logo

Svět balení je platforma, která zahrnuje tištěný časopis, webový portál se zpravodajstvím, sociální sítě a příme provázání na největší obalový kongres OBALKO. Na webu svetbaleni.cz najdete články, zpravodajství, publicistiku, produktové inovace, rozhovory nebo marketingové tipy.

  • Zprávy
    • Z obalového trhu
    • Inovace
    • Udržitelnost
    • Technologie
    • Design
    • Značení
    • Smart packaging
    • Inspirace ze světa balení
  • Analýzy
    • 20 let časopisu Svět balení
    • Oborová řešení
    • Případové studie
    • Na návštěvě
    • Benchmarking
    • Průzkumy a data
    • Jak na recyklovatelný obal
  • Rozhovory
  • Události
    • Agenda
    • Domácí akce
    • Zahraniční akce
  • SB NEWS
    • Nejnovější vydání newsletteru
    • Registrace k odběru newsletteru
  • Kongres Obalko
    • O kongresu
    • Webináře OBALKO Overtime
    • Report z kongresu OBALKO 8
    • Program
    • Řečníci
    • Partneři
    • Registrace
  • O časopisu
    • Profil časopisu
    • Aktuální vydání
    • Připravované vydání
    • Certifikace PEFC
    • Registrace k odběru časopisu
    • Inzerce
    • Kontakty
    • Jak se spojit
  • Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes...
  • Mondi rozšiřuje spolupráci s německým výrobcem soli Südwestdeutsche Salzwerke AG (SWS), známým...
  • Spotřeba obalových materiálů z bioplastů poroste celosvětově přibližně o 10 % ročně. Do roku...
  • Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své...
  • Logistický sektor stojí na prahu zásadných zmien. Globálne dodávateľské reťazce čelia tlaku...

Studio Najbrt změní tvář Národní galerie

7. května 2018
Zpravodajství 0
2979
Studio Najbrt změní tvář Národní galerie

Národní galerie Praha našla díky designérské soutěži, kterou pro ni zorganizoval CZECHDESIGN, partnera pro realizaci nové vizuální identity. V konkurenci 9 předních českých studií zvítězilo svým komplexně zpracovaným návrhem Studio Najbrt. Vedle galerie DOX, MFF Karlovy Vary nebo České filharmonie si tak na konto připisuje vizuální identitu další významné kulturní instituce.

Cílem soutěže bylo najít vizuální identitu, která Národní galerii zpřístupní široké veřejnosti atraktivní, současnou a výraznou vizuální komunikací. Vyzvané soutěže se zúčastnilo devět grafických studií, do druhého kola společně se Studiem Najbrt postoupila studia Side2 (2. místo) a Heyduk, Musil & Strnad (3. místo).

Cestu k nové vizuální identitě zahájila Národni galerie už v roce 2015, kdy uspořádala otevřenou soutěž, kterou bez udání důvodu po odevzdání prací zrušila, za což sklidila kritiku designérské obce. O dva roky později nový tým Sekce prezentace, marketingu a komunikace NGP oslovil CZECHDESIGN a společně zahájili intenzivní přípravu nové, tentokrát vyzvané soutěže. „Jsme rádi, že Národní galerie Praha jde příkladem ostatním veřejným institucím a došla k nové vizuální identitě férovou a transparentní cestou. Výsledek soutěže jistě vzbudí vzrušené diskuze o tom, jak se mají instituce ke kvalitnímu návrhu dostat. Národní galerie vyzvala studia z nejlepších a odborná porota rozhodla o výsledku. Soutěž je přínosem pro všechny zúčastněné strany – splnila cíle a očekávání Národní galerie, designérům nastavila férové podmínky a adekvátní finanční ohodnocení včetně skicovného v 1. kole soutěže,“ říká k soutěži Jana Vinšová, manažerka CZECHDESIGN.

Otevřená instituce

Nejzásadnějším požadavkem bylo, aby nová identita komunikovala galerii jako živou a otevřenou instituci, přátelskou a příjemnou k návštěvníkům, tedy aby byl znatelný posun od velké nepřístupné instituce, kterou symbolizuje dosavadní logo se znakem lva.

Do soutěžního procesu byli kromě zástupců NGP od začátku zapojeni externí nezávislí odborníci z řad grafických designérů, kteří se podíleli na zadání soutěže a hodnocení došlých návrhů v prvním i ve druhém kole soutěže.

Studio Najbrt, vítěz soutěže, se stane autorem vizuální identity Národní galerie Praha a získá zakázku na zpracování komplexního grafického manuálu v hodnotě 1.300.000 Kč, v jejímž rámci bude v průběhu následujícího roku postupně implementována nová vizuální identita do všech komunikačních kanálů NGP.

