
V reakci na požadavky současného trhu vybudovala společnost Antalis, evropská jednička v distribuci průmyslových obalů, pro všechny evropské zákazníky šest PDC neboli center obalového designu (Packaging Design Centre), která jsou připravena řešit jakékoliv zadání ze strany zákazníka.
PDC Antalis s pracovišti v Anglii (1), Německu (3), Dánsku (1) a Polsku (1), může reagovat na širokou škálu potřeb, ať už jde o design řešení, ochranu výrobků, optimalizaci procesu balení, redukci škod při přepravě, či reverzní logistiku. Popudem k vybudování PDC jsou současné tendence na trhu s obaly, mezi které patří především nárůst obchodu zrealizovaného přes online, potřeba automatizace logistických procesů, důležitost rychlé ekologické reformy a rostoucí potřeby zákazníků v oblasti balení založeného na zkušenostech.
Německo ve znamení automotive
Všechna 3 designová centra v Německu se specializují na segment automotive a jsou vybavena nejmodernějšími zařízeními. Se specializovanými 3D programy lze vytvořit obalové řešení, i když ještě výrobek není vyrobený. Vybavení umožňuje zpracovávat různé data, čímž se usnadňuje zákazníkům celý proces vývoje jejich výrobku.
Nejnovější PDC v Anglii a Polsku
Dvě nejnovější PDC, v Anglii a v Polsku, posilují odbornost Antalis packaging a jsou příležitostí pro novou generaci bespoke – řešení požadavků zákazníků na míru. Nové Packaging Design centrum u Katovic se specializuje na logistiku a segment automobilového průmyslu a je dispozici projektům z CSEE regionu. Aleksander Gwizdala, sales packaging manager, uvádí: „Díky strategickému umístění tohoto nového design centra jsme nyní schopni reagovat na vzrůstající požadavky z oblasti obalového designu ve východní Evropě.“
Smart Packaging Solution a udržitelnost
Udržitelný rozvoj ve strategickém plánu není pouhou možností. Úsilí společnosti Antalis směřuje každodenně ke snižování ekologické stopy, a to díky Smart Packaging Solutions. Obaloví technici, kteří pracují v Packaging Design Centrech, jsou zavázáni k minimalizaci obalových materiálů, aniž by riskovali ochranu výrobku. Princip RRR (Reduce – Reuse – Recycle) vede obalové designéry k tomu, aby zákazníkům předkládali udržitelná obalová řešení.
Text: Jana Žižková