logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...
  • Kristína Pomsárová se ve společnosti Angry Beards stará o logistiku, sklady a nákup. Zároveň je...
  • Výrobci papírových pytlů a pytlového kraftového papíru napříč Evropou začali pracovat na...
  • Společnost Mondi oznámila, že do jejího týmu nastoupil Gavin Mounce na pozici ředitele pro...
  • Americká společnost BW Packaging, divize obalových strojů skupiny Barry-Wehmiller, sjednotila...

V e-shopu Košík.cz zákazníci díky nabídce bezobalového sortimentu ušetřili už čtvrt tuny plastů

20. května 2019
Zpravodajství 0
1025
V e-shopu Košík.cz zákazníci díky nabídce bezobalového sortimentu ušetřili už čtvrt tuny plastů

Internetový prodejce potravin Košík.cz pokračuje v rozšiřování svého bezobalového sortimentu. Necelý půlrok od startu projektu nabízí 80 položek, které si lidé mohou objednat odvážené do papírových sáčků. Nově představil prémiovou kávu od MamaCoffee, sušenky z pekařství Zemanka nebo granoly Country Life. Chystá se zároveň na vyhodnocení pilotního provozu celého projektu, ze kterého vzejdou podněty pro jeho další směřování.

Od startu projektu si zákazníci Košíku koupili již více než deset tun potravin na váhu. Díky plnění zásobníků z velkoobjemových balení ušetřili bezmála 30.000 plastových obalů, ve kterých se jednotlivé suroviny běžně prodávají. Tímto tempem se za rok podaří ušetřit skoro 700 kg plastového odpadu, jehož spálením by se do ovzduší uvolnily více než čtyři tuny CO2.

Vzhledem k tomu, v jakém množství se suroviny na váhu prodávají, rozhodl se Košík podruhé rozšířit nabídku. Ve spolupráci s MamaCoffee nabízí ve třech variantách kávu na váhu, doplnil také několik druhů sušenek od biopekárny Zemanka nebo bio granolu od Country Life. Právě müsli a cornflakes totiž patří po rýži a luštěninách k nejčastěji nakupovaným položkám. Bezobalové portfolio se tak dostalo na osm desítek druhů potravin.

„Nadále testujeme, jaké suroviny jsou pro prodej na váhu vhodné. Ukazuje se, že prodej na váhu má předpoklady nabídnout nejvyšší možnou kvalitu a čerstvost. S ohledem na množství denně odsypaného množství totiž zákazník dostane vždy dávku z nově otevřeného balení, neboť zásobníky se doplňují několikrát denně. Proto se nebojíme prodávat ani kávu, u které je maximální čerstvost opravdu důležitá a kterou si nyní mohou zákazníci objednat přesně v takovém množství, aby ji nemuseli zbytečně skladovat,“ uvádí Tomáš Jeřábek, CEO Košík.cz.

Na konci června Košík plánuje vyhodnocení půlročního pilotního provozu s garanty ze společnosti Miwa, která se dlouhodobě věnuje vývoji systémů pro nakupování s opakovaně využitelnými obaly.

„Pilotní projekt již nyní hodnotíme kladně a poznatky, které jsme nasbírali a předáme odborníkům z Miwa, mohou výrazným způsobem posunout budoucnost retailu v podobě nástupu opakovaně využitelných obalů. Naší sekci proto chceme věnovat výrazně více místa v rámci skladu Košíku, zařadit nové položky a začít testovat také další typy obalů nad rámec současných papírových sáčků,“ zmiňuje Tomáš Jeřábek. „Řešení budeme hledat mimo jiné spolu se zákazníky. Jejich zájem o bezobalovou budoucnost a zpětná vazba jsou pro nás nedocenitelné.“

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]

Greiner investuje ve Slušovicích stovky milionů. Nová inline linka na recyklovaný PET posune výrobu o další úroveň

Společnost Greiner Packaging Slušovice, specializující se na výrobu plastových kelímků, vaniček a víček především pro potravinářský průmysl, realizuje ve svém areálu největší technologickou investici za 33 let svého působení. Nová rPET Inline linka Srdcem této investice je nová rPET inline výrobní linka, která bude schopná produkovat až 500 milionů kelímků ročně. Zpracovávat bude recyklovaný PET […]

Mondi Bupak je sociálně zodpovědnou firmou

Jako výrobní firma si zakládáme především na kvalitě, službách a inovacích, a právě tyto aspekty nám pomáhají dosahovat skvělých výsledků spolupráce s našimi zákazníky a zajistit naší společnosti udržitelný růst. Nejsme však zdravě ambiciózní jen v oblasti výroby a vztahů se zákazníky, velmi dbáme i na naši zodpovědnost vůči životnímu prostředí a komunitě. Naši zaměstnanci jsou pro […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required