Společnost Pivovary Staropramen oznámila, že získala většinový podíl akcií (89 %) v regionálním Pivovaru Pardubice. Důvodem tohoto kroku je pokračující zájem spotřebitelů o regionální značky piv a s tím rostoucí význam těchto pivovarů. Ke smíchovskému Staropramenu a regionálnímu severomoravskému Ostravaru tak nově patří východočeský Pardubický pivovar, jehož prodeje chce nový majitel rozšířit nejen do celého Česka, ale také posílit prodeje za hranicemi republiky. Aby si pivovar zachoval co nejvíce svůj charakter, nebude začleněn do pivovarské skupiny, ale zůstane samostatným právním subjektem se svým vlastním vedením, stávajícími zaměstnanci a hospodařením.
Výběr vhodného pivovaru trval přes dva roky. Během té doby zástupci pivovaru zmapovali veškeré možnosti akvizic v Česku. Konečná volba padla na Pardubický pivovar. Důvodů proč si Pivovary Staropramen vybraly právě tento pivovar je několik. „V prvé řadě jsou to skvělá piva řemeslně zpracovaná místními pivovarníky a velmi zajímavé portfolio značek. Líbila se nám i velikost pivovaru. Vliv na naše rozhodnutí měla také poloha pivovaru, protože jsme hledali pivovar v Čechách. A v neposlední řadě jsme našli společnou řeč a porozumění si v oblasti budoucností a rozvoje pivovaru se současnými majiteli, což se ukázalo jako klíčové pro naši finální dohodu,“ doplňuje Kovařík, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen.
Výběr vhodného pivovaru trval přes dva roky. Během té doby zástupci pivovaru zmapovali veškeré možnosti akvizic v Česku. Konečná volba padla na Pardubický pivovar. Důvodů proč si Pivovary Staropramen vybraly právě tento pivovar je několik. „V prvé řadě jsou to skvělá piva řemeslně zpracovaná místními pivovarníky a velmi zajímavé portfolio značek. Líbila se nám i velikost pivovaru. Vliv na naše rozhodnutí měla také poloha pivovaru, protože jsme hledali pivovar v Čechách. A v neposlední řadě jsme našli společnou řeč a porozumění si v oblasti budoucností a rozvoje pivovaru se současnými majiteli, což se ukázalo jako klíčové pro naši finální dohodu,“ komentuje Kovařík, generální ředitel společnosti Pivovary Staropramen.
Novým předsedou představenstva Pardubického pivovaru bude Zdenek Havlena, stávající finanční ředitel společnosti Pivovary Staropramen. Novou ředitelkou pivovaru se stane Petra Chovancová, která stojí za rozvojem značek Staropramen a Braník. (Na snímku nahoře jsou právě Zdenek Havlena a Petra Chovancová.)
S Petrou Chovancovou jsme zveřejnili rozhovor v časopisu Svět balení 102 / leden-březen 2019 a také na tomto portálu.

