Britský řetězec kaváren Costa Coffee mění majitele. Od britské skupiny Whitbread jej za 3,9 miliardy liber kupuje nápojářský gigant Coca-Cola. Součástí transakce je celosvětová síť kaváren včetně 46 českých poboček. Coca-Cola tak chce na trhu s kávou konkurovat světové kavárenské jedničce Starbucksu, jež nedávno uzavřela licenční smlouvu s potravinářskou firmou Nestlé.
Whitbread už dříve oznámila, že hodlá Costu prodat, aby se mohla soustředit na svůj hlavní byznys, kterým je rychle rostoucí značka hotelů Premier-Inn. „Transakce, kterou bezvýhradně podpořilo celé představenstvo, je v nejlepším zájmu akcionářů,“ oznámil Whitbread. Většinu příjmů z transakce firma rozdělí mezi akcionáře.
Coca-Cola díky akvizici Costy vstupuje do nové oblasti. „Teplé nápoje jsou jedním z mála zbývajících segmentů nápojového byznysu, ve kterém Coca-Cola nemá žádnou globální značku. Costa nám poskytuje přístup na tento trh,“ prohlásil prezident Coca-Coly James Quincey. Podle šéfky Whitbread Allison Brittainové může ze spojení Costy s Coca-Colou vzniknout nová řada kávových nápojů, které pak nábojářský obr nabídne prostřednictvím své masivní distribuční sítě sahající od restaurací přes maloobchodní prodejny až po nápojové automaty, uvedla pro BBC.
Costa Coffee má ve Velké Británii přes 2400 kaváren a dalších 1400 poboček ve více než 30 zemích světa.

