logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

E-commerce week: výrobě krabic vládne automatizace

4. července 2019
Zpravodajství 0
1232
E-commerce week: výrobě krabic vládne automatizace

Společnost Smurfit Kappa Czech ve svém závodu v Žimrovicích u Opavy ve dnech 11. až 13. 6. uspořádala E-commerce week. Součástí akce byly jak informace o nejnovějších trendech v balení v segmentu e-commerce, tak i prohlídka výrobní haly společnosti s detailním popisem jednotlivých logistických operací a strojů. Výrobě krabic vládne automatizace, trendem je dále apel na recyklovatelnost, individualizaci a marketingové využití obalů.

Adam Šíma, account manager společnosti Smurfit Kappa Czech, se zaměřil na skutečnost, že správně zvolená automatizace přináší mnoho výhod. Uvádí, že 63 % e-retailerů věří, že mohou zlepšit zákaznický zážitek změnou obalu. V ČR se nejvíce používá klopová krabice s fixními rozměry. Následují obaly s variabilními rozměry. Nejběžnější automatizovaná linka je na obaly s variabilní úpravou rozměrů. „Při automatizaci na míru je potřeba znát balicí proces, produktové portfolio, ochranu produktu, design obalu a plánování peaků,“ říká Adam Šíma. Dodává, že pro optimalizaci v balicím procesu je potřeba např. vědět, jakým způsobem firma balí, zda posílá krabice po jedné nebo stohuje více kusů na paletu, jestli používá jeden rozměrový typ krabice, zda často mění požadavky na rozměry a tvar krabic a v neposlední řadě to, jak vypadá sekundární balení pro odběratele.

Efektivní musí být i dodavatelský řetězec. V e-commerce je klíčová ochrana produktu. „Každý produkt vyžaduje přiměřenou ochranu. Před stanovením odpovídajících způsobů balení je nutné znát náchylnost baleného produktu a vlivy dodavatelského řetězce. Musí se myslet na ochranu produktů během přepravy a skladování. V e-shopech se balí i křehké produkty, například lahve. V těchto případech může obal počítat s deformačními zónami, díky kterým je produkt ochráněn,“ uvádí Jan Kaprhál z marketingu společnosti Smurfit Kappa Czech. Hovořil i o procesu vedoucí k eliminaci poškození a o ISTA certifikaci, tedy analýze výkonu obalu. Ta zahrnuje např. pádové testy, působení na obal vibrační lavicí, atd. Při vývoji obalů se myslí i na reverzní logistiku. V e-commerce se setkáváme v praxi s obaly, které je po otevření možné opětovně zabalit a produkt v nich vrátit zpět e-shopu.

Miroslav Karazím, account manager společnosti Smurfit Kappa Czech, mluvil o tom, že rozbalování krabice je samo o sobě zážitek. A ten může být maximálně příjemný. „Konkurenční prostředí je v ČR velké, proto má budoucnost i marketingové využití obalů. Komunikace přes obal by měla být součástí unboxingu. Díky obalu lze budovat značku. Kvalitní nápaditá krabice může výrazně pomoci v budování loajality,“ konstatuje Miroslav Karazím. Podotýká, že přes krabice lze dělat efektivní marketingové kampaně, jejichž cena záleží na množství a velikosti obalů. Studie Smurfit Kappa research 2017 ukázala, že 82 % e-retailerů chce, aby obal prezentoval jejich značku. Pouze 18 % balíků informuje zákazníky, jak balík otevřít a 70 % balíků je potištěných z vnějšku. „Jen 35 % balíků je lehce rozbalitelných. Šest z deseti balíků potřebuje k rozbalení nějaký nástroj. 41 % balíků je téměř poloprázdných a 13 % je téměř zcela prázdných. 73 % balíků může být v případě potřeby jednoduše vráceno, což pramení z celosvětové statistiky, v ČR je toto číslo výrazně nižší,“ sděluje Miroslav Karazím.

Text a foto: Petr Neckař

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required