
Spolupráce firem Smurfit Kappa a Vitopap funguje již řadu let a stejnou dobu patří společnost i ke špičce ve výrobě jak obalů z lepenky, tak i BIB (Bag in Box). Již před pěti lety navázala část koncernu, Smurfit Kappa Bag-in-Box, spolupráci s organizátory prestižní soutěže určené pro producenty vín, které se pravidelně zúčastňují odborníci z více než 100 států světa. Díky neustálému růstu obliby vína v BIB obalech a zároveň k proměně plnění směrem ke kvalitnějším vínům, se stal letos Smurfit Kappa oficiálním partnerem soutěže International Wine.
Obaly typu BIB mají pro spotřebitele i výrobce hned několik významných benefitů. Obal, který se skládá z krabice vlnité lepenky a flexibilního sáčku s ventilem, je velmi dobře skladný i manipulovatelný. Díky ventilu je zajištěna účinná ochrana vůči případné oxidaci a tím i rychlejšímu znehodnocení vína, i v případě otevření obalu. Kašírované vlnité lepenky, které tvoří nosnou část pro vak uvnitř, poskytují obrovskou komunikační plochu, kterou lze díky kvalitnímu potisku (především ofsetem) velmi dobře využít i marketingově.
V BIB nalezneme kvalitní vína i exkluzivní značek
Požadavky trhu se mění a BIB obal již dávno není synonymem pro laciná vína k táboráku, ale právě naopak. Výhody obalu si uvědomuje více a více producentů a využívají ho k plnění kvalitními víny, jejichž chuť spotřebitel lépe ocení. Uvádí se, že došlo k prudkému nárůstu počtu prémiových vín dostupných v balení Bag-in-Box. Ve Francii například poprvé podíl Bag-in-Box na trhu v supermarketech dosáhl 40%.
Které víno v BIB získá v březnu cenu?
Z důvodu vzrůstající kvality baleného produktu i možností marketingového potenciálu, se vína v tomto obalu staly populárními v řadě různých soutěží, z nichž International Wine Box Competition patří k nejprestižnějším. Soutěž je pro producenty vína skvělou příležitostí k získání uznání a pro zviditelnění se na spotřebitelském trhu. Další ročník soutěže se bude konat v pátek 22. března 2019 v Toulouse.
Text: Jana Žižková