Všichni účastníci za své soutěžní práce obdrželi skicovné ve výši 30.000 Kč.

Prostor pro umění

Nový vizuální styl Národní galerie Praha je založen na výrazném logu. Podstata loga vychází ze smyslu a poslání Národní galerie – prezentace a prostoru pro umění. Litera P (Praha) je posunuta do druhé řádky, čímž je logicky oddělena a akcentována, stejně jako slovo Praha v nezkrácené verzi této značky.

Nové logo instituce vymezuje prostor ve tvaru obdélníku, který nabízí škálu využití – od představení výtvarných děl napříč sbírkami NGP přes audiovizuální prezentaci až po umístění textu.

Základním písmem vizuální identity je Untitled Sans od Klim Type Foundry. Pro vizuální styl jsou použity především verzálky v návaznosti na logotyp NGP, jehož litery z tohoto písma vycházejí. Jako doplňkové písmo bylo vybráno patkové písmo Untitled Serif ze stejné písmové rodiny.

Související články:

Žádné související články

Doporučujeme

Odborní partneři

Podporujeme

Aktuální vydání časopisu

Přečíst elektronicky.

Zajistěte si svůj výtisk.

SB news

 

Čtěte nejnovější newsletter.

Registrujte se k odběru newsletteru.

Komerční sdělení

FANUC nabízí udržitelná automatizační řešení pro všechny typy provozů

Automatizace výroby už dávno není složitá ani nedostupná. Díky společnosti FANUC může dnes automatizovat téměř každý podnik – jednoduše, efektivně a bez zbytečných nákladů. FANUC má více než 60 let zkušeností s vývojem robotů a systémů, které pomáhají firmám zvyšovat přesnost, produktivitu i kvalitu výroby. Mnoho lidí si stále myslí, že automatizace je drahá a […]

Vyšší kvalita tisku, kratší termíny. Stepa investuje do nové generace flexotisku Soma Optima 2

Společnost Stepa, český výrobce a zpracovatel papírových a obalových řešení, rozšiřuje své technologické kapacity o nový osmibarvový flexotiskový stroj Soma Optima 2. Instalace probíhá v závodě v Lanškrouně a ostrý provoz je plánován na začátek roku 2026. Nová technologie přináší výrazný posun v kvalitě, rychlosti a flexibilitě tisku – zejména u papírových materiálů s vyšší […]

Na trh přichází nová série strojů HQPP flexo Chroma X Pro

Koenig & Bauer Celmacch přichází s novou sérií High Quality Post-Print flexotiskových strojů Chroma X Pro. Tato inovovaná řada je výsledkem tříleté analýzy silných stránek a potenciálu nejvyšší výkonnostní řady flexotiskových strojů pro přímý potisk vlnité lepenky. Proč nová série Chroma X Pro? Nová série kombinuje stabilitu platformy Chroma High Tech s automatizací a výkonem […]

Syntegon představuje technologie a služby budoucnosti na veletrhu Fachpack

Na veletrhu Fachpack 2025 v Norimberku představí Syntegon v hale 1, stánek 257, jak lze výkonnou balicí technologii, komplexní služby a udržitelné procesy propojit do jednotného, uceleného přístupu. Od prvotního plánování přes uvedení do provozu až po neustálou optimalizaci provází společnost své zákazníky spolehlivě během celého životního cyklu stroje. V centru pozornosti stojí řešení služeb […]
Šéfredaktor časopisu:
Stanislav Břeň
tel: +420 606 293 764
e-mail: stanislav.bren@atoz.cz

Manažerka distribuce:
Daniela Krnáčová
tel.: +420 720 038 155
e-mail: daniela.krnacova@atoz.cz

Manažerka produkce:
Eva Furmanová
tel.: +420 605 296 737
e-mail: eva.furmanova@atoz.cz , inzerce@atoz.cz

Inzerce:
Pavel Kotrbáček
tel.: +420 605 296 739
e-mail: pavel.kotrbacek@atoz.cz

Web editor:
Filip Hubička
e-mail: filip.hubicka@atoz.cz

Newsletter

Přihlaste se k odběru newsletteru časopisu Svět balení, který ve čtvrtek jednou za 14 dní přinese do vašich e-mailových schránek informace o aktuálním dění ze světa balení.



Sesterské projekty časopisu Svět balení
© 2022. All Rights Reserved.
Zásady ochrany osobních údajů
Zásady používání souborů cookies a jejich nastavení
×
Authorization
  • Registration
Login
Enter with social networking
Unde omnis iste natus error sit voluptatem.
  • With Twitter
  • Connect
  • With Google +
×
Registration
  • Autorization
Register
* All fields required