Pivovar ve Velkých Popovicích rozšířil před hlavní pivařskou sezonou kapacitu výroby piva Kozel téměř o pětinu na 49 tisíc hektolitrů týdně a 2 miliony hektolitrů za rok. Reaguje tak na rostoucí popularitu u spotřebitelů v tuzemsku i zahraničí, kde je Kozel vůbec nejprodávanějším českým pivem.
Celková výše investice do rozšíření výroby ve Velkých Popovicích dosáhla 91 milionů korun, z toho 63 milionů korun směřovalo do varny, zbytek stál sklad piv. „O investici jsme rozhodli loni v březnu, vlastní práce byly zahájeny v srpnu a pokračovaly i přes zimu. Díky tomu máme hotovo na počátku hlavní sezony a jsme připraveni plně uspokojit poptávku po pivu Kozel,“ říká manažer pivovaru ve Velkých Popovicích Petr Kofroň. Nová technologie umožní ve třech rmutovacích kádích vařit 12 várek za den a to při zachování originální výroby piva Kozel.
Investice zahrnuje zejména novou scezovací káď a rmutovací pánev z vysoce kvalitní nerezové oceli. Rozměr scezovací kádě je 8,5 m v průměru a samotná váží přes 30 tun. Kromě varny investoval velkopopovický pivovar také do nového skladu, aby mohl pivo po výrobě kvalitně uskladnit před jeho expedicí ke spotřebitelům.
Rozšířením výroby reaguje velkopopovický pivovar na rostoucí popularitu piva Kozel na domácím trhu a zejména v zahraničí. Export piv z Velkých Popovic se loni zvýšil o 12 procent. V licenci se jej uvařilo také o 12 % více oproti loňsku – zejména v Rusku, na Slovensku a v Kazachstánu. Největší zájem mají spotřebitelé o světlý ležák a také o Kozel černý. Ten je jedním z neprodávanějších tmavých piv na světě a zájem o něj výrazně roste zejména na asijských trzích. V tuzemsku pak Kozel posiluje svoji pozici druhé nejoblíbenější značky, hned za dlouhodobou jedničkou, ležákem Pilsner Urquel.