obal vibrační lavicí, atd. Při vývoji obalů se myslí i na reverzní logistiku. V e-commerce se setkáváme v praxi s obaly, které je po otevření možné opětovně zabalit a produkt v nich vrátit zpět e-shopu.

Miroslav Karazím, account manager společnosti Smurfit Kappa Czech, mluvil o tom, že rozbalování krabice je samo o sobě zážitek. A ten může být maximálně příjemný. „Konkurenční prostředí je v ČR velké, proto má budoucnost i marketingové využití obalů. Komunikace přes obal by měla být součástí unboxingu. Díky obalu lze budovat značku. Kvalitní nápaditá krabice může výrazně pomoci v budování loajality,“ konstatuje Miroslav Karazím. Podotýká, že přes krabice lze dělat efektivní marketingové kampaně, jejichž cena záleží na množství a velikosti obalů. Studie Smurfit Kappa research 2017 ukázala, že 82 % e-retailerů chce, aby obal prezentoval jejich značku. Pouze 18 % balíků informuje zákazníky, jak balík otevřít a 70 % balíků je potištěných z vnějšku. „Jen 35 % balíků je lehce rozbalitelných. Šest z deseti balíků potřebuje k rozbalení nějaký nástroj. 41 % balíků je téměř poloprázdných a 13 % je téměř zcela prázdných. 73 % balíků může být v případě potřeby jednoduše vráceno, což pramení z celosvětové statistiky, v ČR je toto číslo výrazně nižší,“ sděluje Miroslav Karazím.

Text a foto: Petr Neckař

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu

Případová studie: Společnost Lindt nahrazuje plasty vítězným obalem z kartonu Společnost Lindt & Sprüngli GmbH vyvinula ve spolupráci s Cardbox Packaging Wolfsberg GmbH nový úspěšný obal na své čokoládové berušky. Balení čokoládových berušek už tak nenajdeme v plastovém obalu, ale v kompletně recyklovatelném kartonovém obalu, který má podporovat udržitelnost, a zároveň si uchovává atraktivní vzhled pro spotřebitele.  Přidaná hodnota obalu spočívá také […]

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností

Řešení jménem Agilox: chytré manévry mezi regály s naprostou přesností Příští rok v únoru uplyne přesně 30 let od chvíle, kdy na trh vstoupila společnost Amtech. A za tři dekády se na něm zabydlela víc než viditelně – ve svém oboru se vyšvihla mezi elitu. Od prvotních dodávek jednotlivých technologických zařízení se postupně propracovala ke […]

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky!

Vepak uvádí na trh Bag in Box sáčky! Společnost Vepak, český výrobce plastových obalových materiálů, uvedla do provozu novou linku na výrobu Bag in Box sáčků. Firma s dlouholetou tradicí a stabilním místem na trhu se snaží neustále rozvíjet a technologicky posouvat. Inovativní technologie umožnují vyrábět velmi kvalitní fólie a sáčky, dle přání zákazníků, při […]

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu

Řezací systém iECHO součástí obalového průmyslu Automatické řezací systémy iECHO umožňují díky variabilitě osazení na jednom pracovišti zpracovávat různé materiály jako jsou voštinové, pěnové, MDF a PVC desky, vlněné lepenky, samolepicí fólie, plexisklo, hliníkové sendviče, textilie, těsnicí materiály a další. Jeden stroj tedy pokryje několik segmentů výroby a v průběhu času jej lze doplňovat o další […]
Vydává
Skupina ATOZ Packaging
ATOZ STUDIO s.r.o.
Holečkova 657/29
150 00 Praha 5 – Smíchov
tel.: +420 606 023 052
IČO: 63987317
www.atoz.cz

Bezplatná registrace k odběru emailového zpravodajství SB News ZDE.
Sledujte naše profily na LinkedIn, Facebook a Twitter
Šéfredaktor
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz
Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required