Mediální agentura Zenith publikovala přehled deseti největších reklamních trhů světa z pohledu investic, který má význam i pro obalový trh. V roce 2017 vedly USA (197,474 mld. USD), následované Čínou (80,440 mld. USD) a Japonskem (42,972 mld. USD). ČR je na 46. místě z 81 sledovaných trhů.
Podle předpovědi agentury se pořadí na prvních třech místech udrží i v následujících letech, změny zřejmě proběhnou na spodních třech příčkách. Své pozice si i v následujících třech letech uhájí Velká Británie, Německo, Brazílie a Jižní Korea. Velká Británie by si před Německem měla i nadále udržet značný náskok, který v roce 2020 dosáhne téměř 3,8 mld. USD. Francii na její aktuální 8. pozici pravděpodobně předežene Austrálie a Kanada bude na aktuální 10. pozici nahrazena Indonésií.
Česká republika byla v roce 2017 na 43. pozici z celkem 81 trhů, které Zenith pravidelně sleduje. Investice do reklamy zde činily dle odhadů 26,9 miliardy Kč. „V roce 2020 budou investice do reklamy v Česku dosahovat cca 29,8 miliardy Kč, ČR si tak udrží svoji pozici mezi sledovanými trhy,“ říká Michal Šeda z výzkumné agentury Ninah, která je spolu se Zenithem součástí komunikační skupiny Publicis One.

