Ikonická Becherovka mění design své láhve. Designová změna lahví čeká i pivo Hubertus, které spadá pod Kácovský pivovar. Na obou proměnách se podílela sklářská firma O-I, která patří mezi největší výrobce skleněných obalů na světě.
Na základě požadavků Becherovky bylo pro O-I prioritou odlehčení láhve ve spojení s úpravou tvaru etiketovacího prostoru a použitými dekory. Zákazník měl jasnou představu o změně celkového vzhledu a etiket. K tomu byl upraven etiketovací prostor na láhvi. Použité logo na láhvi bylo upraveno tak, aby se více podobalo originálnímu znaku klienta.
„Becherovka je v charakteristické ploché láhvi k dostání už od roku 1866. Od té doby se její láhev stala jedním ze symbolů české kultury,“ říká Jakub Will Loos, manažer značky Becherovka. „Nyní ale Becherovku omlazujeme. Přibližujeme se mladým lidem, což chceme podpořit také novou lahví a etiketou. Chceme, aby se mladší generace zajímaly o fantastický příběh Becherovky a přitom věděly, že se z ní dají míchat skvělé koktejly a že v zahraničních barech má prestižní pověst. Proto jsme se rozhodli pro mladší, čistší a prémiovější design, který ale zároveň symbolem rodu Becherů odkazuje na bohatou historii značky i na záhady, které jsou s ní spojené.“
S dobou i s tradicí
Druhá změna se dotkla skleněného obalu pro pivní mok. Kácovský pivovar si pro své pivo Hubertus přál novou láhev o obsahu 50 cl. Zákazník chtěl zachovat výšku a průměr lahve a uzávěr. Nicméně měl v plánu změnit kompletně etikety pro danou láhev a tudíž byla možnost provést změnu průměru etiketovacího prostoru a tvaru krku. Klient souhlasil i s využitím kónického těla pro nové etikety. Tvarových řešení bylo několik a společnost O-I různě kombinovala designové prvky. Na láhev se aplikovalo logo firmy a rok založení.

„Motivací pro změnu lahve byla pro vedení pivovaru především snaha přinést zákazníkovi naše produkty v neotřelém obalu, který zaujme na první pohled celkovým vzhledem i drobnými detaily. Chtěli jsme vyvinout design, který zákazníkovi říká, že jdeme s dobou, ale zároveň dýchá tradicí. S novou lahví jsme vyhráli i významná ocenění, která doplňují naše nadšení a spokojenost. Odměnou jsou pro nás také pozitivní reakce jednotlivých zákazníků,“ řekl Milan Bittner, sládek pivovaru.
Společnosti O-I patří v České republice dva závody v Dubí a v Novém Sedle. Za loňský rok měla firma obrat v hodnotě bezmála dvou miliard korun a zaujímá kolem 52 % českého trhu. Mezi klíčové klienty O-I patří Budějovický Budvar, Bohemia Sekt, Pivovary Staropramen, Plzeňský Prazdroj či STOCK Plzeň-Božkov.


