
Společnost Smurfit Kappa kromě řady svých dalších aktivit patří ke specialistům na výrobu BIB (Bag In Box) obalů. Tyto obaly vyrábí pro nápojový průmysl (především víno, šťávy, mošty), ale i spotřebitelský či chemický průmysl. K nejnovějším počinům patří BIB obaly na olivové oleje.
K progresivním typům obalů, z hlediska použitých materiálů či své konstrukce, patří BIB. Vedle většího objemu, snadnému čerpání obsahu pomocí ventilu a bariérovým vlastnostem, mají obaly i výrazný reklamní potenciále. Vzhledem ke své velikosti nabízejí velké marketingově využitelné plochy k potisku. Smurfit Kappa vyrábí jak klasické BIB (tedy plastový vak s ventilem v lepenkové krabici), tak i jejich moderní kombinaci Pouch-Up, která je modifikací stojacího sáčku s ventilem a není u ní potřeba nosná krabice. V těchto dnech došlo k rozšíření portfolia právě tohoto typu obalu a rodinu Pouch-Up obalů doplnil nový obal na olivový olej.
Enviromentální varianta
Inovace, která je součástí inovativního portfolia Pouch-Up je k dispozici jako 1.5litrový obal a váží 17krát méně než jeho případný skleněný protějšek. Toto snížení hmotnosti, spolu s úspornou velikostí je nejen nákladově efektivnější pro zákazníka, ale také vede k významnému snížení spotřeby plastů a emisí CO2 během celého logistického cyklu. Obal je vhodný jak pro automatické, tak i poloautomatické plnicí stroje.
Jak zaujmout spotřebitele
I když je prioritou obalového systému především minimalizace dopadu na životní prostředí v každém aspektu svého cyklu, tedy od dodávky přes výrobu až po distribuci a následnou recyklaci, obal zaujme svým marketingovým potenciálem. K zatraktivnění designu slouží všechny jeho komunikační plochy.
Text: Jana Žižková