
Společnost Tesco uspořádala se svými partnery čtvrtý ročník středoevropské konference o potravinovém odpadu. Letos se konala v Praze. Symbolicky připadla na Mezinárodní den životního prostředí. Akce, na které se sešli zástupci podnikatelských i vládních institucí a nevládních organizací z celé střední Evropy, hledala řešení na snižování množství potravinového a obalového odpadu.
Během konference se zástupci různých průmyslových odvětví a organizací pokusili identifikovat zdroje potravinového a obalového odpadu a vytvořit společnou vizi budoucnosti. Všichni se shodli na tom, že zásadní pro snížení množství potravinového a plastového odpadu v regionu střední Evropy je spolupráce dodavatelů a maloobchodníků. Ti by společně měli přinášet řešení, které budou podněcovat i zákazníky k odpovědnému jednání.
První etapou snižování potravinového a plastového odpadu ve firmách je vždy měření a stanovení cílů. Pravidelně zveřejňované údaje o potravinovém odpadu společnosti Tesco dokazují, že jde o to správný přístup.
„Transparentnost a měření jsou nezbytné pro identifikaci problémových míst a pro řešení příčin plýtvání potravinami. Pomáhá to každému pochopit, kolik, kde a proč se plýtvá jídlem,“ říká Matt Simister, generální ředitel Tesco ve střední Evropě.
Tesco transparentně měří svůj potravinový odpad. Od roku 2016/17 se firmě podařilo snížit plýtvání potravinami ve vlastních provozech o 55 % a darovat 2052 tun neprodaných potravin lidem v nouzi.
„Plýtvání potravinami je příliš velké téma pro každou společnost, která by se jím musela zabývat sama. Vyzýváme proto každou další potravinářskou společnost, aby se do roku 2030 zavázala snížit na polovinu celosvětový objem potravinového odpadu a zveřejnit data o svém potravinovém odpadu,“ dodává Matt Simister.