
Diskonty Aldi a Lidl stále častěji přistupují ke změně svých obchodních konceptů, aby reagovaly na měnící se potřeby nakupujících. Příkladem může být začátkem dubna zahájený zkušební provoz prvních samoobslužných pokladen v britském Aldi nebo irský Lidl jako průkopník recyklace v místě prodeje.
Společnost Aldi zavedla samoobslužné pokladny v prodejně v Glascote v Tamworthu. I když pro první retailovou čtyřku je to už standard a Lidl, její hlavní konkurent, je provozuje ve 150 ze svých 740 britských obchodů, v jejím případě je to premiéra. Retailer doufá, že pokladny vylepší nákupní zážitek tím, že jej zrychlí a zjednoduší. Aldi se následně rozhodne, jestli je na základě úspěchu tohoto testu rozšíří i do dalších prodejen.
Obchod v Glascote je využíván jako testovací prostor pro nové iniciativy a koncepty, o kterých se potom uvažuje pro využití v celostátním měřítku. Představuje další zajímavé nové prvky, které vedou k sofistikovanější a efektivnější strategii pro udržitelnou budoucnost celé firmy. Aldi inovuje neustále. Nedávno jsme psali o otevření jeho prvního lokálního konceptu. Tato prodejna byla vytvořena s cílem vylepšit nákupní zážitek ve velkých městech.
Irský Lidl recykluje v obchodech
Konkurenční Lidl se stal prvním irským retailerem, který nakupujícím nabízí recyklační stanice v místě prodeje a snižuje tak množství obalového odpadu nakoupeného v obchodě. Zákazníci mohou zlikvidovat nežádoucí papír a plastové obaly ve stanicích umístěných na konci pokladen. Tento postup byl otestován ve třech prodejnách s takovým úspěchem, že jej Lidl zavádí do všech 160 obchodů v Irsku. Plasty jsou i nadále oblastí, kde retaileři často přistupují k novým iniciativám, jejichž cílem je snížit množství odpadu. Aldi nedávno ve Skotsku zahájil testování pěti řad ovoce a zeleniny bez plastů. Bezplastový test u čerstvých potravin rozjelo také Tesco.